Cassidy schreef:Je hebt gelijk, ik mag geen aannames doen. Maar geeft toe, negen van de tien keer verzand een dergelijke topic in een anti-monarchie campagne.
.
Je blaast hoog van de toren! Is het verplicht om het koningshuis een warm hart toe te dragen dan? Is NL tijdens mijn afwezigheid veranderd in een dictatuur i.p.v een democratische monarchie?
Laat ik mijn mening over het koningshuis even geven: ik vind het een stelletje profiteurs. Juist zij kunnen ten tijde van crisis iets betekenen voor al die mensen die nu aan de rand van de afgrond zitten met hun leven. Ze kunnen op zijn minst b.v bepaalde toelages weigeren daar ze genoeg geld hebben om van te leven. Ook zou ik het gepast vinden als ze een iets soberder levensstijl zouden willen hanteren. Er straalt naar mijn mening teveel luxe vanaf en dat vind ik niet kunnen in deze tijd. Er zijn mensen die nauwelijks geld hebben om te eten. En daar gaat de familie weer op vakantie.
Er zijn mensen die uit pure armoe hun gehandicapte kind zelf thuis verzorgen ondanks dat ze dat lichamelijk niet aankunnen. En de verzekeringen geven geen thuis om hierin bij te springen. En hun hebben standaard een non-stop abonnement op de beste hulp.
En geloof me: Beatrix, Maxima, W-A enz: ze zijn niet meer of minder onmisbaar dan jij of ik op deze wereld!