Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maura schreef:Noem me achterdochtig, maar ik zou eerst iets meer over de achtergrond van deze actie van Carlos willen weten voor ik het kan zien als een goed gebaar. Want die Carlos, was dat niet die kerel die een paar maanden terug voor een bedrag met vier nullen gezellig op olifantjes ging schieten in Afrika? En die daar thuis wat imagoschade aan overhield? En die mogelijk hoopt dat de meeste van z'n onderdanen dat schandaaltje weer vergeten zijnen dat dit wel een handige zet is om weer wat puntjes te stijgen in de populariteitspoll? Ik denk eigenlijk dat 'gril' nog een behoorlijk neutrale aanduiding is voor deze actie.
purny schreef:Het enige wat Trix doet is elk weekend naar londen vliegen om Friso te bezoeken, hier en daar wat lintjes doorknippen en wat staatsbezoekjes brengen. En dat noemt men hard werken? Dat zij full time werkt is haar eigen keus, niemand die het haar verplicht. En ja ik vind dat zij ook wel wat mag inleveren.
Ojajoh schreef:Yuri schreef:ik vind het echt zo slecht niet verdeeld in nederland, maargoed daar zullen altijd discussies over blijven, ik vind ook niet dat de koningin voor nu in hoeft te leveren
nee omdat veel mensen de "armoe" niet zien.....
mensen die naar de voedselbank moeten en praktisch niks te verteren hebben
ja en dan zie je andere in dikke bakken rijden en er weinig voor doen
nee, best goed verdeeld....
schrikdraad schreef:Inleveren nee dat hoeft niet.
Maar belasting betalen zoals elke nederlander moet zou wel zo netjes zijn.
purny schreef:Ik zie het werk wat Bea doet niet echt als zwaar werk... denk dat er heel wat beroepen beter betaald zouden moeten worden wil het tekort een beetje inlopen. Maar dat is een ander onderwerp. Blijf er nog steeds bij dat zij ook wel mag inleveren.
BaileyMix schreef:Want stel je voor dat ze een lelijke maar peperdure hoed minder krijgt per jaar.... Belachelijk. Iedereen levert in, dus óók zij. Het kan toch niet zo zijn dat op het onderwijs bezuinigd wordt, en mevrouw de koningin -die nauwelijks wat betekent voor NL-, niks hoeft in te leveren van haar veel te hoge salaris. 1 reisje wat inkorten en 2 lelijke outfits minder en heel werkloos Nederland heeft weer een uitkering voor de komende 10 jaar. Bij wijze van
purny schreef:Pardonn??? Ik werk tenminste voor mijn geld. Ik was mensen, doe lichamelijk zwaar belastend werk waarbij ik kans heb dat ik op mijn 55ste afgekeurd kan worden op rugklachten. Ik haal mensen letterlijk uit de stront en dat alles voor een mager schijtloontje. Dus mag ik dan 1 keer per jaar op vakantie gaan? Maar als ik er niet zou zijn net zoals vele andere verzorgenden en verplegende werknemers zou het nog veel erger gesteld zijn met de huidige verpleeghuiszorg. Ik sta te werken wanneer andere mensen naar parkpop willen of op vakantie zijn noem het maar op. Dus noem mij echt niet zo!!!!!
maura schreef:Trix is van '38, dus nu 74 jaar en werkt nog full-time. Als meer mensen dat zouden doen zouden Trixies leeftijdsgenoten niet hoeven te worden gekort op hun pensioentjes.
Overigens staat in het citaat in de OP dat de vorsting geen aanleiding ziet tot extra bezuinigen op het inkomen dat zij jaarlijks van de staat ontvangt. Met andere woorden: ze kríjgt al minder dan in het verleden. Het zou volslagen belachelijk zijn om het inkomen van Bea te laten meehuppelen met de grillen van andere vorsten. Vandaag omlaag omdat koning Carlos een kistje wijn minder doet, morgen omhoog als ouwe Lizzy een extra pony wil kopen? Doe toch niet zo raar.
Lovely schreef:purny schreef:Pardonn??? Ik werk tenminste voor mijn geld. Ik was mensen, doe lichamelijk zwaar belastend werk waarbij ik kans heb dat ik op mijn 55ste afgekeurd kan worden op rugklachten. Ik haal mensen letterlijk uit de stront en dat alles voor een mager schijtloontje. Dus mag ik dan 1 keer per jaar op vakantie gaan? Maar als ik er niet zou zijn net zoals vele andere verzorgenden en verplegende werknemers zou het nog veel erger gesteld zijn met de huidige verpleeghuiszorg. Ik sta te werken wanneer andere mensen naar parkpop willen of op vakantie zijn noem het maar op. Dus noem mij echt niet zo!!!!!
