Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Traber schreef:Pffff een inbreker heeft in mijn ogen geen rechten.
Blijf uit iemand anders zijn huis en met je poten van andermans spullen af.
Het is te gek voor woorden dat je een inbreker geen pak rammel meer mag geven.
Ook nog een kopje thee aanbieden zeker als je iemand betrapt.
Colway schreef:Nou kijk als je zo'n man een klap op z'n hoofd geeft en hij valt op de grond en je gaat op hem intrappen, dat vind ik onnodig gewelddadig. Maar die eerste klap die je uit een impuls geeft als je hem ziet, kan ook al dodelijk zijn. Waar trek je de grens
judith370 schreef:Een goeie knal op de juiste plek kan al genoeg zijn.
Misschien was het helemaal niet de bedoeling om hem dood te slaan..
judith370 schreef:Misschien was het helemaal niet de bedoeling om hem dood te slaan..
Fiffill schreef:Colway schreef:Nou kijk als je zo'n man een klap op z'n hoofd geeft en hij valt op de grond en je gaat op hem intrappen, dat vind ik onnodig gewelddadig. Maar die eerste klap die je uit een impuls geeft als je hem ziet, kan ook al dodelijk zijn. Waar trek je de grens
Dat is dus precies wat ik in mijn eerdere berichten zeier zit een verschil tussen zelfverdediging en buitensporig geweld; en ja, die grens is vaag, maar we weten hier niet wat er gebeurd is dus ik vind het bizar wat hier door sommigen wordt geroepen. Je hoeft hem heus niet te aaien, maar hem de dood gunnen is weer iets heel anders.
Appelmoes_11 schreef:judith370 schreef:Misschien was het helemaal niet de bedoeling om hem dood te slaan..
Dat mag ik toch hopenIk had het vooral over de reacties hier. Om nou te zeggen dat het net goed voor hem is, en dat je hem beter kunt meteen ombrengen dan invalide maken met oog op de wet, en dat anderen er maar een voorbeeld aan moeten nemen... we hebben het over een inbreker, geen gewelddadige seriemoordenaar.
Colway schreef:Fiffill schreef:Dat is dus precies wat ik in mijn eerdere berichten zeier zit een verschil tussen zelfverdediging en buitensporig geweld; en ja, die grens is vaag, maar we weten hier niet wat er gebeurd is dus ik vind het bizar wat hier door sommigen wordt geroepen. Je hoeft hem heus niet te aaien, maar hem de dood gunnen is weer iets heel anders.
eens, maar wanneer mag je jezelf verdedigen? Als hij jou al met een koevoet geslagen heeft? Of geef je hem meteen een dreun als je hem ziet? Ik zou kiezen voor het laatste. En 1 dreun kan fataal zijn. En dat is wellicht erg voor de inbreker, maar uiteindelijk zijn eigen keuze geweest
Colway schreef:bovendien denk ik dat onderschat wordt hoe erg het is voor de mensen die de inbreker gedood hebben. Reken maar dat die met gewetenswroeging zitten ook al vinden ze feitelijk dat ze het volste recht hadden
Blue_Eyes schreef:Vooralsnog ben ik het met Fiffill eens, met 1 kanttekening: de mensen van het huis waren zelf ook gewond, dus ook de inbreker heeft geweld gebruikt. Zoveel is duidelijk. Hoeveel en in welke volgorde helaas nog niet.