Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Er is altijd (en dan echt ALTIJD) hulp te vinden, dergelijke drastische maatregelen zijn ECHT NIET NODIG!
Probleem is dat men niet weet hoe je de juiste wegen kan en dient te bewandelen, maar voor 10.000 Euro korting geven op merkkleding bij een bedrijf als de Bijenkorf kan en moet niet kunnen.
Cassidy schreef:Is de hoogte van de korting dan meteen een criterium of het wel of niet kan?
kiki1983 schreef:Kleding via de kringloop? Dat is niet gratis of bedoel je leger des heils? Voedselbank worden mensen tegenwoordig zelfs afgewezen omdat er zoveel verborgen armoede in Nederland is dus dat gaat ook niet meer op. Een dak boven je hoofd kun je moeilijk stelen lijkt mij :p en merkkleding is idd niet nodig. Voedsel wel en als de voedselbank je er niet meer bij kunt hebben?
Laat ik het zo zeggen, als jullie in de situatie zouden zitten om wat voor reden dan ook dat jullie niks echt niks meer hebben en zelfs geen zak macaroni van 37 cent meer konden kopen dan zouden jullie blij zijn met mij als cassiere die wel even een brood gratis weggeeft of shampoo of wat dan ook.
kiki1983 schreef:Bij het bedrijf waar ik nu werk mag ik familieleden 20% korting geven en vrienden 10%.
Cassidy: Gratis advocaat? Ik heb een akte van onvermogen gekregen maar moest toch echt nog 120 euro betalen. Criminelen kunnen gratis pro deo krijgen voor de gewone mens gaat dat niet op. En denk even na met je IQ, mensen die niet eens eten kunnen kopen zouden die dan een rechtsbijstand verzekering hebben? ook mensen die de schuldsanering ingaan daarbij worden hun inboedelverzekering etc stopgezet omdat het te duur is ( ja echt die paar euro per jaar!) alleen een ziektekostenverzekering mogen ze nog hebben
Sammy_xxs schreef:Volgens mij dwalen jullie een beetje af![]()
Maar gister, toen ik een universele oplader wou kopen voor mn camera, ging ik naar fotoklein
(mediawinkel).
Daar hadden ze er wel 1, dus ik vroeg hoeveel kost tie dan. hij scannen € 50 was dat ding.
Dus ik zei ohw pff zo duur, mn vriend kwam binnenlopen, dus ik zei ook tegen hem ja ze hebben het wel maar is € 50 vind ik veel te duur.
Toen zei ik tegen hem, poos geleden had ik hier ook een universele lader gekocht, was wel een ander model maar die was iets van € 20, zegt die verkoper ineens , Nou weet je wat voor € 25 euro mag je hem meenemen. Dat heb ik natuurlijk gedaan
Ben ik dan ook slecht?
Cassidy schreef:Dan nogmaals de vraag voor Kiki1983. Heb jij kunnen stemmen vandaag? Indien ja, voor wie heb jij gestemd?
Daphne__ schreef:heb er zelf ingezeten en mijn inboedel/rechtsbijstand/WA verzekering zijn toen stopgezet dat was 6jaar geleden.kiki1983 schreef:Bij het bedrijf waar ik nu werk mag ik familieleden 20% korting geven en vrienden 10%.
Cassidy: Gratis advocaat? Ik heb een akte van onvermogen gekregen maar moest toch echt nog 120 euro betalen. Criminelen kunnen gratis pro deo krijgen voor de gewone mens gaat dat niet op. En denk even na met je IQ, mensen die niet eens eten kunnen kopen zouden die dan een rechtsbijstand verzekering hebben? ook mensen die de schuldsanering ingaan daarbij worden hun inboedelverzekering etc stopgezet omdat het te duur is ( ja echt die paar euro per jaar!) alleen een ziektekostenverzekering mogen ze nog hebben
Dat is niet waarOf iig niet in alle gevallen. Iemand waar wij heel nauw contact mee hebben zit in de schuldsanering en die heeft bovenstaande gewoon.
kiki1983 schreef:Cassidy schreef:Dan nogmaals de vraag voor Kiki1983. Heb jij kunnen stemmen vandaag? Indien ja, voor wie heb jij gestemd?
ik doe niet aan stemmen heb mijn stempas weggegooit.
Mojito schreef:Sammy_xxs schreef:Volgens mij dwalen jullie een beetje af![]()
Maar gister, toen ik een universele oplader wou kopen voor mn camera, ging ik naar fotoklein
(mediawinkel).
Daar hadden ze er wel 1, dus ik vroeg hoeveel kost tie dan. hij scannen € 50 was dat ding.
Dus ik zei ohw pff zo duur, mn vriend kwam binnenlopen, dus ik zei ook tegen hem ja ze hebben het wel maar is € 50 vind ik veel te duur.
Toen zei ik tegen hem, poos geleden had ik hier ook een universele lader gekocht, was wel een ander model maar die was iets van € 20, zegt die verkoper ineens , Nou weet je wat voor € 25 euro mag je hem meenemen. Dat heb ik natuurlijk gedaan
Ben ik dan ook slecht?
Dat slecht zal wel mee vallen. De vraag is of het een realistische prijs is voor het product. 25 euro voor een oplader vind ik geen vreemde prijs. Zou goed kunnen dat de verkoper wist dat er binnenkort toch een kortingsactie zou zijn of dat deze opladers bijvoorbeeld uit het assortiment gaan.
kiki1983 schreef:Cassidy schreef:Dan nogmaals de vraag voor Kiki1983. Heb jij kunnen stemmen vandaag? Indien ja, voor wie heb jij gestemd?
ik doe niet aan stemmen heb mijn stempas weggegooit. heb er een hele conspiracy theory achter bedacht maar die zal ik je besparenover schuldsanering ja hadden andere keuzes etc kunnen maken maar dan nog kunnen mensen in rotsituaties komen. Ik persoonlijk ben van een "bovenmodaal"leventje naar letterlijk het bankje in het park gegaan binnen 1 dag had niets meer alleen de kleding aan lijf heeft jaren geduurt voordat alles weer normaal was.
En bij mij was het ook nog eens zo dat omdat ik op straat stond geen inschrijfadres meer had, gemeentes hebben daar ook zo hun regelingen voor maar daar viel ik net buiten dus had nergens recht op.
Sammy_xxs schreef:Ja dat snap ik ook welwas ook sarcastisch bedoeld:P
maar de kleren die bijenkorf verkoopt, truitje verkoop je voor € 100 maar inkoop is € 30 dusja wie belazerd wie...
Dus deze argument die geeft slaat nergens op, want iedereen maakt winst, dus dan zou het ook mogen van de verkoopster? want ja ze maken er toch wel winst op als ze net boven de inkoop blijft
Niet dat ik het goed praat, tis natuurlijk stelen want ze heeft er geen toestemming voor gekregen, maar vond jou opmerking een beetje misplaats op de vraag waar het in dit topic over gaat