Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_88 schreef:Mijn oma had ook alzheimer, wat een verschrikkelijke ziekte is het toch. Ik denk dat mijn oma ook zeker baat zou hebben gehad bij een meer aangepaste omgeving.
Ze heeft dr hele leven op een boerderij gewoond, in het verpleegtehuis kreeg ze een klein kamertje en vereenzaamde daar helemaal...
Vjestagirl schreef:pmarena schreef:Alleen maar goed inderdaad, mits mensen niet domweg bij "soortgenoten" worden gestopt, waar ze door hun iets anders dan anders verlopen jeugd zich juist totaal niet thuis voelen
Denk aan een persoon die dan wel in een bepaald land is opgegroeid, maar dan binnen een heel westerse enclave ofzo, of die zich juist nog thuis heeft gevoeld in die omgeving / cultuur of daar nare herinneringen aan heeft, beetje jammer als die toch heel bureaucratisch in zo'n "hokje" gestopt wordt
en dat is nou net het idee: als ze dement worden kunnen ze zich vaak alleen nog hun jeugd herinneren...
papagroom schreef:Zouden ze er met het personeel ook rekening mee. Houden,
En dit ook doen voor bv een fries in Rotterdam?
Mindim schreef:marleen_88 schreef:Mijn oma had ook alzheimer, wat een verschrikkelijke ziekte is het toch. Ik denk dat mijn oma ook zeker baat zou hebben gehad bij een meer aangepaste omgeving.
Ze heeft dr hele leven op een boerderij gewoond, in het verpleegtehuis kreeg ze een klein kamertje en vereenzaamde daar helemaal...
Ging ze dan niet dagelijks naar de huiskamer?
Ragdollcat schreef:Ik vind het veel te ver gaan. Absoluut.
Nog even en er moeten hele straten/ ziekenhuizen/ winkelcentrums en noem maar op........ gebouwd worden in NL alleen voor ze. Zodat ze zich beter thuisvoelen.
Maar als je het maar waagt in hun land vraagt om een kerk te laten bouwen, dan is het huis meteen te klein. Maar wij moeten hier maar alles pikken en tolereren.
Ragdollcat schreef:Jeeeetje het moet niet achterlijker worden.
Laat ze maar teruggaan naar het land van waar het vandaan komt als ie hier niet thuisvoelt.
Veel goedkoper ook, want waar haalt men dat geld vandaan? en er worden al gekort op alles en bezuinigd maar voor de buitenlanders zijn er geen geldproblemen hoor, ik snap dat niet. Ze krijgen van alles gratis en voor niks in NL.
Zorgkosten worden zelfs in bezuinigd en ziektekosten verzekeringen worden steeds hoger en men moet zelfs dingen zelf betalen als ie hulpbehoevend en ziek zijn enzovoorts. Nu snap ik waarom.............. om dit soort onzindingen te kunnen bekostigen.
Suuszels schreef:Ragdollcat schreef:Jeeeetje het moet niet achterlijker worden.
Laat ze maar teruggaan naar het land van waar het vandaan komt als ie hier niet thuisvoelt.
Veel goedkoper ook, want waar haalt men dat geld vandaan? en er worden al gekort op alles en bezuinigd maar voor de buitenlanders zijn er geen geldproblemen hoor, ik snap dat niet. Ze krijgen van alles gratis en voor niks in NL.
Zorgkosten worden zelfs in bezuinigd en ziektekosten verzekeringen worden steeds hoger en men moet zelfs dingen zelf betalen als ie hulpbehoevend en ziek zijn enzovoorts. Nu snap ik waarom.............. om dit soort onzindingen te kunnen bekostigen.
Vergeet niet dat deze generatie mensen de gastarbeiders zijn die wij naar Nederland hebben gheaald om onze vuile werkjes op te knappen
Denk niet dat het veel duurder is dan een regulier verzorgingstehuis, ze moeten toch eenmalig een interieur aanschaffen en of het nou een standaard kamer is of een kamer met Turkse/Marokaanse etc. invloeden?
Daarnaast is het niet zo dat het zomaar gedaan wordt, maar met een duidelijke reden erachter, deze mensen zijn dementerend, voelen zich dus beter thuis in de omgeving waarin ze opgegroeid zijn, hierdoor zullen ze zich veiliger en vertrouwder voelen waardoor de sfeer wat beter loopt, met wat geluk spaar je dan kosten op gedragsregulerende medicatie uit.
Krieltje schreef:Goed initiatief voor dementerende ouderen of ouderen met Alzheimer. Maar hoe lang zijn ze nodig? Als ik zelf die leeftijd heb bereikt, zit ik echt niet te wachten elke dag Hollandse pot! Nu is Nederland heel multicultureel en ik ken geen mensen die het liefst Hollandse pot eten.
Krieltje schreef:Goed initiatief voor dementerende ouderen of ouderen met Alzheimer. Maar hoe lang zijn ze nodig? Als ik zelf die leeftijd heb bereikt, zit ik echt niet te wachten elke dag Hollandse pot!