Welke partij durf je nog te vertrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:11

sarabande schreef:
Als je het nooit gevolgd hebt en je de moeite niet wilt nemen om de partijen te leren kennen heb je weinig grond om hunnie overal de schuld van te geven

Zeker mee eens, bij eerdere verkiezingen las ik wel eens wat dingen over een partij maar mij er echt inverdiepen? :n

Maar nu ga ik van de zomer mij er zeker in verdiepen, tenslotte gaat het wel over mijn eigen toekomst :j

Appelmoes_11

Re: Welke partij durf je nog te vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:13

PvdD is geen relpartij en tegenwoordig ook niet echt meer one-issue. GroenLinks zou ik ook nog wel overwegen, maar daar heb ik ook twijfels over.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:03

Groenlinks is me veel te rechts. Ik stem SP, hun punten sluiten het beste aan bij mijn ideeën. Verder hebben economen het vorige SP programma als beste voor de economie berekend, dus ik ben benieuwd hoe hun verkiezingsprogramma er nu uit zal zien.
Ik ga iig niet op een van de partijen van de Kunduz kliek stemmen, en ook niet op de PvdA. hCatshuisoverleg

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:06

Sorry, mijn mobiel werkt niet mee :x .
Ik stem ook niet op Wilders, wilde ik zeggen, die zijn handtekening al had gezet bij het Catshuisoverleg, maar zich toch terug trok, omdat het hem kiezers zou kosten.
De SP is voor mij de enige aansprekende partij, overigens vind ik persoonlijk dat die helemaal niet zo veel roeptoeteren als sommigen ons willen laten geloven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 22:27

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:40

En nu komt er ook geen verbod op ritueel slachten :(.

'Uiteindelijk vonden senatoren van VVD, PvdA, CDA, D66, ChristenUnie en SGP het voorstel van Thieme te ver gaan, omdat het de vrijheid van godsdienst aantast'.
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... slacht.xml

Wat mij betreft is stemmen op VVD, PvdA, CDA, D66, ChristenUnie en SGP hierdoor geen optie meer. Blijft niet veel over om op te stemmen op deze manier. Denkt/fantaseert hardop: zal ik maar een eigen godsdienst oprichten waarin het offeren van mensen die dieren mishandelen centraal staat??

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:02

Mag toch hopen dat je je stem uitbrengt op basis van meer dan alleen een, in mijn ogen, non-issue. Ik vind onderwijs, zorg etc. toch wel écht belangrijker dan ritueel slachten ja of nee. Snap überhaupt niet wat daar het probleem van is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:12

Ik snap ook eerlijk gezegd niet wat het probleem met rituele slacht is. Als je je echt wilt bekommeren kijk dan naar die miljoenen kippen, varkens en koeien die geslacht worden. Dat is wreder dan het hele rituele slachten. De laatste tijd hoor je de politiek alleen maar over de rituele slacht en niet over de omstandigheden waarin de dieren leven.

En kijk nou maar eens naar het hele zorgdebat, gevoerd door SP en PVV. Chronisch zieken betalen de rekening en worden er extra hard op gepakt dat zij chronisch ziek zijn. Laten we de gezonde mensen ook een extra belasting laten betalen om de chronisch zieken te ondersteunen.

Ik neig iig sterk naar of PVDA of SP.

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:32

Ik stem dit keer PVV! Vorige keer VVD, maar toen zijn ze in zee zijn gegaan met de kunduz-coalitie... DAHAG! :wave: (zodra het bij de pluchepakkers doordringt dat de verkiezingen er aan komen, trekken ze de drol direct weer in!) Mijn vertrouwen in de politiek is zo goed als weg, de Piratenpartij leek me ook wel wat, maar daar zou ik me toch iets meer in willen verdiepen voor 12 september. Wilders is een enorme schreeuwlelijk en schatert maar onnodig door over de Islam, vervelende mensen komen overal vandaan en uit ieder geloof. Maar toch ben ik het grotendeels wel eens met de punten. Ik oordeel niet zozeer op het partijprogramma (wat eigenlijk maar een verkiezingsprogramma is), maar meer op hoe hun mening het meest op een lijn heeft gestaan met de mijne, en hoe ze hebben gereageerd op verschillende punten de afgelopen jaren.

1) PVV was tegen het ESM, terwijl de PVV en Partij van de Dieren wilden wachten na de verkiezingen heeft de rest van de kamer dit akkoord het er 'eventjes snel' doorheen gedrukt zodat de burger hier geen inspraak op had, nog meer gratis geld naar het zuiden. Democatie? Nooit van gehoord!

