Inbreker dood na vechtpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:58

Eigen schuld had ie maar geen inbreker moeten worden. Hoop dat de rest van de inbrekers hier iets van leren ik zou het ook doen. En beter kun je ze dood slaan ipv invalide of wat ook want dan lopen de inbrekers sneller weer op straat dan jij zelf.
is misschien hard gezegd maar zo krom is de wet in nederland dus
Laatst bijgewerkt door Becky_Claire op 25-09-12 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:59

Mocht er hier een inbreker op hete daad betrapt worden mag hij ook nog blij zijn als hij hier levend wegkomt. En ja, dat klinkt misschien heel agressief maar hij is de gene die fout zit en gewopon van onze spullen moet afblijven.

Een poos geleden is er hier ook iemand aan de achterdeur bezig geweest toen ik thuis was.... Is tot een gevecht gekomen bij de deur en helaas is dat figuur kunnen wegkomen... daarom ligt er nu wat extra verdedigingsmateriaal bij de achterdeur... geen 2 keer...

En ja, of iemand nu een vogel wil stelen, een zak diamanten of een aansteker de eigenaar heeft het betaald en een ander moet daarvan af blijven.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:59

Nou een inbreker hoeft van mij geen geweld tegen mij te gebruiken om een ram met een bezem te krijgen hoor, ben tijd geleden ook naar beneden gerend met een staaf in mn handen. Vorig jaar is er ingebroken (toen we lagen te slapen). Ga zo iemand toch echt niet vriendelijk verzoeken om weg te gaan.

Zam_Cas

Re: Inbreker dood na vechtpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:01

Had hij maar een vak moeten leren.. Stel dat er zo iemand in je huis staat, ga jij hem dan vriendelijk verzoeken te vertrekken? Hij hoort daar niet te zijn en met zijn tengels van andermans spullen af te blijven!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:01

Traber schreef:
Pffff een inbreker heeft in mijn ogen geen rechten.
Blijf uit iemand anders zijn huis en met je poten van andermans spullen af.

Het is te gek voor woorden dat je een inbreker geen pak rammel meer mag geven.
Ook nog een kopje thee aanbieden zeker als je iemand betrapt. :roll:

Lezen is moeilijk (ook voor anderen kennelijk)... volgens mij heeft niemand het hier over het aanbieden van een kopje thee of vriendelijk zijn ... :roll:

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:02

Maar om hem nou meteen dood te meppen :+ Het is ook gewoon een mens. Sommige reacties hier gaan echt wel wat te ver.

SharonIndezz

tja heel hard.. maar risico van het vak zeggen we dan maar.

Collie2008

Nou kijk als je zo'n man een klap op z'n hoofd geeft en hij valt op de grond en je gaat op hem intrappen, dat vind ik onnodig gewelddadig. Maar die eerste klap die je uit een impuls geeft als je hem ziet, kan ook al dodelijk zijn. Waar trek je de grens

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:03

Een goeie knal op de juiste plek kan al genoeg zijn.
Misschien was het helemaal niet de bedoeling om hem dood te slaan..

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:03

Colway schreef:
Nou kijk als je zo'n man een klap op z'n hoofd geeft en hij valt op de grond en je gaat op hem intrappen, dat vind ik onnodig gewelddadig. Maar die eerste klap die je uit een impuls geeft als je hem ziet, kan ook al dodelijk zijn. Waar trek je de grens

idd :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:04

Colway schreef:

Dat is dus precies wat ik in mijn eerdere berichten zei :) er zit een verschil tussen zelfverdediging en buitensporig geweld; en ja, die grens is vaag, maar we weten hier niet wat er gebeurd is dus ik vind het bizar wat hier door sommigen wordt geroepen. Je hoeft hem heus niet te aaien, maar hem de dood gunnen is weer iets heel anders.

judith370 schreef:
Een goeie knal op de juiste plek kan al genoeg zijn.

Ik neem ook aan dat het niet de bedoeling was. Ik kijk meer op van de berichten hier die het maar 'net goed' vinden dat hij dood is. Het gaat hier wel nog steeds om een mens, inbreker of niet.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 25-09-12 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:05

judith370 schreef:

Dat mag ik toch hopen := Ik had het vooral over de reacties hier. Om nou te zeggen dat het net goed voor hem is, en dat je hem beter kunt meteen ombrengen dan invalide maken met oog op de wet, en dat anderen er maar een voorbeeld aan moeten nemen... we hebben het over een inbreker, geen gewelddadige seriemoordenaar.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:06

Fiffill schreef:
Colway schreef:

Dat is dus precies wat ik in mijn eerdere berichten zei :) er zit een verschil tussen zelfverdediging en buitensporig geweld; en ja, die grens is vaag, maar we weten hier niet wat er gebeurd is dus ik vind het bizar wat hier door sommigen wordt geroepen. Je hoeft hem heus niet te aaien, maar hem de dood gunnen is weer iets heel anders.

eens, maar wanneer mag je jezelf verdedigen? Als hij jou al met een koevoet geslagen heeft? Of geef je hem meteen een dreun als je hem ziet? Ik zou kiezen voor het laatste. En 1 dreun kan fataal zijn. En dat is wellicht erg voor de inbreker, maar uiteindelijk zijn eigen keuze geweest

