'Beatrix levert niet extra in'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:03

Van mij mag Bea nog wel aanzienlijk méér verdienen dan ze nu doet, als we geld over zouden hebben. Nullijn vind ik prima maar inleveren hoeft ze van mij zeker niet. Als je ziet wat een stabiele, representatieve koning of koningin eigenlijk betekent voor een land en ook wat ze allemaal binnen hengelt aan geld, direct of indirect.... Een goede koningin is onbetaalbaar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:15

maura schreef:
Noem me achterdochtig, maar ik zou eerst iets meer over de achtergrond van deze actie van Carlos willen weten voor ik het kan zien als een goed gebaar. Want die Carlos, was dat niet die kerel die een paar maanden terug voor een bedrag met vier nullen gezellig op olifantjes ging schieten in Afrika? En die daar thuis wat imagoschade aan overhield? En die mogelijk hoopt dat de meeste van z'n onderdanen dat schandaaltje weer vergeten zijnen dat dit wel een handige zet is om weer wat puntjes te stijgen in de populariteitspoll? Ik denk eigenlijk dat 'gril' nog een behoorlijk neutrale aanduiding is voor deze actie.

Die Carlos en zijn familie hebben geen paleis oid in privé eigendom. Ze hebben ook geen eigen oud kapitaal/grond.
Het NL koningshuis behoort tot de rijkse lieden ter wereld.

Het is niet anders dan een illustratie van dat rijk heel snel rijker wordt en het klootkjesvolk mag inleveren.
Het is niet voor niets dat de handhavers van die gevestigde orde nu al verschillende keren schild/knuppel/helm hebben afgedaan bij betogingen door het volk.
De top van de markt groeit de afgelopen jaren met 25% per jaar. Rara.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:26

purny schreef:
Het enige wat Trix doet is elk weekend naar londen vliegen om Friso te bezoeken, hier en daar wat lintjes doorknippen en wat staatsbezoekjes brengen. En dat noemt men hard werken? Dat zij full time werkt is haar eigen keus, niemand die het haar verplicht. En ja ik vind dat zij ook wel wat mag inleveren.

Vertel eens, wat doe jij zoal op een dag? Beetje potverteren en toch buitenlandse reisjes boeken?

purny

Re: 'Beatrix levert niet extra in'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:31

Pardonn??? Ik werk tenminste voor mijn geld. Ik was mensen, doe lichamelijk zwaar belastend werk waarbij ik kans heb dat ik op mijn 55ste afgekeurd kan worden op rugklachten. Ik haal mensen letterlijk uit de stront en dat alles voor een mager schijtloontje. Dus mag ik dan 1 keer per jaar op vakantie gaan? Maar als ik er niet zou zijn net zoals vele andere verzorgenden en verplegende werknemers zou het nog veel erger gesteld zijn met de huidige verpleeghuiszorg. Ik sta te werken wanneer andere mensen naar parkpop willen of op vakantie zijn noem het maar op. Dus noem mij echt niet zo!!!!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:36

Volgens mij noemde jij Beatrix zelf ook net zo. Zonder exact te weten wat ze doet. Ook niet netjes :)

Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Ze heeft een enorme verantwoordelijkheid en mag daar ook naar betaald worden. Wat Nouks zegt kan ik me helemaal in vinden.
Zelfde als topambtenaren. Ze zijn wel verantwoordelijk voor wat er in Nederland gebeurd. Als er iets mis gaat, zullen ze ook als 1e hangen, ook al kunnen ze er niks/weinig aan doen. Daar mag het salaris ook naar zijn.
Waar ik me wel aan erger zijn alle wissewasjes die gedeclareerd worden. Privé uitgaven. Houd privé ook privé en laat de staat daar niet voor opdraaien.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:37

Ojajoh schreef:
Yuri schreef:
ik vind het echt zo slecht niet verdeeld in nederland, maargoed daar zullen altijd discussies over blijven, ik vind ook niet dat de koningin voor nu in hoeft te leveren

nee omdat veel mensen de "armoe" niet zien.....
mensen die naar de voedselbank moeten en praktisch niks te verteren hebben

ja en dan zie je andere in dikke bakken rijden en er weinig voor doen
nee, best goed verdeeld.... :\

Die mensen in die in dikke bakken rijden moeten er wel iets voor doen, gaat niet helemaal vanzelf...

