Marjoow schreef:Blacky94 schreef:Sorry Marjo, maar wat dit betreft ben ik geen voorstander van Wakker dier. Net als partij voor de dieren. Heb het op facebook al eens een keer geroepen ook over een discussie van plofkip en ''antibioticavlees''. Deze instanties hebben best goede punten, maar in veel punten slaan ze door. Een boer, de meeste in Nederland iig, hebben echt wel het beste voor hun dier over. Willen ze echt wel medische zorg geven wanneer dat nodig is, maar wij als consument willen alleen maar goedkoper en goedkoper eten terwijl alles alleen maar duurder wordt. En wat veel mensen dan blijkbaar nogal eens willen vergeten is dat de boer zelf óók moet kunnen eten en leven van zijn dieren.
Daar twijfel ik zeker niet aan, een boer moet tenslotte zijn brood verdienen met zijn vee![]()
Maar is het ergens niet nodig om een beetje door te slaan, zodat je aandacht krijgt en hetgeen voor elkaar krijgt waar je voor ging?
Ik moet toegeven, ik heb niet heel veel kennis van alle instanties hoor, wijzelf steunen Greenpeace en de Dierenbescherming, maar ik heb me nooit echt verdiept in alle instanties.
Wel weet ik dat de dieren in Nederland meer rechten, meer hulp en meer wetten hebben dan de slachtoffers van de Holocaust.
Dat klopt wel, maar zoals bijvoorbeeld megastallen ben ik niet per definitie tegen terwijl WD dat bijvoorbeeld wel wilde verdiepen. Als een dier daar gewoon genoeg ruimte en zorg krijgt en als het even kan zomers naar buiten kan, zie ik het verschil niet tussen een stal 100 dieren of een stal die 5x zo groot is met 500 dieren. En aandacht krijgen voor hetgeen wat je wil bereiken is niet slecht, maar het vervolgens nog eens willen overdrijven vind ik dan weer niet kunnen. Een boer moet ook kunnen leven en dat soort instanties maken dat haast onmogelijk tegenwoordig.
Even terug naar de startpost, ik vind, net als een aantal anderen hier, de vergelijking tussen de bio-industrie en de holocaust ook niet kunnen. Dat zijn immers twee hele andere situaties.