Asociale media

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:45

Pff ik word een beetje moedeloos van al die 'anti-social-media' topics.
De hoeveelste is het nu?

Get over it. Sommige mensen hebben Facebook, sommige mensen niet. Het is voor bedrijven gewoon heel handig om iets via Facebook te doen --> Reclame!
Dat ze maar één optie geven, oké dat is niet handig... maar ANWB geeft toch al aan dat ze er naar gaan kijken?

Zo is de wereld nu eenmaal. Er IS social media. Er is niets aan te ontkennen... je kan er over mopperen, maar wat schiet je er mee op?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:49

Ik heb alleen mensen op facebook die ik IRL ook ken (en een paar van bokt) en waar ik idd ook zo een leuk gesprek mee kan hebben :j Andere mensen hoef ik niet. Ik zet er zelf ook zélden iets op, vind het wel leuk om te kijken wat anderen bezig houd.

Alleen weiger ik me wel te registreren bij heel veel dingen via facebook. Ik vind het best leuk om spelletjes te spelen op mn ipad, maar ik ga me niet registreren via facebook, niet heel de wereld hoeft te weten wanneer ik een spelletje speel :roll: En dat zijn dan nog maar spelletjes, net als wat je zegt met die carpool; de halve wereld heeft zn profiel afgeschermd, zie je nog niet met wie je meerijdt..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:49

dressagelady schreef:
Niemand verplicht je iets toch?

O nee? Ik krijg anders wel continue friend requests :') én vragen irl. Suuuuuus wanneer ga je nou eens FB maken :O

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:50

Yonker schreef:
Magrathea schreef:
Facebook is echt het toppunt van narcisme. Ik wil helemaal niet kijken naar alles wat mijn 'vrienden' doen, ik wil geen vrienden moeten worden met mensen die ik eigenlijk niet zo mag, en ik wil niet gevolgd worden door allerlei reclamesites. En ik kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen zijn die dat allemaal prima vinden :r

_/-\o_ Beter verwoorden kan niet.

Welkom in de 21 ste eeuw.

Dmv FB heb ik wel heel veel direct contact met mn neven en nichten, kenissen (dankzij mij kon mn moeder meteen een geboortekaartje sturen omdat ik had gelezen dat de kleine al geboren was) en familie in Australie.
Ik heb nu veel meer contact met mensen ver weg terwijl ik het daarvoor alleen viavia hoorde dat die en die iets gingen doen (samenwonen, trouwen, kinderen)

En tja dan die reclames, daar ontkom je gewoon niet aan. Dat is hier op Bokt ook zo.
Laatst bijgewerkt door Onali op 15-06-12 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:51

Magrathea schreef:
dressagelady schreef:

O nee? Ik krijg anders wel continue friend requests :') én vragen irl. Suuuuuus wanneer ga je nou eens FB maken :O

Dan wordt je nog altijd niet gedwongen.

En vinden mensen je dus leuk genoeg dat ze vrienden met je willen worden, dat is toch niet erg?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:51

Magrathea schreef:
dressagelady schreef:

Wat houd je tegen? Je hoeft niet gelijk je hele leven tentoon te stellen daar.. ik heb bijv. mijn achternaam er ook niet op staan.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:04

Het blijft toch wel eens nutteloze discussie, want degene die tegen zijn blijven tegen en andersom ook.

Het maakt mij echt geen rochel uit of je aan FB doet of niet. Laat gewoon lekker iedereen in z'n waarde, als iemand het wil moet diegene het gewoon doen. En als iemand het niet wil ook, even goede vrienden 8-)
Niet iedereen gebruikt Facebook zoals Magrathea beweerd. Plus dat, wat veel mensen niet weten, je in Facebook zelf ook een hoop uit kan schakelen.

Maargoed, wat ik altijd doe bij een verjaardag o.i.d. is mensen gewoon een e-mailtje of smsje/whatsappje sturen. Of ik bel even op. Van degene die ik zeker weet dat ze het ook echt checken via Facebook, maar dat is maar een enkeling.

Al die plugins vind ik ook niks. Soms is het wel leuk, dat je dingetjes op je FB kan delen. Maar 9/10 keer vind ik het echt onzin := En al helemaal als je bij een website niet kan zonder FB profiel, dan schort er toch iets aan je website vind ik. Er zijn altijd nog genoeg mensen die het niet gebruiken.

Ik heb voor stage ook een aantal Facebookpagina's te onderhouden en het is een prima marketing manier. Zeker nu met timeline kan je met je cover- en profielfoto heel slim aandacht trekken van het publiek.

Wat Vanillia zegt vind ik een beetje te ver gaan, dat de consequenties dan voor jezelf zijn omdat je geen FB hebt.
Andersom vind ik dat als je een niet-FB-gebruiker bent, je ook niet naar andere mag wijzen dat ze "ascociaal" zijn.

Beetje lang antwoord geworden := sorry!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 13:17

dressagelady schreef:
Ik geloof ook niet dat je niet op een feest wordt uitgenodigd puur omdat je geen facebookaccount zou hebben, als ze je er echt bij willen hebben geven ze wel een belletje ;)

Nuja, diegene vroeg me waarom ik er niet was :D Als ie me niet daar had willen hebben, had ie niet gevraagd waarom ik er niet was.
En dan zie ik m nog vaak ook. Geen vriendin hoor, een goede kennis.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:50

Ik vind facebook ook wel handig.
Maar die koppeling hoeft van mij niet. Zo had ik laatst een bril gewonnen bij Lensway en of ik dan een recensie wilde zetten op één of andere site.
Nou vind ik Lensway echt een prima site, dus ja hoor dat wil ik wel.
Maar ik moest dan inloggen met mijn FB-account, andere optie was er niet, en dat doe ik niet.

Skygirl schreef:
Wat houd je tegen? Je hoeft niet gelijk je hele leven tentoon te stellen daar.. ik heb bijv. mijn achternaam er ook niet op staan.

FB doet er wel van alles aan om dat tegen te gaan.

PocoGaucha

Re: Asociale media

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:58

1 iemand uit onze groep had ook geen facebook, nu wel maar kijkt er bijna nooit op, als we iets afspreken dan mailen of smsen we hem gewoon. maar ik moet zeggen dat daar wel aardig wat(nutteloze) gesprekken gevoerd worden die je niet altijd wil missen. maargoed, eerst gingn die gesprekken over de groepsmail. dan kwam je thuis en had je ineens 50 mailtjes die nergens over gingen, dat vonden mensen irritant dus toen hebben we de facebookpagina aangemaakt. ik vind het fijn om zo dicht bij mijn vrienden te staan.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:27

Magrathea schreef:
Facebook is echt het toppunt van narcisme. Ik wil helemaal niet kijken naar alles wat mijn 'vrienden' doen, ik wil geen vrienden moeten worden met mensen die ik eigenlijk niet zo mag, en ik wil niet gevolgd worden door allerlei reclamesites. En ik kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen zijn die dat allemaal prima vinden :r

Helemaal mee eens
Eindelijk mijn soulmate gevonden ( ik voelde me al zo alleen in deze enge maatschappij :+ )