Overheid gaat cashen op A2 vanaf 23 juli a.s

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Overheid gaat cashen op A2 vanaf 23 juli a.s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:33

TS: Hou je aan de max snelheid, rechterbaan. niets aan de hand ;)
Dan wordt je keurig netjes ingehaald aan je linkerkant zoals gewoon toegestaan is.

Prima dat ze gaan controleren.
Maar die snelheid... pfff... 5 banen en dan 100..
Ik hou me er wel aan hoor, ik gun ze het geld niet.
Maar ze zouden dit best mogen verhogen naar 120 km/pu

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 14:36

Idd J.G ik gun de overheid al dat geld ook niet hoor dus zal me ook wel braaf inhouden en lekker de cruise control aanzetten op 104 :D dan rijd ik toch nog iets harder. Je hebt ook mensen die dan doodleuk 95 gaan rijden omdat ze bang zijn over die 100 heen te gaan, durf te wedden dat je dat dan ook echt gaat krijgen..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:39

Dat ga je zeker krijgen...
En dan krijgen de chauffeurs weer trammelant....Want die kunnen weer in de ankers wat levensgevaarlijk kan zijn...

't is wat met de overheid! :+

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:47

Ik vind het ook wel frappant dat je op zo'n enorme weg geen 120 mag rijden. Dat is net zoiets als een brede weg die alleen maar rechtuit gaat, zonder drempels of andere obstakels en dan een max van 30 km/h hanteren. Een beetje krom.. Maar ook ik zou me gewoon aan de maximum snelheid houden.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 14:49

Ach tis altijd al wat met de overheid!!

De truckers etc krijgen ook zeker weten trammelant want zelfs daar heb je al aantallen tussen zitten die al tegen de 100 aan zitten...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:11

XFiemoX schreef:
maar zodra ik dan die traject controle gebied weer uit ben gaat het gas er wel op!!

Schijnheilig gedoe vind ik dat, ik hoop dat ze lekker vaak los gaan controleren vlak na de trajectcontrole, max snelheid is er niet voor niks.

En 100 is geen snelheid voor mensen die niet durven om snel te rijden. Met die auto's van tegenwoordig heb je amper door hoe snel het allemaal gaat, maar als je met 100 op een ander klapt dan merk je dat het echt wel heel hard gaat hoor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:17

Authentic schreef:
maar als je met 100 op een ander klapt dan merk je dat het echt wel heel hard gaat hoor.

De reden dat je daar slechts 100 mag heeft niets met verkeersveiligheid te maken, maar met geluidsoverlast en luchtvervuiling.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:22

Ik ging met die opmerking in op deze zin:

XFiemoX schreef:
100 is een snelheid voor mensen die dus niet zo hard durven

Omdat ik 100 helemaal geen snelheid vind voor mensen die niet zo hard durven, want 100 is harder dan het lijkt. En ja waar 120 de max snelheid is rij ik 120 als de omstandigheden dat toelaten, maar ik ben me er wel van bewust hoe hard het eigenlijk is. In je autootje lijkt het al snel minder hard te gaan en dat vind ik een beetje eng. Ik heb onlangs een lift gehad van m'n voormalige werkgever in zijn gloedjenieuwe auto en daar merk je al helemaal niet dat je eigenlijk loeihard gaat (en hij gaat ook gerust 140/150 rijden), levensgevaarlijk dat er gedacht wordt dat 100 "niet zo hard" is.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:25

wij maken er een sport van , om nooit een boete te krijgen. niet omdat we zo braaf zijn,maar omdat we ze geen cent gunnen.
boetes heb je zelf in de hand..
ik ga voor dat geld liever uit eten ofzo..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:36

:') :')
max.snelheid is ook gewoon max.snelheid..en dan kun je best 120 rijden, maar dan wordt het dokken...zijn we het daar over eens??
Dan stel ik voor dat we een zinniger topic gaan openen.

En wat je vindt moet je bij de politie brengen..

In dit land zitten we nu eenmaal dicht op elkaar en voor dit soort wegen betekent het daarom 100. Vindt je dat niet tof hebben de oosterburen nog wel wat huizen te koop..

