Dansverbod op festivals?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:43

Het ligt voor mij heel erg aan de sfeer om me heen en aan de soort muziek. Als iedereen om me heen stil staat, ga ik zelf ook niet snel staan dansen. Maar als ik zie dat er ergens(vaak vooraan) wel beweging is, dan meld ik me daar!!

PocoGaucha

Re: Dansverbod op festivals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:48

Bij de plaatselijke kroeg/poppodium is ons groepje meestal de eerste die begint te dansen. Mensen zijn gewoon bang om voor gek te staan denk. Durven niet te beginnen. Ik vind het altijd leuk voor mezelf en de bands die staan te spelen om lekker te dansen hoor.

Zaterdag was ik naar een hippie festival. Daar werd volop gedanst hoor:).

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:51

Eerlijk gezegd kan ik me niet echt voorstellen waar je je druk om maakt. Als jij wilt dansen ga je toch lekker dansen?

Ik sta ook niet te dansen op een festival omdat ik liever gefascineerd naar de artiest(en) kijk. Zo heb ik ook mensen gezien die helemaal uit hun plaat gaan. So what? Ieder z'n ding toch?

De mensen die niet dansen betalen net zoveel voor een kaartje dus waarom zouden zij dan niet vooraan mogen staan maar moeten dat de mensen zijn die dansen? Gaat toch helemaal nergens over!?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 23:51

goh, de Waterboys en de Cult, die heb ik jaren geleden eens gezien op Pinkpop. Stond vooraan, redelijk mee te dansen. Ik ben bang dat het gemiddelde Cult en Waterboys publiek een beetje oud is geworden en ook niet meer zo in vorm :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 23:58

joostvangestel schreef:
Ik ben bang dat het gemiddelde Cult en Waterboys publiek een beetje oud is geworden en ook niet meer zo in vorm :P

Haha! Ik moest laatst recenseren bij een optreden van Gruppo Sportivo, een band uit bouwjaar '76. Publiek ging richting het bouwjaar van mijn ouders maar gedanst werd er en niet zo'n beetje ook! :))

Bospop had ik overigens best naartoe gewild, maar het is een klein festivalletje hier in de buurt geworden. Anders had ik vast ook flink staan dansen op Cult & Waterboys. *\o/* <3

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 00:05

Ben jij op hetzelfde Bospop geweest als ik?
Ik ben met name bij Seether en Wolfmother compleet uit m'n dak gegaan. En niet in mijn eentje!
Er zijn veel bands waar ik ook niet bij gedanst heb. Niet mijn smaak, te moe, te brak of gewoon geen zin.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 00:08

Haha wat een belachelijk topic!
Laat mensen toch.

Ja, ik dans ook graag en ga ook uit mn plaat maar sommige mensen kijken liever en genieten van de muziek. Of ze houden simpel weg niet van dansen. Moeten ze dan maar niet naar festivals gaan? Kom op zeg haha.
Mijn vader was overigens ook naar Bospop. Ik durf te wedden dat hij niet gedanst heeft, hooguit wat gewiebeld met zn hoofd;), maar 100000% dat hij genoten heeft.

Iedereen geniet op zijn eigen manier

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 00:12

Misschien zijn dance festivals dan meer wat voor je :))

Lol emmm. Ik vind het publiek op Lowlands altijd heel leuk reageren :j En op Melt festival zit het ook wel goed, maar dat is dance.

Ik denk dat mensen vooral komen om de artiest live te bekijken, met de nadruk op kijken (en horen natuurlijk). Ik ging vroeger vaak naar concerts omdat het een toegevoegde waarde heeft aan het gevoel dat je bij een artiest hebt. Ik koop nog steeds cd's en luister er graag naar maar kan meestal niet wachten tot ik ze weer eens live kan zien. Het is anders dan gewoon een dvd bekijken of een youtube filmpje. Een concert, en zeker een festival geven een bepaalde ervaring bij een artiest die het voor mij zo mooi maken. En ik denk dat dit voor praktisch iedere muziekliefhebber geldt. Ook thuiskomen met veel te vieze schoenen van alle modder is een mooi gevoel. Dat is dan weer die herinnering aan een heel fijn festival.