2) Ontwikkelingssamenwerking mag wat mij betreft worden stopgezet, eerst eigen zaken op orde... dan gaan we wel weer 1000 km verderop Sinterklaasje spelen. (en werkelijk, hebben we die tientallen jaren nou ooit vooruitgang gezien van al die miljarden die er in zijn gepompt? 90% blijft aan de strijkstok hangen en de overige 10% kopen ze wapens van.) Burgers mogen zelf doneren als ze daar behoefte van hebben, dat hoeft niet geforceerd van belastingcenten.

3) De PVV wil snijdt liever in de overheid, dan in de burger. Ik vind het fout om de burger te laten betalen voor linkse hobbies van de pluche. Als ze zo graag gratis karate-projecten willen financieren voor strontvervelende hangjongeren, doen ze dat maar lekker uit hun eigen portemonnee! Ook ambtenaren die de hele dag op hun gat zitten eruit! Graai-politici en directeuren mogen worden aangepakt en met pek en veren de stad uit worden gejaagd.

4) Gevangenissen hoeven geen hotels meer te zijn, ik heb liever dat er in tijden van crisis wat extra aandacht word besteed aan de oudjes en aan de zorg. Criminelen hebben hun recht op een playstation verspeeld!

5) Hogere straffen, als je een winkel beroofd kom je er niet meer vanaf met 20 uurtjes schoffelen! Juweliers doodschieten? LEVENSLANG! Politie moet niet zo langs de snelweg blijven staan laf om boetes uit te delen, maar voor de verandering eens boeven gaan vangen! Ze mogen aan het straatbeleid wel iets doen, ik zou het toch wel fijn vinden om eens boodschappen te kunnen doen zonder bespuugd en nagesist te worden door hangjongeren op scooters voor de appie. Ik voel me niet veilig in mijn buurt, 's avonds staan ze voor mijn deur pirouettes te draaien met hun scooters en stenen te gooien naar alles wat voorbij komt. Als je de politie belt "wat doen ze dan? dat is toch niet strafbaar? fijne avond mevrouw!" stelletje lafbekken. Ik ben ook meerdere keren door van die rotjochies van de fiets af getrokken omdat ik 'in een kort broekje voorbij een moskee durfde te fietsen'. Na aangifte: "dat moet je dan ook niet doen he meisje! dom dom!"... Dit was een openbare weg, goeiemorgen!

6) Rituele slacht, geen denken aan! Belachelijk een een dier te laten lijden omdat er een paar mensen geloven in sprookjesboeken!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:27

slakkenrace schreef:
Ik stem dit keer PVV! Vorige keer VVD, maar toen zijn ze in zee zijn gegaan met de kunduz-coalitie... DAHAG! :wave: (zodra het bij de pluchepakkers doordringt dat de verkiezingen er aan komen, trekken ze de drol direct weer in!)

Dit in tegenstelling tot de PVV, die dergelijke acties al enkele uren na de verkiezingen zelf deed....

Citaat:
Ik oordeel niet zozeer op het partijprogramma (wat eigenlijk maar een verkiezingsprogramma is), maar meer op hoe hun mening het meest op een lijn heeft gestaan met de mijne, en hoe ze hebben gereageerd op verschillende punten de afgelopen jaren.

... nl veel roepen en uiteindelijk toch overstag gaan. Dan zit je bij de PVV inderdaad wel goed. Uiteindelijk heeft de PVV op geen enkel punt ook werkelijk gehandeld zoals ze vooraf lieten blijken.

Citaat:
3) De PVV wil snijdt liever in de overheid, dan in de burger. Ik vind het fout om de burger te laten betalen voor linkse hobbies van de pluche.[...] Graai-politici en directeuren mogen worden aangepakt en met pek en veren de stad uit worden gejaagd.

De 'linkse hobbies' zijn grappig genoeg eigenlijk veel meer rechtse hobbies: de gigantische bonussen en vertrekpremies, de diverse lagen volstrekt overbodige managers... De pvv heeft overigens niets concreets ondernomen om dit aan te pakken, en heeft ook nog niets op dat terrein bereikt in de afgelopen anderhalf jaar.

