Ik ben overigens absoluut tegen vivisectie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Ik ben tegen! er zijn genoeg mensen die terminaal ziek zijn en zich wel voor proeven willen lenen.
Maar nee dieren zijn veel makkelijker en die hoef je niet te betalen.
Shenavallie schreef:Ik ben zwaar, zwaar tegen dierproeven. Waarom zijn altijd de beesten de l*l...![]()
Mijn eerste gedachte is: ga bewezen, zwaar gedetineerden hiervoor gebruiken. Doen die nog wat nuttigs ook en het is tenslotte voor de mens bedoeld, lijkt mij. Op deze reactie zal wel weer de nodige kritiek komen, maar mijn onderbouwing is: nóg een reden om te zorgen dat je op het rechte pad blijft.![]()
Mijn tweede gedachte is dat ik met die uitspraak dan net zo slecht ben als de mensen die de dierproeven goedkeuren en uitvoeren.Was het niet een heel naar persoon in de Tweede Wereldoorlog die dergelijke dingen bij die onschuldige mensen van een bepaalde afkomst liet doen? En was het niet zo dat bijna de hele wereldbevolking dit verafschuwde (en daar nog steeds een mening over heeft)? Blijft bij mij toch de vraag hangen waarom dierproeven dan wel geaccepteerd worden.
Ik ben ervan overtuigd dat er vele andere mogelijkheden bestaan.
Don_Zhivago schreef:Sjors schreef:100% tegen. Heb eens ergens gelezen dat het ook kan zonder dieren.........
En gebruik jij wel medicijnen als je ziek bent? (niet aanvallend bedoelt, gewoon interesse)
Sjors schreef:Tja nu begin ik ter plekke te twijfelen