Vakantiekracht warenhuis geeft ruim 10.000 euro korting.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij dit aannemen?

Ja.
18 (20%)
Nee.
51 (57%)
Ik zou de chef inlichten.
19 (21%)

Totaal aantal stemmen: 88

Cassidy

Re: Vakantiekracht warenhuis geeft ruim 10.000 euro korting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:46

Er is altijd (en dan echt ALTIJD) hulp te vinden, dergelijke drastische maatregelen zijn ECHT NIET NODIG!

Probleem is dat men niet weet hoe je de juiste wegen kan en dient te bewandelen, maar voor 10.000 Euro korting geven op merkkleding bij een bedrijf als de Bijenkorf kan en moet niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:51

Nou te gek voor woorden, is ordinair stelen maar laten we eerlijk zijn hoeveel zitten er in de baas zijn tijd te internetten op kosten van de baas?
Is eigenlijk ook stelen :j het valt misschien minder op.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:53

Ik heb wel eens korting gegeven bij de burger king aan beste vriendin, maar thats it :') maar dan ook echt korting, gewoon met een pasje, niet dat ik iets gratis weggeef :) Verder kreeg ik ook wel eens korting toen ik daar niet meer werkte :D Maar ja, dan spreken we over burger king en een paar euro :') en absoluut niet iets dat dagelijks gebeurde :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:55

Is de hoogte van de korting dan meteen een criterium of het wel of niet kan?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:57

Tjah, daar verschillen de meningen over. Ik vind 10.000 euro toch echt wel een verschil met 2 euro :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:01

lifaya schreef:
Tjah, daar verschillen de meningen over. Ik vind 10.000 euro toch echt wel een verschil met 2 euro :')

maar als elke werknemer even 2 euro korting geeft, loopt het snel op...

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:02

Cassidy schreef:
Er is altijd (en dan echt ALTIJD) hulp te vinden, dergelijke drastische maatregelen zijn ECHT NIET NODIG!

Probleem is dat men niet weet hoe je de juiste wegen kan en dient te bewandelen, maar voor 10.000 Euro korting geven op merkkleding bij een bedrijf als de Bijenkorf kan en moet niet kunnen.

lees je niet wat ik schrijf?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 00:02

ja ja.....en dan maakt het inkomen van de besteelde zeker ook nog uit......doet mij er aan denken dat mn rolschaatsen vroeger ooit eens afgepakt werden,en de ouders van de dader dood leuk melden.....jou ouders kunnen wel een paar nieuwen kopen...nee hoor,,,jatten is jatten ,voor welk bedrag,en van wie dan ook.....wat van mij is is van mij,en daat blijf je met je tengels van af.....PUNT...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:03

Cassidy schreef:
Is de hoogte van de korting dan meteen een criterium of het wel of niet kan?

Ja zeker weten. Heel simpel maar als jijzelf weet dat het bedrag wat jij hebt uitgegeven aan de producten absoluut niet relevant is maak je je zelf schuldig aan heling. Een tas vol dure kleding bij de Bijenkorf is hier wel een heel duidelijk voorbeeld van.

Ik vind het echt belachelijk, hoe je zoiets durft ook. Maar ergens moet ik ook wel eerlijk zijn, dat gratis biertje waar hier over gesproken wordt, of de korting die je vriend(in) kan geven bij het bedrijf waar hij/zij werkzaam is. Allemaal niet netjes eigenlijk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:07

Ik lees wel degelijk wat jij schrijft en mij IQ is voldoende om dit ook te snappen.
Dat je dingen niet aan ziet komen kan best, maar er is hulp te krijgen, en desnoods ga je door tot voor de rechter.
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt is hulp van een advocaat gratis.
En mocht je dit niet hebben kun je een advocaat via de gratis rechtshulp ook nog krijgen.
Soms zit het Nederlandse Rechtssysteem krom in elkaar, maar hey, ik heb vandaag VVD gestemd.
Zij roepen duidelijk dat er hulp moeten komen voor de slachtoffers en niet voor de daders....

Dus ga geen gevecht uit de weg.
Al moet hij via de rechter....en vervolgens de krant of andere media...

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:10

Bij het bedrijf waar ik nu werk mag ik familieleden 20% korting geven en vrienden 10%.

Cassidy: Gratis advocaat? Ik heb een akte van onvermogen gekregen maar moest toch echt nog 120 euro betalen. Criminelen kunnen gratis pro deo krijgen voor de gewone mens gaat dat niet op. En denk even na met je IQ, mensen die niet eens eten kunnen kopen zouden die dan een rechtsbijstand verzekering hebben? ook mensen die de schuldsanering ingaan daarbij worden hun inboedelverzekering etc stopgezet omdat het te duur is ( ja echt die paar euro per jaar!) alleen een ziektekostenverzekering mogen ze nog hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:14

Dan nogmaals de vraag voor Kiki1983. Heb jij kunnen stemmen vandaag? Indien ja, voor wie heb jij gestemd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:18

kiki1983 schreef:
Kleding via de kringloop? Dat is niet gratis of bedoel je leger des heils? Voedselbank worden mensen tegenwoordig zelfs afgewezen omdat er zoveel verborgen armoede in Nederland is dus dat gaat ook niet meer op. Een dak boven je hoofd kun je moeilijk stelen lijkt mij :p en merkkleding is idd niet nodig. Voedsel wel en als de voedselbank je er niet meer bij kunt hebben?

