Abortus: voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:42

verootjoo schreef:
Dit is al de zoveelste discussie over abortus. Ben nog steeds erg tegen. Kan ook echt niet begrijpen waarom mensen dat kunnen doen

Is thans heel simpel; omdat het kind niet welkom is.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:44

verootjoo schreef:
Dit is al de zoveelste discussie over abortus. Ben nog steeds erg tegen. Kan ook echt niet begrijpen waarom mensen dat kunnen doen

Waarom niet?

Anoniem

Anticonceptie begint bij de keuze om wel of niet naar bed te gaan met een jongen....je weet dat je er zwanger van kan raken....dus heb gewoon geen seks...das het allerbeste mijn inziens!

Ik vind namelijk dat een kind door God gewild is, ook als jij dat niet wilt! Je hebt als vrouw negen maanden de tijd om te wennen aan de nieuwe situatie...

Als je geen kinderen wil moet je gewoon geen seks hebben...loop je ook geen nare ziektes op!

Kan je jezelf niet beheersen dan moet gewoon voor doubledutch gaan..in deze moderne tijden geloof ik niet in zgn. ongelukjes

De voorlichting van anticonceptie middelen is dusdanig goed dat je er gewoon bijna niet van zwanger kan raken tenzij je de gebruiksaanwijzingen niet goed volgt....en dan vraag ik me serieus af is het luiheid en gemakzucht en heb je het er op aan laten komen!? Of let je gewoon niet goed op!?

Ik ben dus tegen abortus :o

joelledsr

verootjoo schreef:

Jij gebruikt geen anti-conceptie dan?
Alle leven is welkom, want god heeft dat gegeven?
Een kind van heroine hoor, of aids-moeder, of tienermeisje of... of...

neem aan dat je ze zelf ook kunt invullen?

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:46

Voor! Ik heb helemaal niets met kinderen en ik zou doodongelukkig zijn. Daar heb je het kind natuurlijk ook mee.

Collie2008

Citaat:
Als je geen kinderen wil moet je gewoon geen seks hebben...loop je ook geen nare ziektes op!

Kan je jezelf niet beheersen dan moet gewoon voor doubledutch gaan..in deze moderne tijden geloof ik niet in zgn. ongelukjes

@ Narnia ik geloof niet in god, maar ben het eens dat als je het echt niet wilt, je het niet laat gebeuren...Weinig mensen hebben echt safe sex...Condoom is niet 100% en de pil/spiraal/implanon ook niet...Toch zie je weinig mensen beiden doen

verootjoo

Ayasha schreef:
verootjoo schreef:

Is thans heel simpel; omdat het kind niet welkom is.

Dan moet je geen seks hebben of zorgen dat je niet zwanger wordt. Zijn zeer goede middelen voor in deze tijd en mag hopen dat iedereen die kent als je hier in europa woont.
Maar geen leven doodmaken omdat je geen zin hebt in de gevolgen van jouw avontuurtjes.

joelledsr

Narnia schreef:
Anticonceptie begint bij de keuze om wel of niet naar bed te gaan met een jongen....je weet dat je er zwanger van kan raken....dus heb gewoon geen seks...das het allerbeste mijn inziens!

Ik vind namelijk dat een kind door God gewild is, ook als jij dat niet wilt! Je hebt als vrouw negen maanden de tijd om te wennen aan de nieuwe situatie...

De voorlichting van anticonceptie middelen is dusdanig goed dat je er gewoon bijna niet van zwanger kan raken tenzij je de gebruiksaanwijzingen niet goed volgt....en dan vraag ik me serieus af is het luiheid en gemakzucht en heb je het er op aan laten komen!? Of let je gewoon niet goed op!?

Mag ik vragen of dit geloofsgebonden is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:47

Narnia schreef:

Serieus? Je wil geen kind dus dan ook maar geen seks?
Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% veilig (als je dat niet weet moet je die bijsluiters nog maar een keer lezen).
Moet je je hele leven boeten voor een foutje?
En moet dat kind zijn of haar hele leven boeten voor een fout van moeders/vaders?
Want een ongewenst kind zal een fijn leven krijgen.

Als je verkracht wordt, moet je maar je hele leven geconfronteerd worden met het product van dat trauma?
Omdat god het gewilt heeft?

verootjoo; kortom: een vrouwenlichaam is enkel om te zogen en voort te planten?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-08-12 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:48

Moet je een kind laten boeten voor jou mistap!?