Ik mopper trouwens ook weleens hoor...maar om nu een topic te gaan openen en te zeuren over hoe en wat. Je moet toch en als het je niet aanstaat wordt het betalen..daar gaat bokt niet bij helpen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:41

Mooi he, op de A2 wordt rekening gehouden met luchtvervuiling, maar er wordt niet geïnvesteerd in goed openbaar vervoer, maar wel in bredere wegen. In Amsterdam (oke, dat is weer een verhaal apart, want dat gaat om de lokale overheid, die totaal geschuffeld is wat betreft infrastructuur), knijpen ze de boel om zogenaamd auto's uit de stad te weren. Gevolg: staan we lekker met z'n allen te ronken in een overbodige file. Topplan!

Vjestagirl schreef:
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om je aan de maximum snelheid te houden.

Ik heb geen cruise control en vind het idd erg moeilijk.

patatkraam schreef:
Daar zit echt wel een reden achter hoor.

Goed argument.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:03

Persoonlijk had ik 110 een betere snelheid gevonden, maar die bordjes maken wij niet in Nederland.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:47

Knoffer schreef:
Mooi he, op de A2 wordt rekening gehouden met luchtvervuiling, maar er wordt niet geïnvesteerd in goed openbaar vervoer, maar wel in bredere wegen.

Ja }:0 Wel een 5-baanssnelweg aanleggen en dan gaan klagen dat het luchtvervuiling geeft. Echt veel visie kunnen we de beleidsmakers hier niet verwijten.

Citaat:
In Amsterdam (oke, dat is weer een verhaal apart, want dat gaat om de lokale overheid, die totaal geschuffeld is wat betreft infrastructuur), knijpen ze de boel om zogenaamd auto's uit de stad te weren. Gevolg: staan we lekker met z'n allen te ronken in een overbodige file. Topplan!

Utrecht is geen haar beter. Het beleid is op alle punten heel dubbel. Dan ontdekt er weer eens iemand dat de doorstroming beroerd is, en wordt er een nieuw plan verzonnen. Vervolgens blijkt dat plan problemen voor de luchtvervuiling te geven (wel, duh) waarna de zojuist aangelegde wegen moeten worden aangepast. Enerzijds willen ze het autoverkeer uit de stad weren, waardoor bepaalde routes met name rond het centrum, echt volkomen onmogelijk zijn (en da's weer knap vervelend als je daar toevallig woont en eens iets met de auto moet vervoeren: niet alles kan met bus of fiets), en hadden ze zelfs een milieu-zone-idee. Anderzijds is er het plan om de busverbindingen verder uit te kleden. En en passant smokkelen ze nog driftig met alle luchtvervuilingsnormen. Je wordt er niet heel blij van.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:03

Shadow0 schreef:
Authentic schreef:
maar als je met 100 op een ander klapt dan merk je dat het echt wel heel hard gaat hoor.

De reden dat je daar slechts 100 mag heeft niets met verkeersveiligheid te maken, maar met geluidsoverlast en luchtvervuiling.

En daarom mag je bij vianen 130 km per uur, want daar is geen luchtvervuiling en geluidsoverlast. Dit is gewoon een heel druk traject met veel woon-werkverkeer en daarom is deze regel hier ingesteld, om te cashen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:13

de max snelheid van 100 op dat traject was dacht ik puur milieutechnisch afgedwongen door de gemeentes waar de weg doorheen loopt, die wilden alleen meewerken als de max op 100 werd gezet ... en waarschijnlijk dat de hoeveelheid op en afritten aan die weg ook meewerkt
maar ja, 5 banen en dna 100 mogen is heel krom...daar tegen over staat, nu kun je redelijk doorrijden tov heul veul file op minder banen waarbij je niets hebt aan een max die hoger ligt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:15

XFiemoX schreef:
Voor de mensen die er dagelijks over heen rijden WEES ALVAST GEWAARSCHUWD!!! Stuur dit ook maar naar zoveel mogelijk mensen die je kent door waarvan je weet zij ook gebruik maken over de A2, laat de overheid maar NIET cashen :D.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1255 ... _A2__.html

Zelf rijden wij er zelden over en ik heb paar keren eens die 100km/u aangepast maar pfoe ze kunnen beter ophogen naar 120km/u ipv zo'n slakke tempo!!!

