Driehuis, foto's van zelfmoordpoging op twitter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:37

Oh gadver bah... Wat een misselijke actie....

Mijn maag is omgedraait, maar voor de nabestaanden is dit toch echt vreselijk.. :n

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:38

Cer schreef:
Is het heel anders dan een persfoto uit een oorlogsgebied? (blonde vraag?)

nee. Het verschil is dat deze man zelf heeft gekozen om niet verder te leven.

Ik verbaas me niet zo zeer over de foto's en zelfs filmpje welke op twitter staat. Ik verbaas me erover dat mensen zo dichtbij het stoffelijk overschot van de man konden komen!

gohya

Re: Driehuis, foto's van zelfmoordpoging op twitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:41

@Vicky_88
Toen hier iemand voor de trein was gesprongen stond ik bij de spoorovergang tussen de ingewanden van het slachtoffer.De 'kist' stond een paar meter verder en je kon er zo inkijken,er was weinig mens meer over.

LukieBradley

Zo nieuwsgierig als iedere Nederlander wou ik toch even kijken.
Maar goed dat ze al verwijderd zijn.
Overigens vind ik het belachelijk dat mensen zoiets ziekelijks doen.. hoe kom je erop.

xTammyy

Belachelijk en ronduit respectloos. Ik heb de foto's wel bekeken, maar moet zeggen dat ik het niet heel schokkend vind. Heb misschien iets te veel geweldadige films gezien.

Vraag me eigenlijk af of dit niet strafbaar is om te publiceren? Vind het in ieder geval niet kunnen..

mltex

Ik keur het niet goed, laat dat duidelijk zijn.

Maar op een spoor gaan liggen bij een druk station met SCHOLIEREN... heb ik persoonlijk meer medelijden met scholieren die dit opgedrongen krijgen dan met nabestaanden.
Ik snap dat het niet kan (foto op twitter posten), maar middagje op youtube en je komt veeeeel erger tegen.
Nabestaanden kunnen ook kiezen om niet te kijken.
De foto vind ik an sich niet erg maar grappen erover maken gaat bij mij wel alle grenzen over.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:42

Jemig zeg! Dit doe je toch niet := ziekelijk zeg bah!!!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:43

@Vicky, dat verbaast mij dan weer niets. Hij heeft het gedaan op een vol en druk perron. Dus iedereen stond er met de neus bovenop..

Ik heb een beetje hetzelfe als Cer. Voor mij is dit niet heel anders dan een foto in de krant van vermoorde mensen in bijv Sirië, ook al weet ik dat dat is om te laten zien aan de wereld wat daar gebeurt. De wereld verhard steeds verder en vroeger zag je alleen afgedekte lichamen, tegenwoordig alles open en bloot. En nog is maar zelden iemand zo geschokt dat ze er van slag door zijn.
Voor de familie is dit natuurlijk reuze vervelend, dat zeker.

Edit: dat jongeren deze foto's zonder blikken of blozen maken en op internet zetten geeft alleen maar weer aan hoe hard de maatschappij aan het worden is. Dat is wel erg triest :\
Laatst bijgewerkt door Djilna op 27-06-12 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 13:43

Vicky_88 schreef:
Ik verbaas me niet zo zeer over de foto's en zelfs filmpje welke op twitter staat. Ik verbaas me erover dat mensen zo dichtbij het stoffelijk overschot van de man konden komen!

Als iemand net voor je neus voor de trein springt, tjah dan sta je al snel dichtbij.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:43

Ik kan er geenfoto's van zien meer respectloos

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:44

Winged schreef:
Vicky_88 schreef:

Als iemand net voor je neus voor de trein springt, tjah dan sta je al snel dichtbij.

maar een trein hoort toch op het perron al lang te zijn afgeremd?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:45

Intercity's stoppen toch niet op alle perrons.....

gr_roos

mltex schreef:

Maar op een spoor gaan liggen bij een druk station met SCHOLIEREN... heb ik persoonlijk meer medelijden met scholieren die dit opgedrongen krijgen dan met nabestaanden.
Ik snap dat het niet kan (foto op twitter posten), maar middagje op youtube en je komt veeeeel erger tegen.
Nabestaanden kunnen ook kiezen om niet te kijken.De foto vind ik an sich niet erg maar grappen erover maken gaat bij mij wel alle grenzen over.

Wat nu als je het nog niet weet. Het schijnt dat de foto's eerder op twiter stonden dan dat de politie er was. Beetje lastig om dan als je als nieuwsgierig persoon de foto's bekijkt en het blijkt een bekende te zijn.