Laat ik het zo zeggen, als jullie in de situatie zouden zitten om wat voor reden dan ook dat jullie niks echt niks meer hebben en zelfs geen zak macaroni van 37 cent meer konden kopen dan zouden jullie blij zijn met mij als cassiere die wel even een brood gratis weggeeft of shampoo of wat dan ook.

Blij? Misschien ja, maar het is niet eerlijk. Het is niet jouw geld, dus het is ook niet aan jou om dit weg te geven. Supermarkten doen vaak al mee aan inzamelingsacties, en dit is hun geld dus hun keus. Bovendien ben jij dus een van de kassamedewerkers die het je collega's moeilijk maakt want wij mochten op een gegeven moment tijdens mijn vroegere bijbaan de zaak niet uit voordat alle tassen doorzocht werden. Waarom? Er verdwenen producten uit de zaak, en ja hoor dat zouden 'wij scholieren' wel gedaan hebben.

Iedereen in Nederland heeft recht op 'iets'. Hier zijn genoeg instanties voor, maar jij bent geen instantie. Als jij thuis iedereen graag eten wil geven, ga je gang. Maar gul zijn met andermans geld is zo gul nog niet. ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:29

kiki1983 schreef:
Bij het bedrijf waar ik nu werk mag ik familieleden 20% korting geven en vrienden 10%.

Cassidy: Gratis advocaat? Ik heb een akte van onvermogen gekregen maar moest toch echt nog 120 euro betalen. Criminelen kunnen gratis pro deo krijgen voor de gewone mens gaat dat niet op. En denk even na met je IQ, mensen die niet eens eten kunnen kopen zouden die dan een rechtsbijstand verzekering hebben? ook mensen die de schuldsanering ingaan daarbij worden hun inboedelverzekering etc stopgezet omdat het te duur is ( ja echt die paar euro per jaar!) alleen een ziektekostenverzekering mogen ze nog hebben

Dat is niet waar :n Of iig niet in alle gevallen. Iemand waar wij heel nauw contact mee hebben zit in de schuldsanering en die heeft bovenstaande gewoon.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:33

Ik durf te beweren dan niemand zomaar in de schuldsanering terecht komt.
Er zijn dus een heleboel signalen die deze persoon voor die tijd niet heeft gezien of gewoonweg heeft ontkend.
Mee eens of niet mee eens?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 00:40

Ik ken zelfs veel voorbeelden van mensen die van te voren nog even snel wat extra schulden maken ,om mee de sanering in te nemen....immers....wat maakt een paar duizend euro meer of minder uit als je de sanering in draaid?
Wist je overigens dat dit onder flessentrekkerij valt en strafbaar is?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:49

Volgens mij dwalen jullie een beetje af :o

Maar gister, toen ik een universele oplader wou kopen voor mn camera, ging ik naar fotoklein
(mediawinkel).
Daar hadden ze er wel 1, dus ik vroeg hoeveel kost tie dan. hij scannen € 50 was dat ding.
Dus ik zei ohw pff zo duur, mn vriend kwam binnenlopen, dus ik zei ook tegen hem ja ze hebben het wel maar is € 50 vind ik veel te duur.
Toen zei ik tegen hem, poos geleden had ik hier ook een universele lader gekocht, was wel een ander model maar die was iets van € 20, zegt die verkoper ineens , Nou weet je wat voor € 25 euro mag je hem meenemen. Dat heb ik natuurlijk gedaan :D

Ben ik dan ook slecht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:52

Sammy_xxs schreef:

Maar gister, toen ik een universele oplader wou kopen voor mn camera, ging ik naar fotoklein
(mediawinkel).
Daar hadden ze er wel 1, dus ik vroeg hoeveel kost tie dan. hij scannen € 50 was dat ding.
Dus ik zei ohw pff zo duur, mn vriend kwam binnenlopen, dus ik zei ook tegen hem ja ze hebben het wel maar is € 50 vind ik veel te duur.
Toen zei ik tegen hem, poos geleden had ik hier ook een universele lader gekocht, was wel een ander model maar die was iets van € 20, zegt die verkoper ineens , Nou weet je wat voor € 25 euro mag je hem meenemen. Dat heb ik natuurlijk gedaan :D

Ben ik dan ook slecht?

Dat slecht zal wel mee vallen. De vraag is of het een realistische prijs is voor het product. 25 euro voor een oplader vind ik geen vreemde prijs. Zou goed kunnen dat de verkoper wist dat er binnenkort toch een kortingsactie zou zijn of dat deze opladers bijvoorbeeld uit het assortiment gaan.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:53

Cassidy schreef:
Dan nogmaals de vraag voor Kiki1983. Heb jij kunnen stemmen vandaag? Indien ja, voor wie heb jij gestemd?

ik doe niet aan stemmen heb mijn stempas weggegooit. heb er een hele conspiracy theory achter bedacht maar die zal ik je besparen :) over schuldsanering ja hadden andere keuzes etc kunnen maken maar dan nog kunnen mensen in rotsituaties komen. Ik persoonlijk ben van een "bovenmodaal"leventje naar letterlijk het bankje in het park gegaan binnen 1 dag had niets meer alleen de kleding aan lijf heeft jaren geduurt voordat alles weer normaal was.

