Pavlos Kerasavopoulos van de Federatie van Griekse gemeenschappen in Nederland kreeg naar eigen zeggen dertig meldingen over Nederlanders die vanwege de crisis weigeren te betalen in Griekse restaurants. Niemand kan bevestigen of dat inderdaad zo is, en Kerasavopoulos wil geen namen van ‘gedupeerden’ delen. Geen van de door ons benaderde instanties in Nederland beschikt over bruikbare cijfers over wanbetalers.
Een kleine peiling onder tien restaurants leert: een aantal restauranthouders hoort vaker flauwe grappen van klanten, maar geen van hen heeft ooit een wanbetaler vanwege de crisis gehad. We beschouwen de uitspraak dat „Nederlandse bezoekers van Griekse restaurants regelmatig weigeren te betalen voor hun maaltijd” als ongefundeerd.
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 29-06-12 13:43
Precies wat ik dacht Shadow0, grapjes die niet goed aankomen.
Nou ja, flauwe en vervelende grapjes die niet goed aankomen.
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 29-06-12 14:31
Jah, als ze niet goed aankomen is het automatisch vervelend en flauw. Volgens mij kunnen de meeste Grieken zo'n grapje best hebben maar als je hem avond na avond hoort wordt het begrijpelijk vervelend.
Shadow0
Geplaatst: 29-06-12 14:34
Jis_ schreef:
Jah, als ze niet goed aankomen is het automatisch vervelend en flauw.
Ja, vast. Persoonlijk vind ik dat grappen ten koste van anderen zelden leuk, vooral als het een onbekende is. Dan zijn de grappen namelijk bijna altijd neerbuigend, gemaakt vanuit ongelijkheid, ze hebben iets venijnigs. Het is dan ook vaak niet helemaal alleen maar humor: de onderlaag zit er wel degelijk. En dus hou ik er niet van. Maak je grappen maar ten koste van jezelf.
Toen Amerika ineens financieel helemaal niet zo lekker bleek te liggen als ze dachten is er toch ook niemand naar de Mac geweest om vervolgens niet te betalen.