xx_Horsiex schreef:Niemand weet precies wat er vooraf aan het filmpje is gegaan, en dit soort filmpjes kun je op zoveel manieren interpreteren, als ze mij filmen terwijl ik iemand in elkaar sla, tsja dan ben ik ook de bad guy. Maar wat als de ander van te voren mij heeft aangevallen en dat is niet gefilmd, is weer een heel ander beeld opeens.
Ik vind het dan helemaal geen ander beeld. Ik kan werkelijk NIETS verzinnen waarbij dit een logisch gevolg zou zijn. Politie heeft niet de taak om wraak te nemen. Ze mogen gepast geweld gebruiken om een verdachte aan te houden, maar dit was in geen enkel opzicht gepast. Het was ook niet gericht op het overmeesteren, en nadat hij al op de grond lag nog even flink trappen is gewoon wreed. Daar kan ik echt niets anders van maken,
wat er ook aan vooraf is gegaan.
Citaat:
Politie zou zowiezo harder mogen optreden, als je je gewoon fatsoenlijk gedraagt, heb je ook geen problemen met de politie.
Dat ligt eraan wat je verstaat onder 'fatsoenlijk'. Totale gehoorzaamheid aan de politie, ja, dat levert meestal weinig problemen op. Maar onevenredig hard aanpakken kan ook al gebeuren als je foto's maakt, gebruik maakt van je recht om te demonstreren,
geen identiteitsbewijs wilt tonen omdat er geen aanleiding is, je kortom simpelweg je rechten opeist die de politie op dat moment niet welgevallig is.
Dan komen we in een politiestaat ipv een rechtstaat, en persoonlijk ken ik niet 1 politiestaat waar het fijn wonen is.
Love_western, oh u is er zoeen

Dat verklaart veel.