Jongen maakt 12 jarig zusje zwanger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Jongen maakt 12 jarig zusje zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:40

sodeju als je die 'kinderen' van 14 tegenwoordig ziet... dat zijn gastjes die met een beetje geluk in de tweede klas van de middelbare school zitten. Die weten HEEL goed wat wel en niet kan.

Sex met een 12 jarige is al belachelijk, maar dan ook nog met je eigen zusje??? Dan moet je (ook als 14-jarige) toch echt niet sporen als je het mij vraagt.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:43

Hoe weet jij dat deze specifieke jongen van 14 "HEEL goed" weet wat wel en niet kan? Juist als hij ook doorging bij verzet is hij schijnbaar niet zo goed op de hoogte van dat hij dan zou moeten stoppen. En dat "niet sporen" heet dus verminderd toerekeningsvatbaar. ;)

Laat ik het omdraaien: als een kind van 14 wordt misbruikt door een gehaaide pedofiel die 'm met lieve woordjes en cadeaus overtuigt waardoor de jongen vrijwillig meedoet - is het dan zijn eigen schuld? Of kon die jongen de gevolgen niet overzien, was hij teveel beïnvloedt door een volwassene? Wist hij misschien toch níet zo goed 'wat wel en niet kan'?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:45

Ik heb het niet over specifiek deze jongen, ik heb het over 14-jarigen over het algemeen. Die weten heel goed wat wel en niet kan.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:46

DaniBanani schreef:
De rechter zal deze beslissing niet zomaar hebben genomen. Dat het niet te lezen is betekent niet dat het niet is gebeurd is. Er valt ook niets te lezen over de ouders, en die zijn er toch echt. Wie weet wat voor rol zij hierin hebben gespeeld. Ik denk dat er véél te weinig details over deze zaak bekend zijn voor niet-betrokkenen om te beoordelen of de straf terecht is of niet.

Dat zal wel, desalniettemin ligt het feit er dat het geen 'normaal' gedrag is.

Ik heb ook al heel wat meegemaakt in mijn leven, echt ontzettende rotdingen die je geestelijk kwellen, maar ik zou er nooit ook maar een seconde aan denken om wie zijn leven dan ook zo kapot te maken als deze jongen heeft gedaan bij zijn zusje.

Verder komt er vast nog wel meer informatie beschikbaar, maar hoe het nu op tafel ligt blijf ik het oneens met je ;) Ook al heeft een rechter uitspraak gedaan, rechters zijn ook mensen.

EDIT : Iemand die doorgaat wanneer hij ziet dat de ander pijn heeft of zich verzet kan ook verblind zijn door haat/jaloezie/wraakgevoelens, noem maar op. Dat hoeft niet eens een stoornis te zijn. Of valt dat tegenwoordig ook al onder niet toerekeningsvatbaar :P?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:48

Las het vanochtend al op internet. Mijn mond viel open.
Waar is het mis gegaan?
Is de jongen zelf mishandeld/misbruikt in zijn (jongere)jeugd?
Is hij gewoon niet goed in de bovenkamer?

Waar zijn de ouders is het verhaal?
Of zijn zij bewust erbuiten gehouden in dit nieuwsbericht?

Dat de jongen straf hoort te krijgen lijkt mij niet meer dan logisch.
Ook al ben je in het verleden zelf misbruikt, je weet dan echt wel wat fout is en wat niet.
En als je iets doet wat niet mag moet je ook de consequenties dragen.
Voor het meisje lijkt het mij heel erg, te weten dat je broer fout bezig was en er vervolgens niet tot nauwelijks voor gestraft worden...

Maar ook de ouders, je wordt heen en weer geslingerd tussen zoon en dochter.
Want ondanks dat de zoon verkeerd was, blijft het wel je kind...
Welke kant kies je als ouders zijnde...

En dan de omgeving... Je naam wordt door het slijk gehaald... mensen praten over je zoon, over je dochter, over jou als vader of moeder zijnde waar je in hun ogen hebt gefaald...

Ik wens het gezin veel sterkte en wijsheid toe in deze periode :j
Wat zal dit nog een lange nasleep hebben voor het hele gezin.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:49

arm,arm meiske...die is haar hele jeugd definitief kwijt!
opsluiten die gast en nooooooit meer vrijlaten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:52

Amaris schreef:
Ik heb het niet over specifiek deze jongen, ik heb het over 14-jarigen over het algemeen. Die weten heel goed wat wel en niet kan.

Maar deze jongen is misschien wel niet 'algemeen', en beseft misschien NIET goed wat wel en niet kan. Niet elk kind is gemiddeld.

Ik vind het knap dat mensen denken te kunnen oordelen op basis van drie regels tekst. Niemand kent de jongen, weet hoe hij is opgevoed, wat hij heeft meegemaakt, waar de ouders in het verhaal zijn, hoe het is gebeurd, wat de verplichte behandelingen precies inhouden, en onder welke voorwaarden hij toch in TBS moet. En toch is al besloten dat de straf ongepast is en 't joch verdorven, hoewel er voorbeelden zijn van jeugddelinquenten die met behandeling later prima zijn gaan functioneren.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:52

Diep en diep triest voor de slachtoffers, familie maar ook voor de jongen zelf. Hoe is het mogelijk dat een jonge jongen tot deze handelingen gekomen is? Op zich verbaas ik mij niet over dat dit gebeurt, het gebeurt veel vaker dan dat iedereen wil weten.

