Stiekeme rokers voor straf op de foto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yaylavb

Re: Stiekeme rokers voor straf op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:00

Dit is zo slecht
Gewoon privecy schending hoor,ik zou de fotograaf aanklagen.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:01

Beauty_J schreef:
lifaya, ooit iemand een peuk in een zakje zien stoppen?? hahah alaat me niet lachen!!..

Ik kan je vertellen dat ik mijn sigaret nooit van mij af gooi. Meestal heb ik van die kleine tasjes in mijn jaszak zitten waar je je sigaret in kan stoppen, de sigaret is dan binnen 30 seconden uit. Bij thuiskomst kan ik het zakje dan leeggooien. Ik vind het ronduit aso als rokers hun sigaret zo van zich af gooien, enig idee hoe lang het duurt voordat het filter is afgebroken? Dus ja, er zijn inderdaad rokers die hun peuk in een zakje stoppen.

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:02

Beauty_J schreef:
lifaya, ooit iemand een peuk in een zakje zien stoppen?? hahah alaat me niet lachen!!..

Ja hoor vaak zat ,je heb van die mini asbakjes,heb er bijna altijd een bij dus on dit te zeggen is klets

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:05

Zwitsal schreef:
ik snap heel goed dat vooral de mensen die vlak bij of in de duinen wonen dit soort acties houden. ten tijde van de branden was er ook een burgerwacht ingesteld van buurtbewoners die rondes liepen door de duinen. (er loopt nu nog steeds een topic hier op bokt, over de duinbranden.. en elke keer als dat topic weer omhoog komt schrik ik (en velen met mij blijkt uit de reacties) me weer rot. en ik woon niet eens in het duingebied. voor alle mensen die daar wel wonen zijn al die branden echt heel beangstigend geweest)

Ik snap ook heel goed dat mensen iets willen doen. Het ís ook eng als er regelmatig branden zijn, of het nu om duinbranden of bosbranden of autobranden of andere branden gaat. Maar begrijpelijke angst rechtvaardigt niet zomaar elke door die angst ingegeven actie! En zeker niet als die actie in strijd is met wettelijke rechten als privacy en portretrecht. En nog minder als die actie daarbij naar alle waarschijnlijkheid niets bijdraagt aan het voorkomen van nieuwe branden, wat in het geval van het aanspreken van rokers zo is, zie o.a. het artikel in de link die ik eerder plaatste.
Zwitsal schreef:
Ik denk dat er een hoop rokers zijn die gewoon netjes met hun peuken omgaan, maar er zijn ook ZO veel onverantwoordelijke lieden daar.. tijdens een buitenrit daar heb we eens een groepje gezien die een kampvuur aan het stoken waren, midden in de duinen.. gewoon een beetje wat takjes en droog gras op een hoopje gegooid en een aansteker erbij gehouden. ook wij hebben direct de politie gebeld. niet gelijk omdat het verboden is maar omdat de kans dat t mis gaat gewoon zo groot is.

Het lijkt me prima dat je de politie hebt gebeld, maar moedwillig een illegaal vuurtje stoken in de duinen is toch echt iets heel anders dan op een bankje een sigaretje zitten roken hoor.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:57

Beauty_J schreef:
thnx barbabientje, ja oke het is privacy schending, maar ze deden ook nog brutaal toen ze er op aan werden gesproken... :S... sommige mensen snap ik echt niet!

Brutaal?! Ik vind het brutaal dat die assh*le die mensen gewoon op de foto zet. Ik zou ook 'brutaal' reageren. Rot op zeg!

Naar dat er zo vaak branden zijn en naar dat het verboden is, maar daar zijn andere mensen voor, die bevoegd zijn om rokers daarop aan te spreken.
Vind die fotograaf echt een schijnheil. Bah :r Leven en laten leven hoor. Wie weet hebben die mensen hun peuken wel gewoon goed uitgemaakt en zelf meegenomen, zoals ik ook altijd doe.

Anoniem

Re: Stiekeme rokers voor straf op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:16

Roken is daar inderdaad verboden.
Dat de man rokers er op wijst, prima en een fatsoenlijk mens zal gehoor geven aan zijn vraag lijkt me.
Een foto maken en doorspelen aan de politie? Mwah, als hij mij op de kiek zette zou ik er toch werk van maken i.v.m. schending van potretrecht.

Maar i.m.o. is de Televaag hier weer fout bezig, zij kiezen ervoor om de foto te publiceren.