Maar die keren dat ik me dus netjes aangepast had en dus 100 ging rijden werd ik zelfs door echt van alles (zelfs auto's met aanhangwagens / trailers en vrachtwagens) ingehaald, als ik heel eerlijk daarover mag zijn vind ik dat juist vele malen gevaarlijker dan dat je met het verkeer dat dus over die max snelheid heen zit mee rijd...

Heb precies hetzelfde hier bij ons op de A7 doordeweeks zijn het 3 rijstroken en mag je er maar 100, normaal rijd ik 120 want dan rij ik mee met het overige verkeer. Maar ook heb ik me netjes aangepast eens en ja hoor weer door echt van alles ingehaald, sorry maar dat vind ik vele malen gevaarlijker terwijl je wel netjes het max aan snelheid rijd :o

Misschien is dat zomaar de achterliggende gedachte van meer controles :)*
Want als iedereen (nouja, iedereen is misschien wat overdreven, maar zoveel mogelijk mensen) zich aan 100 km/h zou houden zou je dat soort situaties ook niet meer voorkomen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 13:20

Alleen zal het dus nooit gaan gebeuren dat zoveel mogelijk weggebruikers zich netjes aan die snelheid gaan houden. Als ik erover heen moet stel ik de cruise control precies zo in dat er geen bekeuring van komt maar wel iets over de 100. Zal nooit de cruise control precies 100 zetten of zoals vele weggebruikers doen onder die 100 gaan lopen kachelen...
Amaris schreef:
XFiemoX schreef:
Voor de mensen die er dagelijks over heen rijden WEES ALVAST GEWAARSCHUWD!!! Stuur dit ook maar naar zoveel mogelijk mensen die je kent door waarvan je weet zij ook gebruik maken over de A2, laat de overheid maar NIET cashen :D.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1255 ... _A2__.html

Zelf rijden wij er zelden over en ik heb paar keren eens die 100km/u aangepast maar pfoe ze kunnen beter ophogen naar 120km/u ipv zo'n slakke tempo!!!

Maar die keren dat ik me dus netjes aangepast had en dus 100 ging rijden werd ik zelfs door echt van alles (zelfs auto's met aanhangwagens / trailers en vrachtwagens) ingehaald, als ik heel eerlijk daarover mag zijn vind ik dat juist vele malen gevaarlijker dan dat je met het verkeer dat dus over die max snelheid heen zit mee rijd...

Heb precies hetzelfde hier bij ons op de A7 doordeweeks zijn het 3 rijstroken en mag je er maar 100, normaal rijd ik 120 want dan rij ik mee met het overige verkeer. Maar ook heb ik me netjes aangepast eens en ja hoor weer door echt van alles ingehaald, sorry maar dat vind ik vele malen gevaarlijker terwijl je wel netjes het max aan snelheid rijd :o

Misschien is dat zomaar de achterliggende gedachte van meer controles :)*
Want als iedereen (nouja, iedereen is misschien wat overdreven, maar zoveel mogelijk mensen) zich aan 100 km/h zou houden zou je dat soort situaties ook niet meer voorkomen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:02

Het vervelende aan trajectcontrole is gewoon, dat het niet de snelheid is die wordt gemeten over 15 km lang.
Maar er zitten telkens meetpunten tussen (ook al denken veel mensen van niet) en als je daar over de 100 heen gaat, ook al rij je over het hele traject van Holendrecht naar Maarssen wél gemiddeld 100, dan krijg je alsnog een boete.
Daarom gaan mensen voor alle zekerheid 90 kruipen, zeker met zo'n lang traject, met alle op- en afritten, af en toe inhalen voor de doorstroming en veel verkeer is het gewoon onmogelijk om je cruisecontrol op 100 te zetten en op de allerlinkerbaan te gaan zitten slapen.
Ik denk ook dat niemand blij gaat worden als dat gebeurt.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:04

