Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mika11 schreef:Ayasha en Patatkraam,
Er staat ergens in de Bijbel dat de vrouw de man moet gehoorzamen.
In deze kerken hier, hebben vrouwen ook geen taken in de kerk zoals ouderling, diaken, dominee.
Dat is alleen voor de man, vrouwen doen dingen als bezoekjes afleggen en zulke dingen.
De vrouwen hier vinden zichzelf niet slaafs, maar zij leven gewoon zoals zij denken dat God het wil.
In deze kerken hier, hebben vrouwen ook geen taken in de kerk zoals ouderling, diaken, dominee.
Dat is alleen voor de man, vrouwen doen dingen als bezoekjes afleggen en zulke dingen.
De vrouwen hier vinden zichzelf niet slaafs, maar zij leven gewoon zoals zij denken dat God het wil.
Ayasha schreef:mika11 schreef:Ayasha en Patatkraam,
Wat ze vinden, of hoe ze zich er onder voelen, veranderd niets aan de definitie.
Dat ik iets blauw, niet blauw vind, maakt het niet minder blauw.
Maar goed, ik word verkeerd begrepen heb ik het idee dus la-ma zitte.
Ik vind het een belachelijke partij.
Anne_mieke88 schreef:Ffortuna schreef:Ja, dat vind jij. Maar zij niet. En dat is prima, toch? Ieder z´n mening.
eens...je hoeft niet alles als negatief te beschouwen of achterhaalt als je het niet begrijpt..
DaniBanani schreef:Ik kan veel van hun punten ook begrijpen hoor, ook waar het abortus of het homohuwelijk aangaat. Punten waar ik zelf radicaal anders over denk, maar ik snap, gezien de achtergrond, waarom zij erop tegen zijn, en kan dat ook prima respecteren.
Alleen zijn er een paar punten die ik echtécht niet kan begrijpen, die uit de OP..dus ik zou 't tof vinden als iemand die zou kunnen toelichten.
Ayasha: ik snap wat je bedoelt, alleen is blauw objectief meetbaar en slaafs niet. En er zit dan ook nog verschil tussen de woordenboekdefinitie en de culturele lading die om het begrip heenhangt.
mika11 schreef:De vrouwen hier vinden zichzelf niet slaafs, maar zij leven gewoon zoals zij denken dat God het wil.
DaniBanani schreef:Maar dat beantwoordt niet de vraag over de doodstraf. En ook niet mijn punt over de vrije wil van de mens.
Ffortuna: dat gesprek probeer ik hier dus aan te gaan.Ik woon niet bepaald in de buurt van een SGP-gemeente, en in mijn eigen woonplaats zal 't lastig zoeken worden met 0.5% SGP-stemmers.
DaniBanani schreef:Maar dat beantwoordt niet de vraag over de doodstraf. En ook niet mijn punt over de vrije wil van de mens.
Ffortuna: dat gesprek probeer ik hier dus aan te gaan.Ik woon niet bepaald in de buurt van een SGP-gemeente, en in mijn eigen woonplaats zal 't lastig zoeken worden met 0.5% SGP-stemmers.
Jo_vales schreef:Alles is beredeneerd vanuit de bijbelse wetten, of bijbelse voorschriften. Sommige dingen zelfs gebaseerd op keuzes die Jezus vroeger maakte, en wat staat beschreven in de bijbel.
Die wetten, levenswijzen en ideeëen zijn vertaald naar het nu, en in grote lijnen nu de partijprogramma van de SGP.
Wat is je punt over de vrije wil van een mens?
Ffortuna schreef:Danibanani, dat snap ikmaar ik reageer op de mensen die weer reageren, haha. Ik denk dat je echt een SGP-stemmer nodig hebt om te reageren op jouw vragen.