Knoffer schreef:Mooi he, op de A2 wordt rekening gehouden met luchtvervuiling, maar er wordt niet geïnvesteerd in goed openbaar vervoer, maar wel in bredere wegen.
Ja
Wel een 5-baanssnelweg aanleggen en dan gaan klagen dat het luchtvervuiling geeft. Echt veel visie kunnen we de beleidsmakers hier niet verwijten.
Citaat:
In Amsterdam (oke, dat is weer een verhaal apart, want dat gaat om de lokale overheid, die totaal geschuffeld is wat betreft infrastructuur), knijpen ze de boel om zogenaamd auto's uit de stad te weren. Gevolg: staan we lekker met z'n allen te ronken in een overbodige file. Topplan!
Utrecht is geen haar beter. Het beleid is op alle punten heel dubbel. Dan ontdekt er weer eens iemand dat de doorstroming beroerd is, en wordt er een nieuw plan verzonnen. Vervolgens blijkt dat plan problemen voor de luchtvervuiling te geven (wel, duh) waarna de zojuist aangelegde wegen moeten worden aangepast. Enerzijds willen ze het autoverkeer uit de stad weren, waardoor bepaalde routes met name rond het centrum, echt volkomen onmogelijk zijn (en da's weer knap vervelend als je daar toevallig woont en eens iets met de auto moet vervoeren: niet alles kan met bus of fiets), en hadden ze zelfs een milieu-zone-idee. Anderzijds is er het plan om de busverbindingen verder uit te kleden. En en passant smokkelen ze nog driftig met alle luchtvervuilingsnormen. Je wordt er niet heel blij van.