Overigens vind ik dat Beatrix wel in met leveren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:38

Ik zie het werk wat Bea doet niet echt als zwaar werk... denk dat er heel wat beroepen beter betaald zouden moeten worden wil het tekort een beetje inlopen. Maar dat is een ander onderwerp. Blijf er nog steeds bij dat zij ook wel mag inleveren.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:40

Inleveren nee dat hoeft niet.
Maar belasting betalen zoals elke nederlander moet zou wel zo netjes zijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:47

schrikdraad schreef:
Inleveren nee dat hoeft niet.
Maar belasting betalen zoals elke nederlander moet zou wel zo netjes zijn.

Daar ben ik het zeker wel mee eens :j

purny schreef:
Ik zie het werk wat Bea doet niet echt als zwaar werk... denk dat er heel wat beroepen beter betaald zouden moeten worden wil het tekort een beetje inlopen. Maar dat is een ander onderwerp. Blijf er nog steeds bij dat zij ook wel mag inleveren.

Dat is inderdaad een andere discussie. Veel beroepen worden i.m.o. ook onderbetaald (denk bijvoorbeeld aan de verzorging, horeca, of ander lichamelijk zwaar werk).
Maar goed, die discussie hoort hier niet.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:48

BaileyMix schreef:
:n Want stel je voor dat ze een lelijke maar peperdure hoed minder krijgt per jaar.... Belachelijk. Iedereen levert in, dus óók zij. Het kan toch niet zo zijn dat op het onderwijs bezuinigd wordt, en mevrouw de koningin -die nauwelijks wat betekent voor NL-, niks hoeft in te leveren van haar veel te hoge salaris. 1 reisje wat inkorten en 2 lelijke outfits minder en heel werkloos Nederland heeft weer een uitkering voor de komende 10 jaar. Bij wijze van ;)

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:48

purny schreef:
Pardonn??? Ik werk tenminste voor mijn geld. Ik was mensen, doe lichamelijk zwaar belastend werk waarbij ik kans heb dat ik op mijn 55ste afgekeurd kan worden op rugklachten. Ik haal mensen letterlijk uit de stront en dat alles voor een mager schijtloontje. Dus mag ik dan 1 keer per jaar op vakantie gaan? Maar als ik er niet zou zijn net zoals vele andere verzorgenden en verplegende werknemers zou het nog veel erger gesteld zijn met de huidige verpleeghuiszorg. Ik sta te werken wanneer andere mensen naar parkpop willen of op vakantie zijn noem het maar op. Dus noem mij echt niet zo!!!!!

Je moet niet vergeten dat alles wat jij zelf op internet zet ook door anderen weer terug te vinden is :). Dus ook dat je geen werk kon vinden, dat je de flexpool waar je nu sinds kort in werkt niet leuk vindt vanwege je zeurende clienten en dat je straks weer een opleiding gaat beginnen. Voorlopig zou ik zuinig zijn met kritiek op andere, hardwerkende mensen :).

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:52

Dat zou ik dan op zich ook wel weer netjes vinden schrikdraad, alleen dan wel geleidelijke invoering.

Ergens vroeg iemand wat als de broekriem niet verder aankan.
Tja ik vraag e oprecht af, wat het percentage in nederland is, die bekend zijn bij de gemeente en andere subsidie instanties, waarbij de broekriem echt niet meer aankan.

|Ik denk zelf namelijk dat het meer zit in de dingen die een ander op de pagina hiervoor zei, zoals niet meer op vakantie kunnen, wasmachine stuk en niet makkelijk een nieuwe kunnen kopen etc.

Ik denk dat er maar een heel klein deel is, die echt niet meer uitkomt met primaire levensbehoeften. Dat daar vervolgens hulp geboden wordt lijkt me goed.

Maar ik ben wel van mening dat de hardwerkende top naar ratio al genoeg bijdraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:01

Oeh Purny...
Ik vind dat je het werk van de Koningin echt ontzettend onderschat hoor...

Het leven van een vorstin bestaat echt niet uit alleen een paar lintjes doorknippen en de rest van de week lekker bruin worden op een warm Spaans strandje ofzo...

Ze moet er iedere dag zijn voor haar land.
Is wel degelijk hard aan het werk.
En zelfs als ze haar man of zoon verliest, moet ze gewoon keihard door gaan met werk en toch het vriendelijk lachende imago van het land uitdragen.