En bij mij was het ook nog eens zo dat omdat ik op straat stond geen inschrijfadres meer had, gemeentes hebben daar ook zo hun regelingen voor maar daar viel ik net buiten dus had nergens recht op.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:54

Waarom ben jij slecht?
Stel dat die universele lader 20 Euro heeft gekost en ook zou kosten, en je er uiteindelijk 5 Euro meer voor zou moeten betalen: wie is dan fout geweest? De verkoper? Omdat hij iets wat 20 Euro moet kosten voor 25 Euro heeft verkocht?
Of jij, omdat je je iets wat 20 Euro zou moeten kosten, voor 25 Euro hebt laten aansmeren?

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:55

Daphne__ schreef:
kiki1983 schreef:

Cassidy: Gratis advocaat? Ik heb een akte van onvermogen gekregen maar moest toch echt nog 120 euro betalen. Criminelen kunnen gratis pro deo krijgen voor de gewone mens gaat dat niet op. En denk even na met je IQ, mensen die niet eens eten kunnen kopen zouden die dan een rechtsbijstand verzekering hebben? ook mensen die de schuldsanering ingaan daarbij worden hun inboedelverzekering etc stopgezet omdat het te duur is ( ja echt die paar euro per jaar!) alleen een ziektekostenverzekering mogen ze nog hebben

Dat is niet waar :n Of iig niet in alle gevallen. Iemand waar wij heel nauw contact mee hebben zit in de schuldsanering en die heeft bovenstaande gewoon.
heb er zelf ingezeten en mijn inboedel/rechtsbijstand/WA verzekering zijn toen stopgezet dat was 6jaar geleden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:56

kiki1983 schreef:
Cassidy schreef:

ik doe niet aan stemmen heb mijn stempas weggegooit.

Briljant. Maakt niet uit wat je in je verleden hebt meegemaakt, als je nu geen gebruik hebt gemaakt van je stemrecht, heb je de kans voorbij laten gaan om dingen die in het verleden zijn gebeurt, recht te trekken. Zo ontzettend jammer....

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:00

Mojito schreef:
Sammy_xxs schreef:

(mediawinkel).

Ben ik dan ook slecht?

Dat slecht zal wel mee vallen. De vraag is of het een realistische prijs is voor het product. 25 euro voor een oplader vind ik geen vreemde prijs. Zou goed kunnen dat de verkoper wist dat er binnenkort toch een kortingsactie zou zijn of dat deze opladers bijvoorbeeld uit het assortiment gaan.

Ja dat snap ik ook wel ;) was ook sarcastisch bedoeld:P
maar de kleren die bijenkorf verkoopt, truitje verkoop je voor € 100 maar inkoop is € 30 dusja wie belazerd wie...
Dus deze argument die geeft slaat nergens op, want iedereen maakt winst, dus dan zou het ook mogen van de verkoopster? want ja ze maken er toch wel winst op als ze net boven de inkoop blijft ;)

Niet dat ik het goed praat, tis natuurlijk stelen want ze heeft er geen toestemming voor gekregen, maar vond jou opmerking een beetje misplaats op de vraag waar het in dit topic over gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:01

kiki1983 schreef:
Cassidy schreef:

ik doe niet aan stemmen heb mijn stempas weggegooit. heb er een hele conspiracy theory achter bedacht maar die zal ik je besparen :) over schuldsanering ja hadden andere keuzes etc kunnen maken maar dan nog kunnen mensen in rotsituaties komen. Ik persoonlijk ben van een "bovenmodaal"leventje naar letterlijk het bankje in het park gegaan binnen 1 dag had niets meer alleen de kleding aan lijf heeft jaren geduurt voordat alles weer normaal was.

En bij mij was het ook nog eens zo dat omdat ik op straat stond geen inschrijfadres meer had, gemeentes hebben daar ook zo hun regelingen voor maar daar viel ik net buiten dus had nergens recht op.

Ik vraag me echt af hoe je dit voor elkaar gekregen hebt. Vooral het gedeelte dat je buiten de regeling van de gemeente viel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:02

Sammy_xxs schreef:
Ja dat snap ik ook wel ;) was ook sarcastisch bedoeld:P
maar de kleren die bijenkorf verkoopt, truitje verkoop je voor € 100 maar inkoop is € 30 dusja wie belazerd wie...
Dus deze argument die geeft slaat nergens op, want iedereen maakt winst, dus dan zou het ook mogen van de verkoopster? want ja ze maken er toch wel winst op als ze net boven de inkoop blijft ;)

Niet dat ik het goed praat, tis natuurlijk stelen want ze heeft er geen toestemming voor gekregen, maar vond jou opmerking een beetje misplaats op de vraag waar het in dit topic over gaat

Welke opmerking doel je op?