Het koningshuis en hun zorgverzekering/eigen risico...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Re: Het koningshuis en hun zorgverzekering/eigen risico...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 01:31

Ze zullen om te beginnen al wel retegoed verzekerd zijn lijkt mij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:32

Inflatiecorrectie willen alle aow-ers ook wel, komt ook nog bij de het koningshuis geen belasting over het salaris hoeft te betalen, is dus netto wat ze krijgen. Snap heel goed dat ons koningshuis geld kost maar ik vind het wel vreemd dat ze zelf als maar rijker worden en toch " teren " op onze portemonnee. Kan ook wel wat minder en anders ook gewoon belasting betalen, net als iedereen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:34

Het koningshuis brengt véél meer op dan de gemiddelde Nederlander, alleen niet direct maar indirect.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:39

Dat is idd zo, echter, ik vind dat ons koningshuis niet zoveel hoeft te kosten als nu, de Oranjes krijgen net zoveel als alle andere koningshuizen tesamen(zonder de Engelsen) en het geschatte eigen vermogen kigt tussen de 235 miljoen(uit tactische overwegingen gezegt door Bernhard) en 3 á 5 miljard euro. Dan kun je echt wel met veel minder toelage toe en dan ook nog eens geen belasting betalen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:45

Cassidy schreef:
Je hebt gelijk, ik mag geen aannames doen. Maar geeft toe, negen van de tien keer verzand een dergelijke topic in een anti-monarchie campagne.
.

Je blaast hoog van de toren! Is het verplicht om het koningshuis een warm hart toe te dragen dan? Is NL tijdens mijn afwezigheid veranderd in een dictatuur i.p.v een democratische monarchie?

Laat ik mijn mening over het koningshuis even geven: ik vind het een stelletje profiteurs. Juist zij kunnen ten tijde van crisis iets betekenen voor al die mensen die nu aan de rand van de afgrond zitten met hun leven. Ze kunnen op zijn minst b.v bepaalde toelages weigeren daar ze genoeg geld hebben om van te leven. Ook zou ik het gepast vinden als ze een iets soberder levensstijl zouden willen hanteren. Er straalt naar mijn mening teveel luxe vanaf en dat vind ik niet kunnen in deze tijd. Er zijn mensen die nauwelijks geld hebben om te eten. En daar gaat de familie weer op vakantie.
Er zijn mensen die uit pure armoe hun gehandicapte kind zelf thuis verzorgen ondanks dat ze dat lichamelijk niet aankunnen. En de verzekeringen geven geen thuis om hierin bij te springen. En hun hebben standaard een non-stop abonnement op de beste hulp.
En geloof me: Beatrix, Maxima, W-A enz: ze zijn niet meer of minder onmisbaar dan jij of ik op deze wereld!