Het hele land (en de rest van de wereld) is er continu om alles wat ze doet te bekritiseren.
Privacy? Dat is er eigenlijk niet voor een koningin en haar familie. Alles wat je doet is openbaar en bijna in "eigendom" van het hele volk. Het hele land heeft een mening over haar leven en bemoeit zich ermee. Alles wat ze goed doet, alles wat ze fout doet.

Dat is nógal een maatschappelijke druk op een persoon hoor. Dat kan onnatuurlijk veel stress opleveren.

Tja, ze verricht wellicht niet het soort lichamelijke arbeid als een "verzorger" of "magazijn medewerker" of "bouwvakker".
Maar ze geeft wel haar HELE leven op voor haar land. En werkt daar ook nog hard voor. Vele uren per week.
Ze is nauw betrokken bij de politiek, en dat kost de nodige uren per week aan overleg, ondertekenen van wetten, etc. etc.
Daarnaast is ze als vertegenwoordiger van ons land de persoon om staatsbezoeken te doen aan andere landen. Dat zijn geen luxe vakanties, maar serieuze bezoeken waarbij belangrijke zaken besproken moeten worden.

Ja, ook lintjes doorknippen hoort bij de werkzaamheden. En dat lijkt me ook geen pretbaantje hoor.. Om voor de zoveelste keer een glimlach op je gezicht te toveren (zeker niet terwijl je zoon min of meer op sterven ligt) om in een dorp of stad het zoveel duizendste lintje door te knippen. Maar het hoort er wel bij.

Natuurlijk 'had' ze ooit de keuze om wel of geen koningin te worden.
Maar als lid van de koninklijke familie heb je sowieso veel beperkingen en verplichtingen.

Waar wij als burgers achter de schermen bijna niets van meemaken.
Maar om nou te roepen dat ze een pretbaantje heeft, bijna niets doet en daarom maar minder betaalt hoort te krijgen... Nee, dat is echt onderschat.

Ze werkt keihard. Al jaren.
Ze is nu al vér over de pensioengrens en blijft toch nog keihard voor ons land (ja, dus ook voor jou) door werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:03

Ach Yuri, veel mensen willen alleen maar katten op 'hoge heren' in 'dikke bakken' die het allemaal 'zonder veel te doen' zomaar in de schoot geworpen krijgen met aan het hoofd natuurlijk de Koningin.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:06

maura schreef:
Trix is van '38, dus nu 74 jaar en werkt nog full-time. Als meer mensen dat zouden doen zouden Trixies leeftijdsgenoten niet hoeven te worden gekort op hun pensioentjes.

Overigens staat in het citaat in de OP dat de vorsting geen aanleiding ziet tot extra bezuinigen op het inkomen dat zij jaarlijks van de staat ontvangt. Met andere woorden: ze kríjgt al minder dan in het verleden. Het zou volslagen belachelijk zijn om het inkomen van Bea te laten meehuppelen met de grillen van andere vorsten. Vandaag omlaag omdat koning Carlos een kistje wijn minder doet, morgen omhoog als ouwe Lizzy een extra pony wil kopen? Doe toch niet zo raar.

als je blijft werken na je 65 wordt je gekort op je a.o.w. ;)
Ik trouwens niet dat ze het zou merken hoor een paar miljoentjes minder.
Het Nederlandse koningshuis behoort tot een van de rijkste van de wereld.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:12

precies Lovely :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:23

Lijkt me fantastisch zijn koningin zijn. Iedereen bemoeit zich continu met je, je kunt het nooit goed doen, ieder punt van je leven wordt bekritiseerd (tot je kledingkeuze, je haar en je hoeden aan toe), tijdens staatsbezoekjes moet je wel eventjes weten wat er in dat land allemaal speelt, want 1 verkeerde opmerking kan dat economie van je eigen land miljarden kosten. Als je zoon op sterven ligt dan staat de pers voor zijn ziekenhuis en krijg je de kritiken te horen over wat hij anders had moeten doen. Op de viering van je verjaardag moet je voor de zoveelste keer hetzelfde rondje door een ander plaatsje lopen, oh wat lief, daar is het zoveelste kind verkleed als klompendanser en jawel daar zijn de gehandicapten weer. En de weken, maanden erna mag je fijn overal opdraven, lintjes doorknippen. En natuurlijk overleg over het besturen van het land, wetten aannemen (of niet). Iedereen verwacht dat je altijd leuk, lief en aardig doet, je kunt nooit eens lekker je dag niet hebben, in die nét iets te oude broek op je werk verschijnen of je lekkere afgetrapte schoentjes aan doen. Onberispelijk, je hele leven lang.