Slakkenrace: ik denk dat de PVV inderdaad het beste bij jouw vooroordelen en kortzichtigheid past. Ga er alleen niet vanuit dat de punten die je noemt ook uitgevoerd worden: de pvv heeft z'n aanzienlijke invloed van de afgelopen tijd nergens ingezet om iets te bereiken of te veranderen, en zich beperkt tot wat xenofoob gezeur.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:55

Geen enkele partij wil nog ooit met de PVV in zee... Zoveel blauw wilde ze erbij maar er moest wel bezuinigd worden, aanbesteding van het openbaar vervoer wilde ze niet, maar daar gingen ze uiteindelijk wel mee akkoord. Kortom een hoop leugens en daarna beloftes verbreken.

Ik ga liever voor een partij die niet voor de verhoging van het eigen risico is, een goed en betaalbaar onderwijsmodel en de rekening niet neerlegt bij de chronisch zieken, gehandicapten en ouderen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 13:59

Na de gulden wil Geert nu ook het kwartje van Kok terug, buiten dat dat nu 5 eurocent of zo waard is vraag ik me echt af waarom meteen de hele pers zich op zulke onzin stort, er is teveel tijd vrijgekomen door een blunderend Oranje denk ik

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:38

Geen enkele partij is meer te vertrouwen. Lijkt me best cool als er gewoon eens niemand stemt. :+

Eigenlijk zou je per onderwerp op 'ja' of 'nee' moeten kunnen stemmen.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:50

Ja, want het is nog niet moeilijk genoeg om tussen verschillende partijen tot een overeenkomst te komen over een goed pakket met plannen voor de toekomst... Wat doen je dan als mensen aangeven nergens op te willen bezuinigen? Of juist op alles? Of als ze aan de ene kant aangeven het milieu niet te willen belasten, maar wel zo hard mogelijk op de snelweg willen rijden?

Ik moet zeggen, ik vind het helemaal niet erg dat wij niet zelf mogen stemmen over alles, dat houdt namelijk ook in dat mensen die alleen vaag wat hebben gehoord in de media hun mening daarop baseren, en dat lijkt me nou niet echt een goede basis voor ingewikkelde onderwerpen als de economie etc. Natuurlijk is het makkelijk om te zeggen 'ja, minder belasting!', maar waar past dat in het grotere geheel?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 10:59

Dani_ schreef:
Geen enkele partij is meer te vertrouwen. Lijkt me best cool als er gewoon eens niemand stemt. :+

Eigenlijk zou je per onderwerp op 'ja' of 'nee' moeten kunnen stemmen.

Lijkt me heel cool als mensen eens echt luisteren naar al wat al die partijen ze nu weer voorliegen en kijken wat ze daar eerder over gezegd hebben. Rutte die nu hetzelfde doet als Wilders dus het verdrag waar hij zijn handtekening onder gezet heeft even voor de verkiezingen herroepen want sommige van de maatregelen vallen niet goed bij de achterban. Wilders die tegen teruggave van het kwartje van Kok stemde en het nu opeens wel wil hebben en nog wat zaken zal bedenken die niet kunnen maar zo leuk klinken, hij heeft op kosten van zijn Amerikaanse geldschieter daar hele reclamebureaus voor ingehuurd.

In de Volkskrant stond terecht als op 13 september het bier niet gratis is is er iets misgegaan

En Dani er wordt per onderwerp gestemd en wel door de volksvertegenwoordigers waar jij voor gekozen hebt als je tenminste gaat stemmen

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:29

Sarabande :roll: Die volksvertegenwoordigers zitten er toch alleen maar voor zichzelf... Alleen maar zakkenvullers op het Haagse pluche! Hunnie liegen alleen maar en ze komen hun beloften niet na, las ik zelf in de krant. En alles wat in de krant staat is waar. Dus. En er stond ook in dat Wilders en Rutte het voor de kiezer deden, dus ze hielden hun rug recht, da's iets héél anders dan de andere partijen doen...

Ik stem voor de partij die het ánders doet dan al die traditionele partijen! 't Wordt tijd dat ze wakker geschud worden in die Haagse kaasstolp!

|o

[/sarcasme-modus uit]

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 11:36

:+ :D

Helaas is er een grote groep mensen die dit soort dingen bloedserieus beweren

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:29

sarabande schreef:
En Dani er wordt per onderwerp gestemd en wel door de volksvertegenwoordigers waar jij voor gekozen hebt als je tenminste gaat stemmen

Ja.. Of die gaan ineens totaaaaal andere dingen doen dan wat ze beloofd hebben.
Zoals het nu lijkt, vertrouw ik eigenlijk geen enkele van de grote partijen meer.
Want laten we eerlijk zijn, ze hebben stuk voor stuk hun beloftes gebroken.

