Phelps plast ook in zwembad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Plas jij wel eens in het zwembad?

Ja altijd,alleen de aanblik van al dat water doet mij al overlopen.
37 (11%)
Nee nooit,,,schandalig.
104 (31%)
Alleen als het echt niet anders kan.
123 (37%)
Als ik op de zonnewei lig,en ik voel aandrang,ga ik er speciaal het water voor in.
29 (8%)
Ik kom nooit in een zwembad
36 (10%)

Totaal aantal stemmen: 329

Grapjasjes12

Re: Phelps plast ook in zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:41

"Als ik op de zonnewei lig,en ik voel aandrang,ga ik er speciaal het water voor in." Raap me op _O-

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:50

Kanelly schreef:
Ja tuurlijk wel.
Altijd weer die taboes, niemand doet het terwijl bijna iedereen het doet :D
Zwembad, meer, zee...en ook onder de douche.

Heel eerlijk. Iedereen die nu zegt iew is trouwens heel slecht voor het milieu bezig. Eerst naar de wc gaan en doorspoelen en direct erna douchen. Heb ooit ergens gelezen, dat het voor het milieu beter is om je plas gewoon tijdens het douchen te laten lopen.

Moet zeggen aan het begin als de douche net aanstaat is dat toch niet zo vies? Daarna was je je met zeep en voordat je klaar bent ben je alweer een 10 minuten a kwartier verder (bij de gemiddelde Nederlander) en is jouw plasje echt al heel goed weggespoeld samen met de zeepresten. Of denk ik nu zo raar?

Eerlijk is eerlijk, ik vind het in een zwembad wel vies. Als kind uiteraard wel eens laten lopen, maar sinds de volwassenheid is ingeslagen niet meer. Maar nu kom ik ook echt bijna nooit meer in een zwembad. Ja op een vakantiebestemming, maar that's it.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:54

ik vind het gewoon vies, niet fris. plassen doe je op het toilet, douchen in de douche.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:00

Zou wel een idee zijn voor zwembaden zodra iemand plast in water de urine rood gaat kleuren :#

De persoon in badpak of badbroek heeft rood aanslag ~~}>

Weet iedereen meteen hoe zit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:08

dyoka schreef:
ik vind het gewoon vies, niet fris. plassen doe je op het toilet, douchen in de douche.

en als je wc nu ergens anders is dan de douche ( op vakantie bv. :') ) en je moet heel nodig plassen.... Kleed je je dan om om naar het toilet te gaan en vervolgens weer te douchen :)) ?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:09

Is rood daar wel de juiste kleur voor? Doet mij eerder aan iets anders denken :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:13

guttegut wat een nette mensen allemaal in dit topic! Ik zal er voor uitkomen, ja ik plas in het zwembad, ik peuter ook wel eens in mijn neus en doe wel meer dingen die minder fris zijn. Net als het gros van de wereldbevolking.

en over plassen onder de douche: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... ouche.html

niks mis mee dus (al heb ik dat niet meer gedaan sinds ik een kind was)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:13

Gele aanslag in de douche? Je wc krijgt toch ook geen gele aanslag?
Vroeger kreeg je trouwens van de Huisarts bij een blaasontsteking nog weleens het advies om juist onder de douche te plassen.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:16

Menino schreef:
dyoka schreef:

en als je wc nu ergens anders is dan de douche ( op vakantie bv. :') ) en je moet heel nodig plassen.... Kleed je je dan om om naar het toilet te gaan en vervolgens weer te douchen :)) ?

ik kan het best een paar minuten ophouden. als ik klaar ben met douchen ga ik naar de wc. plassen in het zwembad, ja, dat heb ik weleens gedaan ja. :j plassen onder de douche, nee bah, dat niet. :n

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:18

Kaula schreef:
Vroeger kreeg je trouwens van de Huisarts bij een blaasontsteking nog weleens het advies om juist onder de douche te plassen.

dat had ik eens op internet gelezen. :')
maar het kan best, het toilet maak je schoon met een ander schoonmaakmiddel dan de douche (wc-eend gebruik je niet voor de douche :+) dus misschien daarom?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:21

UHm ik gebruik ook wc eend voor mijn doucheputje hoor :) Plus ik spoel altijd mijn schoonmaakwater in de douche uit om het putje daarmee ook wat op te frissen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:24

Iehh in het zwembad vind ik echt asociaal. Een ander mag dan lekker rondzwemmen in jouw pis omdat je te lam bent om naar een wc te gaan of struiken op te zoeken.. Gedver je krijgt in een zwembad altijd wel water binnen ...

plassen onder de douche heeft een ander geen last van, komt niet direct in contact met een ander. (overigens doe ik dat ook niet maar daar kan ik meer begrip voor tonen)

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:27

verography schreef:
UHm ik gebruik ook wc eend voor mijn doucheputje hoor :) Plus ik spoel altijd mijn schoonmaakwater in de douche uit om het putje daarmee ook wat op te frissen.

ja het putje, maar met aanslag wordt volgens mij je bad/douche bedoelt. :)

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:29

vencedor schreef:
Iehh in het zwembad vind ik echt asociaal. Een ander mag dan lekker rondzwemmen in jouw pis omdat je te lam bent om naar een wc te gaan of struiken op te zoeken.. Gedver je krijgt in een zwembad altijd wel water binnen ...

plassen onder de douche heeft een ander geen last van, komt niet direct in contact met een ander. (overigens doe ik dat ook niet maar daar kan ik meer begrip voor tonen)

nee klopt, niet direct. maar ik vind het idee dat iemand uit mijn familie voor mij, in bad heeft gepiest niet bepaald fris... ja, het spoelt weg. afwaswater spoelt ook weg maar kan nog wel schade geven aan je wasbak. :j (ik zag een keer bij kassa dat afwasmiddel niet goed is voor je gootsteen.:n)

jojo1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:32

Narnia schreef:
Ieuw......pplassen onder de douche!? Krijg je vieze aanslag van....beter van niet!