Ja, daar ben ik echt jaloers op...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 18-07-12 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:48

Precies. Al kreeg ik 10 miljoen per jaar, ik zou nooit willen ruilen..:n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:53

Lovely schreef:
purny schreef:

Je moet niet vergeten dat alles wat jij zelf op internet zet ook door anderen weer terug te vinden is :). Dus ook dat je geen werk kon vinden, dat je de flexpool waar je nu sinds kort in werkt niet leuk vindt vanwege je zeurende clienten en dat je straks weer een opleiding gaat beginnen. Voorlopig zou ik zuinig zijn met kritiek op andere, hardwerkende mensen :).

Nu vind ik mijn werk leuk, er zijn ook van die dagen bij waarbij het gewoon niet leuk is. Maar kan je dat achterwege laten? Het gaat erom wie vind dat Bea in moet leveren en niet wat ik vind of vond. En die opmerking van jou schoot bij mij echt in het verkeerde keelgat, alsof ik liep te profiteren van alles.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:55

Jij merkt zelf ook op dat Bea loopt te profiteren van alles...

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:59

Huertecilla schreef:
maura schreef:
Noem me achterdochtig, maar ik zou eerst iets meer over de achtergrond van deze actie van Carlos willen weten voor ik het kan zien als een goed gebaar. Want die Carlos, was dat niet die kerel die een paar maanden terug voor een bedrag met vier nullen gezellig op olifantjes ging schieten in Afrika? En die daar thuis wat imagoschade aan overhield? En die mogelijk hoopt dat de meeste van z'n onderdanen dat schandaaltje weer vergeten zijnen dat dit wel een handige zet is om weer wat puntjes te stijgen in de populariteitspoll? Ik denk eigenlijk dat 'gril' nog een behoorlijk neutrale aanduiding is voor deze actie.

Die Carlos en zijn familie hebben geen paleis oid in privé eigendom. Ze hebben ook geen eigen oud kapitaal/grond.
Het NL koningshuis behoort tot de rijkse lieden ter wereld.

Het is niet anders dan een illustratie van dat rijk heel snel rijker wordt en het klootkjesvolk mag inleveren.
Het is niet voor niets dat de handhavers van die gevestigde orde nu al verschillende keren schild/knuppel/helm hebben afgedaan bij betogingen door het volk.
De top van de markt groeit de afgelopen jaren met 25% per jaar. Rara.

Sja. Fiets?
Ik zie even niet het verband tussen het wel of geen goed gebaar zijn van de inleveractie van Carlos en het wel of niet hebben van kapitaal van het Spaanse koningshuis? En ik snap ook al niet wat dat 'het' is dat dan dingen over rijk, rijker en klootjesvolk illustreert? Bij sommige posts van jou krijg ik het idee dat je wel een volledig en samenhangend verhaal typt, maar dan vóórdat je 'versturen' aanklikt voor de grap willekeurig wat volledige zinnen weghaalt. Maar goed, dat zal die achterdocht van mij weer zijn.

@Geerke, als Bea en/of de rest van het koningshuis een paar miljoen inleveren eten ze er vast geen krentenbol minder om, maar daar had ik het niet over. Ik zou het best aardig vinden als ze wat inleveren, maar ik zou het volslagen idioot vinden als ze dat doen omdat Carlos het doet. Als Carlos van een brug springt, verwacht De Kwaliteitskrant dan dat Bea dat ook doet? Da's toch gewoon onzin?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:12

Yuri schreef:
Ik denk dat de armoe in Nederland echt wel meevalt, waarmee ik niet zegt dat die er niet is! Maar over het algemeen, hebben wij nog steeds een goed vangnet voor mensen die zichzelf niet kunnen redden om welke reden dan ook.
Waar ik doodziek van wordt is al die mensen die lopen te zeiken op de rijkeren die dus een andere baan hebben met meer verantwoordelijkheid, meer gezeik etc en dan die afgunst.