Je moet niet vergeten dat alles wat jij zelf op internet zet ook door anderen weer terug te vinden is. Dus ook dat je geen werk kon vinden, dat je de flexpool waar je nu sinds kort in werkt niet leuk vindt vanwege je zeurende clienten en dat je straks weer een opleiding gaat beginnen. Voorlopig zou ik zuinig zijn met kritiek op andere, hardwerkende mensen
.
Huertecilla schreef:maura schreef:Noem me achterdochtig, maar ik zou eerst iets meer over de achtergrond van deze actie van Carlos willen weten voor ik het kan zien als een goed gebaar. Want die Carlos, was dat niet die kerel die een paar maanden terug voor een bedrag met vier nullen gezellig op olifantjes ging schieten in Afrika? En die daar thuis wat imagoschade aan overhield? En die mogelijk hoopt dat de meeste van z'n onderdanen dat schandaaltje weer vergeten zijnen dat dit wel een handige zet is om weer wat puntjes te stijgen in de populariteitspoll? Ik denk eigenlijk dat 'gril' nog een behoorlijk neutrale aanduiding is voor deze actie.
Die Carlos en zijn familie hebben geen paleis oid in privé eigendom. Ze hebben ook geen eigen oud kapitaal/grond.
Het NL koningshuis behoort tot de rijkse lieden ter wereld.
Het is niet anders dan een illustratie van dat rijk heel snel rijker wordt en het klootkjesvolk mag inleveren.
Het is niet voor niets dat de handhavers van die gevestigde orde nu al verschillende keren schild/knuppel/helm hebben afgedaan bij betogingen door het volk.
De top van de markt groeit de afgelopen jaren met 25% per jaar. Rara.
Yuri schreef:Ik denk dat de armoe in Nederland echt wel meevalt, waarmee ik niet zegt dat die er niet is! Maar over het algemeen, hebben wij nog steeds een goed vangnet voor mensen die zichzelf niet kunnen redden om welke reden dan ook.
Waar ik doodziek van wordt is al die mensen die lopen te zeiken op de rijkeren die dus een andere baan hebben met meer verantwoordelijkheid, meer gezeik etc en dan die afgunst.
Ojajoh schreef:Yuri schreef:Ik denk dat de armoe in Nederland echt wel meevalt, waarmee ik niet zegt dat die er niet is! Maar over het algemeen, hebben wij nog steeds een goed vangnet voor mensen die zichzelf niet kunnen redden om welke reden dan ook.
Waar ik doodziek van wordt is al die mensen die lopen te zeiken op de rijkeren die dus een andere baan hebben met meer verantwoordelijkheid, meer gezeik etc en dan die afgunst.
ja? Misschien moet je eens een kijkje nemen achter de schermen van de stichting waar ik lid van ben
dan zal je zien hoeveel ellende die mensen hebben, hoe armoedig ze leven kwa maatstaven hier in nederland
en nee ga nou niet afrika vergelijken met hier, want dat valt niet te vergelijken
we leven hier in nederland
daar waar genoeg rijken zijn die minder hard werken dan jan l*l de harde arbeider die net aan rond kan komen
en wow wat een zwaar werk heeft trix toch ook! Ja laat haar maar eens 20 wc potten op een dag schoon maken, kijken hoe zwaar ze het dan vind..
ik doe het voor nog geen 7,50 netto en werk me de Pl****
nou laat mij maar lintjes doorknippen, saaie verhalen aanhoren en gehandicapten een handje geven
voor dat salaris van haar ga ik naakt met een kontje op m'n kont de handstand doen!!
ik dacht dat je als koningin stond voor je land? in goede tijden en in slechte tijden?
als zij een klein percentage in zou leveren samen met al die kontenkussers van haar dan zou het nederland een heel stuk helpen!
maar nee, ook zij is een egoïstische *** die liever een paar duizend aan een nieuwe hoed uitgeeft omdat het zogezegd belangrijk is om goed voor de dag te komen
ik ben geen fan van het koningshuis, voor mocht dat nog niet duidelijk zijn