Ik snap helemaal dat je het minder vond dat niemand danste hoor! Ik dans, spring of wat dan ook, ook altijd. Als de muziek het toestaan ten minste :))

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 00:22

Ik denk dat dit per artiest/band, maar ook per publiek verschilt. Ik ben afgelopen zaterdag ook op een festival geweest. Daar was het toch de meerderheid die juist niet stil stond en vrolijk mee stond te dansen en te springen, de hele dag door. Misschien is een ander soort festival dan meer jouw ding? :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:38

arno8 schreef:
(behalve dan een 50-plusser die die vriendin probeerde te versieren, toen was ik zogenaamd even haar vriend :D)

Man, dat kan je ook gewoon als een compliment aan je gezelschap zien.

Aan de ene kant zit je er zodanig mee dat mensen geen initiatief nemen om te dansen dat je het nodig vindt om er een onderwerp over te starten en tegelijkertijd vind je het vervelend dat iemand initiatief neemt naar jouw gezelschap....
Jouw perceptie = joúw realiteit Arno.
Leef en laat leven.
Leef gewoon je eigen leven en geniet dáárvan.
*\o/*

Overigens Arno; heb je de spelregels mbt dit subforum gelezen? Steek die hand eerst eens in eigen boezem voor je vanuit joúw perceptie over de lol van anderen begint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:02

Ik vind je toontje echt te belachelijk voor woorden. Wat maakt het uit. Iedereen betaald geld voor zijn kaartje ongeacht of ze wel of niet dansen. Daarnaast willen artiesten juist graag in Europa optreden omdat hier het publiek veel meezingt en enthousiast mee klapt en JUIST veel danst. Dus het gaat niet snel gebeuren dat artiesten uit Amerika hier niet meer willen komen.. ;) Overigens vind ik dat er op bijv. pinkpop heel veel gedanst wordt juist. Ik ben ook gek op dansen maar dan niet bij alles.. bij bijvoorbeeld bands als Coldplay dan geniet ik gewoon liever van de muziek. Op pinkpop ben ik er zelfs bij gaan zitten om er nog meer van te genieten. Ieder zijn ding toch? Ik ga in september naar Nickelback en daar ga ik ook niet uit m'n dak hoor als in wild staan dansen en noem het maar op. Terwijl ik bij bands als Simple Plan dan wel weer heel druk aan het dansen ben. Boeiend, leven en laten leven toch.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:32

Rebeccaa schreef:
Daarnaast willen artiesten juist graag in Europa optreden omdat hier het publiek veel meezingt en enthousiast mee klapt en JUIST veel danst. Dus het gaat niet snel gebeuren dat artiesten uit Amerika hier niet meer willen komen.. ;)

Voor zover ik weet komen artiesten juist om een andere reden graag naar Europa... namelijk dat ze er hier meer aan verdienen. Waar ze in de VS in ieder dorp staan bij de plaatselijke dorpskroeg, trekt een artiest hier heel makkelijk volle zalen. En dat verdient prima :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:45

Ik ben er niet bij geweest en lees hier een recensie van een gerenommeerd, ervaren festivalblad (LiveXS)

Citaat:
Wie op een gemoedelijk festival roept dat hij gekomen is om een mooie dag te verpesten omdat hij rock ’n roll is, zet zichzelf direct op een 0-1 achterstand. En dan komt de inmiddels vijftigjarige frotman Ian Astbury van The Cult ook nog eens amper van zijn plek af. Misschien denkt Ian deze stoere praatjes nodig te hebben om zijn vocale prestaties te verbloemen. Hij maakt een benauwde indruk en hapt regelmatig naar adem. Ook de rest van de band is nou niet bepaald in bloedvorm. De ritmesectie maakt een rommelige indruk en de samenzang in Lucifer gaat toch echt over het randje heen. Alleen in klassiekers als Rain en She Sells Sanctuary weten Astbury en consorten echt rake klappen uit te delen. De rest van het optreden maakt vooral duidelijk dat de hoogtijdagen van The Cult ver in het verleden liggen. (ML)

Ja dit is Nederlands publiek :j Als je een matige show neerzet dan krijg je ook matige reacties.