ja? Misschien moet je eens een kijkje nemen achter de schermen van de stichting waar ik lid van ben
dan zal je zien hoeveel ellende die mensen hebben, hoe armoedig ze leven kwa maatstaven hier in nederland
en nee ga nou niet afrika vergelijken met hier, want dat valt niet te vergelijken
we leven hier in nederland

daar waar genoeg rijken zijn die minder hard werken dan jan l*l de harde arbeider die net aan rond kan komen

en wow wat een zwaar werk heeft trix toch ook! Ja laat haar maar eens 20 wc potten op een dag schoon maken, kijken hoe zwaar ze het dan vind..
ik doe het voor nog geen 7,50 netto en werk me de Pl****
nou laat mij maar lintjes doorknippen, saaie verhalen aanhoren en gehandicapten een handje geven
voor dat salaris van haar ga ik naakt met een kontje op m'n kont de handstand doen!!

ik dacht dat je als koningin stond voor je land? in goede tijden en in slechte tijden?
als zij een klein percentage in zou leveren samen met al die kontenkussers van haar dan zou het nederland een heel stuk helpen!
maar nee, ook zij is een egoïstische *** die liever een paar duizend aan een nieuwe hoed uitgeeft omdat het zogezegd belangrijk is om goed voor de dag te komen :r

ik ben geen fan van het koningshuis, voor mocht dat nog niet duidelijk zijn :Y)

edit: ik snap ook nu steeds meer dat mensen woest worden en steeds gekkere dingen gaan doen (zie de aanslagen bijv)
mensen worden tot wanhoop en woede gedreven met al deze berichten
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 18-07-12 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:15

Ik vind dat prachtig, dat mensen blijkbaar vanachter hun computer kunnen beoordelen hoe hard n ander werkt voor zijn geld...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:18

Ojajoh schreef:
Yuri schreef:
Ik denk dat de armoe in Nederland echt wel meevalt, waarmee ik niet zegt dat die er niet is! Maar over het algemeen, hebben wij nog steeds een goed vangnet voor mensen die zichzelf niet kunnen redden om welke reden dan ook.
Waar ik doodziek van wordt is al die mensen die lopen te zeiken op de rijkeren die dus een andere baan hebben met meer verantwoordelijkheid, meer gezeik etc en dan die afgunst.

ja? Misschien moet je eens een kijkje nemen achter de schermen van de stichting waar ik lid van ben
dan zal je zien hoeveel ellende die mensen hebben, hoe armoedig ze leven kwa maatstaven hier in nederland
en nee ga nou niet afrika vergelijken met hier, want dat valt niet te vergelijken
we leven hier in nederland

daar waar genoeg rijken zijn die minder hard werken dan jan l*l de harde arbeider die net aan rond kan komen

en wow wat een zwaar werk heeft trix toch ook! Ja laat haar maar eens 20 wc potten op een dag schoon maken, kijken hoe zwaar ze het dan vind..
ik doe het voor nog geen 7,50 netto en werk me de Pl****
nou laat mij maar lintjes doorknippen, saaie verhalen aanhoren en gehandicapten een handje geven
voor dat salaris van haar ga ik naakt met een kontje op m'n kont de handstand doen!!

ik dacht dat je als koningin stond voor je land? in goede tijden en in slechte tijden?
als zij een klein percentage in zou leveren samen met al die kontenkussers van haar dan zou het nederland een heel stuk helpen!
maar nee, ook zij is een egoïstische *** die liever een paar duizend aan een nieuwe hoed uitgeeft omdat het zogezegd belangrijk is om goed voor de dag te komen :r

ik ben geen fan van het koningshuis, voor mocht dat nog niet duidelijk zijn :Y)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik ook niet hoor, maar ik vind dat Bea best echt werk mag doen voor haar centen. Dat mensje heeft totaal geen macht, alles wat zij doet moet de RVD verantwoorden en de Tweede Kamer. Al heeft ze het de afgelopen jaren toch best druk gehad met het hervormen van al die kabinetten die zijn gevallen. :') Maar sommige meningen zijn hier anders verdeeld geloof ik want stel je voor dat ik het koningshuis beledig, moet ik straks ook nog gaan zitten...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:25

Ik ben geen voorstander van het Koningshuis, maar ook ik zie niet in waarom Beatrix zou moeten inleveren in een land waar niemand dat doet. Alleen de nullijn wordt gehanteerd voor ambtenaren en dus ook voor Bea.
Ik zou voor geen goud met haar willen ruilen en misschien is het fysiek geen zwaar werk, maar mentaal lijkt het me een van de zwaarste banen van Nederland.