En plassen in jhet zwembad, loop ff naar de plee zeg..hoeveel moeite is dat!?

bij ons zwembad is dat wel vervelend lopen met al die hekken er omheen
:P

ik plas zelf nooit in het zwembad gelukkig en onder de douche ook niet dat is zo vies
ik zie sommige mensen ook in het zwembad spugen das ook best vies :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:34

Kaula schreef:

Geen gele maar check de wc maar eens na een week als ie niet dagelijks wordt schoongemaakt...heb je toch echt urinesteen en kalkaanslag in je wc pot...en das maar moeilijk weg te krijgen :o

Bij blaasontsteking moet je plassen ook als je maar een klein beetje moet plassen..dit hoeft niet zo zeer onder douche...zou je dan ook in je bad plassen!?

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:38

dyoka schreef:
shirleyp schreef:
Grappig artikel! Ga geen antwoord geven, maar heb wel een geniale praktijkaanvulling :D

Ik geef les aan groep zeven en kreeg van wat leerlingen klachten dat een medeleerling onder de douche ( na het gymmen) stond te plassen. Dus ik, licht geïrriteerd, richting de leerling om hem daar op aan te spreken. Heb nog nooit zulke verraste en onschuldige ogen gezien: bij hem thuis plaste iedereen onder de douche, hij was er van overtuigd dat het normaal was... Heb hem maar even uitgelegd dat het thuis prima is, maar niet zo hygiënisch als je met tien klasgenoten staat te douchen :D

gadsie! wie leert z'n kind nou plassen onder de douche? sorry maar dat vind ik echt heel vies! van een douche zou je toch juist schoner moeten worden. :+

Waarom is dat zo vies? :') Ja oke bij het zwembad met andere mensen, ja dat doe je niet.
Maar thuis. Waarom niet :P Als ik moet plassen terwijl ik onder de douche sta, ga ik er echt niet speciaal voor de douche uit om naar de wc te gaan :o

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:42

Een plasje is heel schoon hoor als je het net uitplast! en in een zwembad zit zoveel chloor ed dat plasje is weg voor je er erg in hebt. Maar als recreatie zwemmer kun je best even naar het toilet lopen en ik heb mijn kinderen ook geleerd om dat te doen.
En onder de douche plassen is inderdaad gewoon millieu bewust, scheelt weer een keer doortrekken.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:42

ieder z'n ding.

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:43

gadsie! wie leert z'n kind nou plassen onder de douche? sorry maar dat vind ik echt heel vies! van een douche zou je toch juist schoner moeten worden. :+[/quote]

Spoelt toch meteen weg? ;)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:44

Ik heb ook wel eens in het zwembad geplast.. :+
Mede doordat ik altijd wcpapier pak, gewoonte, en vervolgens onder de "velletjes" van het papier zit omdat ik natuurlijk nat ben en wcpapier zo lekker uit elkaar valt..

Ook onder de douche plas ik gewoon als ik moet.. Het spoelt toch weg en je maakt je badkamer toch schoon? :?

Denk dat er heel veel mensen zijn die dit soort dingen niet durven toe te geven omdat het toch als taboe gezien word. :j

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:45

dyoka schreef:
ieder z'n ding.

Dus stel, je staat net onder de douche, en je moet ineens plassen. Ga jij dan serieus onder de douche vandaan, je afdrogen, naar de wc, en dan weer terug de douche in ? :P (Aangezien bij ons de wc niet in de badkamer zit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:45

Plas je dan ook bij een ander onder de douche!?

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:47

Plas is steriel, bacterien komen er pas bij als het uit het lichaam is dus zolang het meteen wegspoelt is er niet zoveel mis mee.

En wat betreft het zwemmen, iedereen kent toch dat geintje van de lokale warmtebron wel? ;) _O-

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:55

Als ik onder de douche sta doe ik gerust een plasje, geen probleem, niets vies aan, maar in het zwembad, nee. Alleen al voor het idee dat het eventueel gezien zou kunnen worden door iemand :)) In de zee overigens wel, dan zwem ik inderdaad gewoon een stukje verder. Zou een drukke boel geweest zijn vroeger, toen bracht ik dagen door op het vlot en op de rotsen, om dan voor een plasje helemaal terug te rennen/zwemmen een aantal keer per dag, veel te veel gedoe :+ Dat de sportzwemmers het wel doen snap ik ergens wel en ik zie ook niet waarom dat een probleem zou zijn, niemand die er last van heeft.