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:07

bovendien denk ik dat onderschat wordt hoe erg het is voor de mensen die de inbreker gedood hebben. Reken maar dat die met gewetenswroeging zitten ook al vinden ze feitelijk dat ze het volste recht hadden

Onali

Colway schreef:
eens, maar wanneer mag je jezelf verdedigen? Als hij jou al met een koevoet geslagen heeft? Of geef je hem meteen een dreun als je hem ziet? Ik zou kiezen voor het laatste. En 1 dreun kan fataal zijn. En dat is wellicht erg voor de inbreker, maar uiteindelijk zijn eigen keuze geweest

_/-\o_

Judass

Appelmoes_11 schreef:
judith370 schreef:

Dat mag ik toch hopen := Ik had het vooral over de reacties hier. Om nou te zeggen dat het net goed voor hem is, en dat je hem beter kunt meteen ombrengen dan invalide maken met oog op de wet, en dat anderen er maar een voorbeeld aan moeten nemen... we hebben het over een inbreker, geen gewelddadige seriemoordenaar.

Soms weet je het niet :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:09

Vooralsnog ben ik het met Fiffill eens, met 1 kanttekening: de mensen van het huis waren zelf ook gewond, dus ook de inbreker heeft geweld gebruikt. Zoveel is duidelijk. Hoeveel en in welke volgorde helaas nog niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:12

Colway schreef:
Fiffill schreef:

Als hij dreigend overkomt zou ik hem ook een klap geven hoor, al was het al omdat je je sowieso doodschrikt := maar als hij er vandoor probeert te gaan (dat hoor je wel vaker) of zich overgeeft bijv (die heb je er ook tussen zitten, zo een was hier in de buurt :+ ) is het heel wat anders imo. Dat is ook wat ik zeg, het ligt aan de situatie en het is voor beide partijen hier vreselijk maar ik kan er niet zo over oordelen. Ik vind gewoon dat sommigen reacties hier te ver gaan.

Colway schreef:
bovendien denk ik dat onderschat wordt hoe erg het is voor de mensen die de inbreker gedood hebben. Reken maar dat die met gewetenswroeging zitten ook al vinden ze feitelijk dat ze het volste recht hadden

Dat zeker, lijkt me vreselijk ook voor hen.

Blue_Eyes schreef:
Vooralsnog ben ik het met Fiffill eens, met 1 kanttekening: de mensen van het huis waren zelf ook gewond, dus ook de inbreker heeft geweld gebruikt. Zoveel is duidelijk. Hoeveel en in welke volgorde helaas nog niet.

:j ik vind het goed dat ze zo'n zaak nakijken, ook al is het je eigen huis het is nog geen vrijbrief om iemand in elkaar te rammen (al dan niet met dodelijk afloop). Zeg dus niet dat dat hier zo was, het kan heel goed dat de inbreker zich agressief gedroeg - en tsja, dan blijf ik ook niet rustig zitten dat lijkt me logisch ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:13

Het maakt niet uit : een inbreker of seriemoordenaar: een ieder mag zichzelf en familie in eigen huis verdedigen.
Maar het mag ook niet zo zijn dat zelfverdediging bestraft gaat worden.
Dat de inbreker nu het leven heeft gelaten: ik heb er geen medelijden mee.
Risico van het 'vak'.
Die mensen hebben al genoeg te maken met een traumatische ervaring, laat ze verder met rust om bij te komen hiervan.

Edit: mochten wij ooit iemand onuitgenodigd op onze grond/ in huis tegenkomen, dan zullen wij ook onszelf verdedigen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:16

Die gast had daar helemaal niks te zoeken, kan ook totaal geen medelijde. Met m hebben.
Risico van t vak

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:17

Tja ik vind op veel punten het strafrechtsysteem in NL erg krom maar in gevallen van 'handeling uit zelfverdediging' ben ik het met vrijspraak wel eens. Al moet dat hier nog wel onderzocht worden natuurlijk. En idd zoals sommige mensen hier al zeggen 1 klap kan fataal zijn en ik geloof niet dat het de bedoeling van deze mensen zou zijn geweest om die man echt te vermoorden. Heb net seizoen 1 en 2 van Van god los bekeken en je staat soms versteld wat voor straffen mensen in Nederland krijgen, of beter gezegd niet.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:23

Voor het zelfde geld had hij een paar agressieve waakhonden tegen het lijf gelopen. Maar nu dus een bewoner van het huis.
Tja, vind niet dat door verdediging de bewoner straf zou moeten krijgen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:23

ik heb boven een knuppel hangen.
als ik alleen thuis ben en een dief is binnen is denk ik toch de eerste reactie dat ik op hem insla. voor wat hij ook komt.
Tuurlijk gepast geweld, maar ben zelf ontzettend bang dat hij een pistool ofzo bij zich heeft, dus heb hem dan liever buiten westen dan dat ik afwacht wat hij doet.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:30

Moet je je nou eens voorstellen. Midden in de nacht sta je oog in oog met een inbreker. Je staat stijf van de adrenaline, angst en stress en slaat die vent dood. Daar moet je dan wel mee zien te leven. Mijn medeleven gaat dan ook uit naar het slachtoffer, namelijk degene die midden in de nacht te maken kreeg met ongewenst bezoek. En nu, na deze ongevraagde inbraak, zijn leven weer op de rit moet zien te krijgen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:33

Eigen schuld, hij hoorde daar helemaal niet te zijn.