Wat betreft het afremmen, driehuis is een klein station. Daar komen 2 stoptreinen en 2 sneltreinen langs. Sneltreinen stoppen daar niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Niet iedere trein stopt bij elk station...

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:46

In Thailand is er een Tv zender met alleen maar dit soort beelden..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 13:46

xTammyy schreef:
maar een trein hoort toch op het perron al lang te zijn afgeremd?

Ik ken station Driehuis niet, maar ik weet dat in Beilen (stoptreinstation) de intercity het perron met volle snelheid voorbij komt.

edit: zie gr_roos haar reactie

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:47

Hoe kún je daar een foto van maken? Als dat voor je ogen gebeurd ben je toch helemaal overstuur en in shock lijkt mij? Hoe haal je het in je hoofd om je telefoon te pakken? Erg vreemd..

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:48

Oh ja dat is waar natuurlijk.
Maar dan vind ik het ook een zieke actie van degene die er voor is gesprongen om het op zo'n druk tijdstip te doen.. Hij zat dan wel heel diep in de put en heeft er waarschijnlijk niet over na gedacht maar toch..

Walgelijk dit.. Ik zou er echt niet aan denken op dat moment om mn telefoon erbij te pakken :n

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:49

gr_roos schreef:
mltex schreef:

Nabestaanden kunnen ook kiezen om niet te kijken.De foto vind ik an sich niet erg maar grappen erover maken gaat bij mij wel alle grenzen over.

Wat nu als je het nog niet weet. Het schijnt dat de foto's eerder op twiter stonden dan dat de politie er was. Beetje lastig om dan als je als nieuwsgierig persoon de foto's bekijkt en het blijkt een bekende te zijn.

Wat betreft het afremmen, driehuis is een klein station. Daar komen 2 stoptreinen en 2 sneltreinen langs. Sneltreinen stoppen daar niet.

Moet ik toch zeggen dat dat het risico is om te ramptoeristen irl of online, niet banketstaaf bedoeld maar slachtoffers zijn altijd erg of het nou bekenden zijn of niet. En persoonlijk vind ik ramptoerist uithangen net zo erg als het plaatsen (mijn mening :o )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:56

Jildau schreef:
Hoe kún je daar een foto van maken? Als dat voor je ogen gebeurd ben je toch helemaal overstuur en in shock lijkt mij? Hoe haal je het in je hoofd om je telefoon te pakken? Erg vreemd..

Lijkt mij ook. Jaren geleden, toen ik nog op school zat (20 jaar geleden) was er een meisje dat met een klasgenoot stond te praten bij de spoorovergang. Ze ziet de trein aan komen, zegt gedag en stapt zo onder de trein. Die jongen is daar echt wel goed ziek van geweest en heeft zonder dat hij het gemerkt had in zijn broek geplast.

Het is wel een traject wat bekend staat om springers (tussen Haarlem en Alkmaar met een aantal "vaste plekken".
Santpoort/Driehuis, Castricum en Heiloo.)

Ben ik met je eens Mltex, maar ik vind je wel een beetje boel veroordelend. Soms kom je iets tegen wat je liever niet had willen zien en is het zo gek dat je iemand wil herinneren zoals ie was en niet zoals ie gevonden is. Weet niet of jij er heel veel ervaring mee hebt en voor de omstanders is het het ergste, maar vlak ook familie en vrienden niet uit. Die krijgen ook wat op hun bordje

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:59

Vreselijk voor de nabestaanden en ontzettend respectloos. Bizar hoe de omstanders erbij staan te kijken..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:00

_Noor schreef:
Bizar hoe de omstanders erbij staan te kijken..

:? Wat moeten ze dan doen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 14:00

Cer schreef:
_Noor schreef:

Omdraaien en weggaan?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:01

Cer schreef:
_Noor schreef:

Respectvol wegkijken en niet als een stel kippen zonder koppen foto's maken en oeh en ah roepen zoals vaak gebeurd bij dit soort dingen. Walgelijk die ramptoeristen!

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:01

Ik heb een foto gezien, hij miste een arm en volgens mij ook zijn hoofd.. Het is schokkend maar hulpverleners en treinmaschinisten krijgen dit vaker te zien.. Velen kunnen hun werk daardoor niet meer aan.. Deze foto zet mensen misschien aan het denken om niet te springen..hoop ik!