Shadow0 schreef:
Utrecht is geen haar beter. Het beleid is op alle punten heel dubbel. Dan ontdekt er weer eens iemand dat de doorstroming beroerd is, en wordt er een nieuw plan verzonnen. Vervolgens blijkt dat plan problemen voor de luchtvervuiling te geven (wel, duh) waarna de zojuist aangelegde wegen moeten worden aangepast. Enerzijds willen ze het autoverkeer uit de stad weren, waardoor bepaalde routes met name rond het centrum, echt volkomen onmogelijk zijn (en da's weer knap vervelend als je daar toevallig woont en eens iets met de auto moet vervoeren: niet alles kan met bus of fiets), en hadden ze zelfs een milieu-zone-idee. Anderzijds is er het plan om de busverbindingen verder uit te kleden. En en passant smokkelen ze nog driftig met alle luchtvervuilingsnormen. Je wordt er niet heel blij van.

Herkenbaar allemaal. Bruggen naar het oosten van de stad tegelijk afsluiten, wegen die elkaar kunnen ontlasten tegelijk afsluiten zodat je met z'n allen in een woonwijk in de file staat, knijpen waar er gewoon ruimte is voor nog een baan, afslaan verbieden zodat je eerst een x aantal meters moet doorrijden om vervolgens te keren zodat je wel die ene weg in kan, etc. etc. Bewoners moeten hun auto maar op hun hoofd zetten ofzo, want plek is er te weinig, maar de vergunning loeiduur. Ik kan een boek schrijven over hoe idioot hier dingen (niet) geregeld worden.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:27

Zal ik wel als een oud wijf klinken, maar 100 is toch hard zat haha :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:30

Knoffer schreef:
Vjestagirl schreef:
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om je aan de maximum snelheid te houden.

Ik heb geen cruise control en vind het idd erg moeilijk.

Ik ook niet. Gewoon regelmatig op je snelheidsmetertje kijken...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:31

Nee!? :)* Voor mij is het voornamelijk psychisch allemaal maar moeilijk te behappen ;p De snelweg is al saai zat. Mijn remedie: achter een opaatje parkeren en zorgen dat ik niet in slaap val.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 07:30

Ik blijf liever voor me uit, op zij kijken hoor dan telkens op de snelheidsmeter te gaan kijken. Ik voel het wel aan de auto als ik bijv over de max heen schiet...

Knoffer klopt sinds het nu een 5-baans weg is is die snelweg nog vele malen saaier geworden. En jou remedie is nog zo gek nog niet alleen inderdaad uitkijken dat je dan niet in slaap valt want die neiging zal ik wel gaan krijgen, gezien snelweg en al saai is en dan ook nog met zo'n max snelheid pfffffffffffffft *zucht*!!

Ach gelukkig hoef ik er niet dagelijks over heen dus dat scheelt alweer hihi

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:51

De strijd is nog niet over: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/840959
Citaat:
UTRECHT - Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur wil dat de maximumsnelheid op de A2 verhoogd wordt. Op het stuk snelweg tussen Amsterdam en Utrecht geldt nu een snelheid van maximum 100 kilometer per uur, maar dat mag van de minister 120 worden

Ik vind 100 op dat stuk onprettig aanvoelen. Snelheid moet passen bij het wegbeeld, dat maakt het het makkelijkst om vloeiend te rijden. Op dat stuk past het overduidelijk niet bij het wegbeeld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:49

XFiemoX schreef:
Ik blijf liever voor me uit, op zij kijken hoor dan telkens op de snelheidsmeter te gaan kijken. Ik voel het wel aan de auto als ik bijv over de max heen schiet...

Mja, ik denk dat dat autorijden is, de kunst om zowel je omgeving als de auto zelf in de gaten te houden, als de mogelijkheid om bijvoorbeeld ook tussendoor eens van radiokanaal te wisselen.

Als zo nu en dan op je snelheidsmeter kijken gevaar oplevert tijdens het autorijden zou ik me af gaan vragen of ik wel geschikt ben om auto te rijden.