Inval manage

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:51

Evelli schreef:
Manegepaard schreef:
Maar is dat bij die paarden hetzelfde? Als er nooit een helikopter oid komt kan ik me voorstellen dat die beesten daar bang van kunnen worden. :3

Ook nieuwe paarden kijken niet op of om. Wij mensen maken dingen vaak enger dan dat ze eigenlijk zijn en paarden reageren daar erg op.

Nou, als je het zo bekijkt... als er op dat moment mensen aanwezig waren en ze overvielen de boel xd

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:52

het ligt zegmaar op de landingslijn van de luchtmacht dus dat zullen ze wel gewend zijn.

maar, hahah omg. een grote hennepkwekerij daar? jezus slim om dan veel wedstrijden te houden joh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:54

casperzazoe schreef:
het ligt zegmaar op de landingslijn van de luchtmacht dus dat zullen ze wel gewend zijn.

maar, hahah omg. een grote hennepkwekerij daar? jezus slim om dan veel wedstrijden te houden joh.

Inderdaad :')

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:56

casperzazoe schreef:

Als de kwekerij ondergronds zit ofzo valt dat denk niet op hoor :)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:56

Jeetje, daar ben je lekker klaar mee als je paard daar staat.

Nyaleti

Re: Inval manage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:58

Ayla, ja inderdaad. Krijg je zelf meteen ook weer politie op je dak, als verdachte ofzo.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:04

Er zijn meer manege's en stallen die een kwekerij onder de bak hebben bijvoorbeeld, als ze met de heli overvliegen is er geen/weinig verschil tussen gewoon licht en kweeklicht.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:04

wedstrijd dit weekend zal niet doorgaan dan

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:08

svdijk schreef:
Er zijn meer manege's en stallen die een kwekerij onder de bak hebben bijvoorbeeld, als ze met de heli overvliegen is er geen/weinig verschil tussen gewoon licht en kweeklicht.

dat is inderdaad best slim :+

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:10

Tja, je hoort her en der wel eens wat ;)

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:10

owjee... zou daar van het weekend gaan starten...

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:19

Lekker voor de naam van die manege dan zeg :+ en het lijkt me vervelend als je daar pp dit moment je paard gestald hebt..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:49

Ik was laatst ergens aan het jureren en daar rook het ook verdacht. Hmmm.....
Ach, ik heb mijn bijdrage aan het oprollen van verschillende kwekerijen al geleverd, ze zoeken het deze x maar even uit.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:51

kaniche schreef:
Lekker voor de naam van die manege dan zeg :+ en het lijkt me vervelend als je daar pp dit moment je paard gestald hebt..

Nou ja, dat hebben de eigenaren toch zelf gedaan?Het is mooi spul daar, maar zal een en ander moeten kosten en dat geld moet ergens vandaan komen.
Als je het dan zoekt in een kweek, dan tja, jammer maar helaas.
Hebben ze er veel pensionners staan dan?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:53

casperzazoe schreef:
svdijk schreef:

dat is inderdaad best slim :+

HIHIHI...breng me nou niet op slechte gedachten he!!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:35

Ik ben echt shocked en flabbergasted!! Ik ken deze mensen en had dit nooit verwacht. Arme kinderen, wat moet daar nu mee gebeuren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:49

Een hennep kwekerij,dacht ik al.Als ze er met heli's overheen vliegen zoeken ze meestal een hennep kwekerij.Ze hebben een of ander ding wat de warmte 'voelt' die van die lampen afkomen of zoiets.Ook vinden ze Ultraviolet licht.
Tja soms blijven mensen het proberen met een hennep kwekerij,het levert immers onzettend veel geld op.je kan in 1 oogst helemaal uit de geldproblemen zijn.Maar als je gepakt word,dan zit je zelf zwaar in de problemen.

zipster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:05

cjb schreef:
wedstrijd dit weekend zal niet doorgaan dan

ik zou ook wedstrijd hebben.. ben benieuwd inderdaad of het door gaat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:17

Wat zijn sommigen toch naief.
Behalve in maneges, worden er ook vaak hennepkwekerijen opgerold in hangars, loodsen, kassen, woonhuizen, lege kantoren, zolders, kelders enz.
:D

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:30

Ik vermoed dat het zondag niet doorgaat. Ik ben gevraagd om te jureren, maar heb nog steeds niks gehoord.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:39

Ik moet er ook jureren. Inderdaad een trieste zaak dit...

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:54

tjah, maar het is vandaag pas gebeurt, dus ik denk niet dat we er heel veel over kunnen zeggen...
Mag ik dan stiekem vragen wat je naam is Confetti, ik kom over het algemeen niet zo veel juryleden tegen hier :P

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:07

In het artikel van omroep brabant wordt heel duidelijk verteld wat er gedaan is en wat er gevonden is. Dus een Hennep kwekerij in de kruipruimtes onder de gebouwen. Dit hebben ze met warmte meters ontdekt vanuit de lucht (hennep groeit pas bij een bepaalde constante temperatuur en luchtvochtigheid) en een enorme piek in de stroom opname bij het energie bedrijf. De boel is op slot gezet dus de wedstrijd zal denk ik zondag niet doorgaan, maar als je het zeker wilt weten zou ik het secretariaat proberen te bellen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:20

cinny, die hennep groeit ook wel met minder warme temps hoor, tgaat vooral om het licht, zijn namelijk planten die afhankelijk zijn van de hoeveelheid uren licht per dag om te kunnen bloeien
helaas voor de kwekers produceren die lampen wel veel warmte waardoor ze vrij makkelijk te zien zijn met warmtecamera's (een simpele kweeklamp voor ene paar plantjes is al 600 watt als je tenminste ene beetje opbrengst wil hebben, ga uit van 1 gram de watt bij een goede kweek)
de hoeveelheid warmte die kweeklampen produceren is ook echt wel even heel wat meer dan die paar tl balken in een binnenbak oid . zo veel dat er ook hele veel geventileerd moet worden om de hitte in bedwang te houden, anders verdampen de planten te snel water en verbanden ze

en nee, ik ik kweek zelf niet, buiten pepers en tomaten om dan

vraag me trouwens wel af of ze een beetje aan de brandveiligheid hebben gedacht...stoppenkast, alarmsysteem en atomatische blussers etc ...anders neem je toch wel een heel groot risico om zoiets onder een stal met dieren te doen