Heeft (imo) niks met vertrutting te maken.
Een rookverbod, jointverbod, avondklok en alcoholbeperking op festivals, dat is pas betutteling [vind ik]
http://festileaks.com/is-jan-smeets-de- ... -festivals

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:49

Bospop 2010 (met The Cranberries) was iig duidelijk een wat rustiger festival met gemiddeld wat oudere bezoekers ja. Heerlijk relaxed :7

Duhelo schreef:
als jullie perse willen dansen, doe dat dan niet in het midden, maar naar de zijkant of daar waar je plek hebt (want als je danst kijk je toch niet naar de artiest), en sta niet constant te botsen en springen tegen mensen die gewoon willen staan kijken naar de artiest ...

Zoooo waar! Optreden van The Offspring op Rock im Park een maandje terug werd voor mij volledig verziekt door 3 compleet gestoorde pits tegelijk waar we tussen zaten en niet meer weg kwamen (werden gewoon teruggebeukt), ik was bont en blauw met een paniekaanval on top of it. En dat op een plek in het publiek waar we bewust waren blijven steken om NIET vooraan bij zoiets in de buurt te hoeven staan :( Dat "dansen" wat tegenwoordig normaal is, not my cup of tea dus... *rollator* :D Maar dan ga ik dus wel een stuk verderop bivakkeren.

Voor de rest, afhankelijk van de sfeer, het humeur, de voorafgaande nacht, hoe leuk/goed dansbaar de muziek is... Ik kan bij mijn favoriete bands intens genieten van gewoon staan kijken/luisteren, ook vooraan hangend aan het podium of helemaal achterin een 75.000 koppig veld. En zo het uitkomt op dezelfde plek even hard genieten van mijn benen eraf dansen, blèrend totdat de stem op is. En languit liggend in de zon middenop het veld genieten van een band is óók heerlijk :D Laat iedereen lekker doen waar ie zin in heeft bij/op goeie muziek, dáár kom je toch voor op een festival?

Maar gedwongen dansen op festivals? Dan was dat het laatste kaartje wat ik ooit gekocht heb :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:52

Wat versta je onder dansen? Ik ben geen danser (kan nie danse nie ;) ), maar sta ook zeer zeker niet stil :n Mijn laatste concert was in november the queen experiance in t gelredome, en ik was na afloop echt kapot ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:57

Ik heb er ook niet altijd meer zin in hoor :n
Laat anderen zich maar blauwe plekken en in het zweet dansen in de Alpha, ik lig wel in het zonnetje op de heuvel :wave: :z

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:15

Nicolletje schreef:
Ja dit is Nederlands publiek :j Als je een matige show neerzet dan krijg je ook matige reacties.

..

Een rookverbod, jointverbod, avondklok en alcoholbeperking op festivals, dat is pas betutteling [vind ik]

Jee, dat is wel wat anders dan de gemiddelde fiesta hier.

Gewoon op het dorpsplein een podium met een regionale groep die van alles en nog wat op van zeer matige tot redelijke wijze vertolkt, waar iedereen ongeacht die kwaliteit naar eigen smaak en (on)vaardigheid op kan dansen of naar luisteren/kijken vanaf een terras of aan de openlucht-bar.
Wil je flirten dan lach je met wel of niet teruglachen als ont-/aanmoediging.
Wil je praten, dan ga je op het terras wat verderop zitten of bij de tent met kippen aan het spit.