Ik weet echt nog niet hoe ik ga stemmen, ik neig naar D66, maar ik moet me er gewoon nog even goed in verdiepen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 13:33

ZE hebben hun beloftes niet gebroken ZE hebben het niet alleen voor het zeggen en moeten altijd toegeven op hun punten die geen beloftes, maar uitgangspunten en wensen zijn

D66 lijkt me een goede keus niet voor niets zakt die partij iedere keer als ze in een regering gezeten hebben naar een paar zetels, de partij van zoals de wind waait waait mijn hoedje

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:35

sarabande schreef:
ZE hebben hun beloftes niet gebroken ZE hebben het niet alleen voor het zeggen en moeten altijd toegeven op hun punten die geen beloftes, maar uitgangspunten en wensen zijn

D66 lijkt me een goede keus niet voor niets zakt die partij iedere keer als ze in een regering gezeten hebben naar een paar zetels, de partij van zoals de wind waait waait mijn hoedje

Dan moet er maar eens begonnen worden met die uitgangspunten en wensen niet uitdragen naar het volk als zijnde beloftes.

Heb je het eerste stuk van die zin ook gelezen? :D
Sok schreef:
Ik weet echt nog niet hoe ik ga stemmen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 13:47

Sok schreef:
Dan moet er maar eens begonnen worden met die uitgangspunten en wensen niet uitdragen naar het volk als zijnde beloftes

Mensen die programmapunten en zaken waar een partij voor staat als belofte zien begrijpen weinig van hoe de politiek in werkelijkheid in elkaar steekt.
Dat is ook het gevaar van zon stemwijzer, je stemt op een partijprogramma omdat daar zaken in staan die je aanspreken, en dat is alles. Niemand zegt dat ze dat ook zeker gaan uitvoeren, behalve Geert dan die als eerste al zijn beloftes die hij als zodanig verkocht had brak.

Een politicus zegt dan ook als ik aan de macht kom, en dat is in een land met zoveel partijen als Nederland een loze kreet

Ik had het wel gelezen en gaf commentaar op je voorlopige keuze

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:22

Overigens hebben VVD, PVV en CDA het zelfs gepresteerd om hun beloftes te breken die ze wel waar hadden kunnen maken. "We zijn voor, maar we stemmen tegen."

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:28

sarabande schreef:
Sok schreef:
Dan moet er maar eens begonnen worden met die uitgangspunten en wensen niet uitdragen naar het volk als zijnde beloftes

Mensen die programmapunten en zaken waar een partij voor staat als belofte zien begrijpen weinig van hoe de politiek in werkelijkheid in elkaar steekt.
Dat is ook het gevaar van zon stemwijzer, je stemt op een partijprogramma omdat daar zaken in staan die je aanspreken, en dat is alles. Niemand zegt dat ze dat ook zeker gaan uitvoeren, behalve Geert dan die als eerste al zijn beloftes die hij als zodanig verkocht had brak.

Een politicus zegt dan ook als ik aan de macht kom, en dat is in een land met zoveel partijen als Nederland een loze kreet

Ik had het wel gelezen en gaf commentaar op je voorlopige keuze

Ik begrijp genoeg van politiek, bedankt. ;)

Mijn punt gaat eigenlijk ook helemaal niet om of politici een belofte of een wens uitdragen. Geef het beestje een naam.
Het gaat me er meer om dat het meerendeel van de beloftes (of wensen, hoe je het maar wilt noemen) gelijk aan de kant geflikkerd wordt zodra het de politici zélf beter uitkomt.

Commentaar mag altijd, maar het is voorlopig en ik gaf ook aan dat ik er nog even een keer voor moet gaan zitten om alle partijprogramma's door moet lezen, niet dat mijn keuze al vast staat. Dus me "aanvallen" omdat ik voorlopig naar D66 neig, is in mijn ogen een beetje zinloos.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 17:17

Sok schreef:
Mijn punt gaat eigenlijk ook helemaal niet om of politici een belofte of een wens uitdragen. Geef het beestje een naam.
Het gaat me er meer om dat het meerendeel van de beloftes (of wensen, hoe je het maar wilt noemen) gelijk aan de kant geflikkerd wordt zodra het de politici zélf beter uitkomt.

Dan ga je voorbij aan het grote verschil tussen een belofte doen en een wens uitdragen.
Geen een politicus kan beloven dat hetgeen hij/zij belangrijk vindt in de praktijk verwezenlijkt wordt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:44