Ayasha
Blogger

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:49

Boeten doet ie sowieso, ook als je hem laat komen. Ongewenst = ongewenst.

Collie2008

Citaat:
Maar geen leven doodmaken omdat je geen zin hebt in de gevolgen van jouw avontuurtjes.
Meld dit bericht

doen we met paarden iedere dag. We laten onze ouwe gaan zodat we weer kunnen rijden, blijkbaar is die 'moord' wel toegestaan

nu zie ik dieren of mensen wel los van elkaar maar dood maken = dood maken

Overigens denk ik zo dat een klompje cellen nog geen bewustzijn heeft. Maar goed ik ben niet gelovig, denk ook niet dat er na de dood wat is...Ja wormen en kevers

joelledsr

Narnia schreef:

Blijkbaar wel in jouw ogen, want een kind dat geboren wordt in een huis waar het niet gewenst is, boet net zo goed, of nog wel erger in mijn ogen.

verootjoo

joelledsr schreef:
verootjoo schreef:

Jij gebruikt geen anti-conceptie dan?
Alle leven is welkom, want god heeft dat gegeven?
Een kind van heroine hoor, of aids-moeder, of tienermeisje of... of...

neem aan dat je ze zelf ook kunt invullen?

Jawel, maar dan vind er geen bevruchting plaats, is toch anders. En mocht er ondanks de anticonceptie toch een kindje komen dan is dat zo.
Elk kind is een leven. Bij voorbaat al zeggen dat het kund geen leven zou hebben vind ik not done. Je maakt toch ook geen kind dood van een slechte moeder omdat ie geen leven heeft?

Collie2008

Narnia schreef:

Nee en daarom kan je het soms beter weghalen

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:50

Colway schreef:
. Maar goed ik ben niet gelovig, denk ook niet dat er na de dood wat is...Ja wormen en kevers

Hihi, of een oventje, heb je geen last van die kriebelbeesten ;)

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:50

Ik ben voor.
Dus Narnia, God wil het kind.... Wie betaald dan de voor dat kind, of neemt hij ook de verantwoording als een van de ouders labiel, drugsverslaaf, gehandicapt is. Of erger nog door een verkrachting zwanger is geworden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:52

verootjoo schreef:
Jawel, maar dan vind er geen bevruchting plaats, is toch anders. En mocht er ondanks de anticonceptie toch een kindje komen dan is dat zo.
Elk kind is een leven. Bij voorbaat al zeggen dat het kund geen leven zou hebben vind ik not done. Je maakt toch ook geen kind dood van een slechte moeder omdat ie geen leven heeft?

Neen dan is ie er al. Dan is het een beetje laat om in te grijpen. Maar waarom zou je het niet voorkomen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:55

Ayasha schreef:
verootjoo; kortom: een vrouwenlichaam is enkel om te zogen en voort te planten?

Dat zeg ik toch niet? Je mag ook andere dingen doen met je leven van mij hoor :+

maar ik ben blij met het voorrecht van vrouw zijn omm kinderen te mogen krijgen :+: kindjes doodmaken past niet zo goed in mijn levensstijl. Elk kind is welkom :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:56

Voor.
Al is het uit "luiheid" geen anticonceptie gebruiken, een ongewenst kind krijgt geen fijn leven.
In mijn ogen kies je dan niet alleen voor jezelf, maar ook voor het kind.

Anoniem

Weet je ik vind het echt triest hoor...het wordt normaal gevonden om met jan en alleman de koffer in te duiken...en nog normaler om de consequenties niet te willen dragen er zijn ik niet wat hoeveel mensen die dolgraag een kind willen maar het niet kunnen krijgen....draag dan af ter adoptie maar vermoord geen kind...daar krijg je spijt van!

het is vergeven in de GGZ van de vrouwen die in deze leugen geloofden....

Collie2008

Ik had liever onzijdig geweest, dat kindjes maken staat me totaal niet aan :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:57

Ayasha schreef:
verootjoo schreef:

Neen dan is ie er al. Dan is het een beetje laat om in te grijpen. Maar waarom zou je het niet voorkomen?

Het is er toch ook al als het in je buik zit :? Net zo goed een kind met ziel en bewustzijn. Waarom is het pas een kind als het buiten je buik is?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:58

Narnia; Maar als God hierin een rol mee speelt... Dat snap ik al helemaaaaaal niet.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:58

Colway schreef:
Ik had liever onzijdig geweest, dat kindjes maken staat me totaal niet aan :+

Oefenen daar in tegen bevalt me prima :D