Trek aan wat je wil, lol naar inzicht toegestaan, toegang gratis.
Vind je het niets, dan ga je toch niet :)*

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:28

Ja maar HC, voor de gemiddelde fiesta bij jullie betaal je geen 75 -125 euro entree...
Dan willen mensen vermaakt worden en een goede show. Het wordt met deze prijzen ook steeds moeilijker om mensen tevreden te houden denk ik.

Bij de gemiddelde -gratis entree- Koninginnedag hier met de lokale DJ (okee, Jeroen Post...) hangen mensen ook in de lantaarnpalen en staan ze op en neer te springen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:29

^^ Ik bedoel dus dat het gezellig is, niet dat ze de boel slopen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:46

Nicolletje schreef:
Ja maar HC, voor de gemiddelde fiesta bij jullie betaal je geen 75 -125 euro entree...

Dat schrijf ik; ´gratis´.

Citaat:
betaal je geen 75 -125 euro entree...
Dan willen mensen vermaakt worden en een goede show. Het wordt met deze prijzen ook steeds moeilijker om mensen tevreden te houden denk ik.

En anders gaan ze wel zeuren over mensen die wel of die niet dansen of die flirten.

Vermaakt moeten/willen worden is een 8)7 idee.
Vermaak zit tussen je oren :)*

Zie het als een bioscoop-bezoek met een date.
Soms is de film leuk, soms niet.
Soms is je date leuk, soms niet.
Soms is de film leuk en je date niet.
Soms is de date leuk en de film niet.
Soms geen van beiden en dan ga je wat anders doen.
Soms allebei en dan moet je film op dvd huren om ´nog´ eens te zien
Hoe dan ook zit het tussen je eigen oren of het kwali-tijd is/wordt of niet.
Plezier maak je alleen maar zélf; kan je niet kopen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:49

Nicolletje schreef:
Bij de gemiddelde -gratis entree- Koninginnedag hier met de lokale DJ (okee, Jeroen Post...) hangen mensen ook in de lantaarnpalen en staan ze op en neer te springen.

Tatááá *\o/*

Maar daar gaat Arno niet heen met zijn vriendin die niet gediend is van een inherent compliment ;)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:53

Misschien moet je een keer naar een hardstylefeestje gaan :D

Daar staat iedereen te springen, val je op als je stil staat :')

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:11

Als ik 75 euro moet betalen om binnen te komen dan kom om te genieten van de artiesten die er zijn. Dan wil ik ze graag zien. Moet ik dan verplicht gaan dansen omdat jij er last van hebt dat ik niet dans? Ik denk dat ik meer last van jou heb als je heel de tijd tegen me aan staat te beuken met je gekke moves.
Als ik persee wil dansen dan ga ik naar de plaatselijke kroeg waar ik voor 5 euro entree helemaal uit m'n bol kan gaan.
De toon in je bericht bevalt me helemaal niet. Net alsof jij beter bent omdat je danst >;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:16

Ik dans ook niet als ik voor sta, veel te benauwend, dan wil ik gewoon de magie van de band opnemen!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:20

Eddy_Rocks schreef:
Misschien moet je een keer naar een hardstylefeestje gaan :D

Daar staat iedereen te springen, val je op als je stil staat :')

tuurlijk, de helft daarvan zit aan de coke/speed/andere oliebol, die kúnnen niet eens stilstaan :D
(en nee, ik ben niet bevooroordeeld, met vriendje als grote hardstylefan incl alle evenementen, weet ik al ietwat hoe de feestjes er aan toe gaan :D, ik werd ook heus niet raar bekeken omdat ik niet dans (als je dat nog dansen kunt noemen), in tegenstelling, vind persoonlijk de hardstylefeestjes (alhoewel ik de muziek niet te pruimen vind) de aangenaamste om naar toe te gaan, iedereen is daar gelijk, en niemand kijkt raar omdat iemand iets raars doet, in tegenstelling van andere plekken. alleen jammer van de muziek :D )