Maar 14 jaar jong, in mijn ogen ben je dan nog een kind, er is een reden dat hij dit gedaan heeft. Hij is te jong om afgeschreven te worden, hoe erg zijn daden ook zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:54

Ik vraag me echt af hoe het nu is met dat meisje...
Abortus op je twaalfde is niet niks voor zo'n jong kind natuurlijk. Mentaal en lichamelijk.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:54

Ik moet hier toch even van slikken hoor.
Ik vind het erg tries. Tjonge jonge.. Arme meiske..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:20

DaniBanani schreef:
Net of een jongen van 14 volledig is ontwikkeld. Tuurlijk niet. Hij mag niet stemmen, niet autorijden, niet achter de kassa staan, geen alcohol drinken en niet roken - dat is allemaal niet voor niets. Het is een kind. Hij weet heus wel wat hij deed, en misschien ook dat het niet goed was, maar voor hetzelfde geldt is die jongen vanaf z'n 2e zelf ook zwaar misbruikt en is dat hoe hij denkt dat het hoort. Dan is er duidelijk iets in zijn ontwikkeling niet goed gegaan, waar hij zelf niks aan heeft kunnen doen.

En in zo'n geval zou TBS dus ook best kunnen helpen, als zo'n jongen zou leren dat het níet normaal is en niet hoort. Ik heb een documentaire gezien van een meisje (4 jaar!) die zwaar was mishandeld en nu haar ouders wilde vermoorden, haar broertje regelmatig pijn deed (slaan, maar ook met een schaar prikken en zo) en echt heel agressief kon zijn. Heeft veel behandeling gehad, en is weer helemaal goed gekomen.

Hoe oud was dit meisje toen zij haar behandeling kreeg? Er zijn namelijk al meerdere wetenschappelijke bewijzen dat kinderen tot een bepaalde leeftijd (tussen 8 en 10 jaar) nog kunnen veranderen. Daarna is er doorgaans helaas geen verandering meer mogelijk en zal dit gestoorde gedrag een blijvend probleem zijn, alle therapieën ten spijt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:24

Manegepaard schreef:
Ik vraag me echt af hoe het nu is met dat meisje...
Abortus op je twaalfde is niet niks voor zo'n jong kind natuurlijk. Mentaal en lichamelijk.

Daar moest ik ook aan denken... ondanks hetgeen ik hierboven geschreven heb, hoop ik van harte dat deze jongen een uitzondering is en wel baat heeft bij een behandeling. Maar het meisje.... die zal de rest van haar leven aan dit nare voorval herinnerd worden...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:30

Ik vind het een vreemd en walgelijk verhaal. Als ik het goed begrepen heb is de jongen opgepakt nadat de ouders van het andere meisje aangifte hebben gedaan. Toen had het zusje al een abortus ondergaan. Hoe komt zo'n kind in een ziekenhuis of abortuskliniek? Daar moeten de ouders toch vanaf hebben geweten? En waar ligt de verantwoordelijkheid van de artsen? Een arts moet dan toch ook aangifte doen?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:55

Tjongejonge hier valt mijn kaak ver van op de knieën %) Wat een walgelijk verhaal!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:00

Ik hoorde gisteren op het nieuws dat de instanties het beter vinden dat het hele gezin in het zelfde huis blijft wonen.

Met alle respect, ze zullen er vast verstand van hebben, maar ik vind het niet echt verstandig klinken om het meisje en haar broer nog in 1 huis te laten wonen. Als ik haar was, zou ik niet dagelijks met hem geconfronteerd willen worden.

Maar de instanties zullen er wel een reden voor hebben.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:04

Het is lastig oordelen zonder te weten wat zich precies heeft afgespeeld
Wat een bizar verhaal zeg :(

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:15

Authentic schreef:
Ik hoorde gisteren op het nieuws dat de instanties het beter vinden dat het hele gezin in het zelfde huis blijft wonen.

Met alle respect, ze zullen er vast verstand van hebben, maar ik vind het niet echt verstandig klinken om het meisje en haar broer nog in 1 huis te laten wonen. Als ik haar was, zou ik niet dagelijks met hem geconfronteerd willen worden.

Maar de instanties zullen er wel een reden voor hebben.

Wauw wat voor een rede moet daar voor zijn...
Dat is toch alleen nog maar meer trauma voor dat zusje?
Dan kun je je dus nooit meer veilig voelen in je eigen huis, want je broer heeft iets fouts gedaan maar
mag gewoon blijven.

En voor die broer is het een soort van kat op het spek binden. Zo wordt het toch wel heel verleidelijk voor hem om door te blijven gaan met deze dingen?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:26

Voor hetzelfde geld hebben de ouders het dit jongetje laten doen.

Da's de enige mogelijkheid die ik zie dat dit gebeurd kan zijn in één huis zonder dat de ouders zogenaamd niets doorhadden.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:37

Dit is echt te gek voor woorden, mensen worden echt steeds gekker.
Zo'n jongen zou eigenlijk niet vrij rond mogen lopen.
Wat ik ervan begreep gister op het nieuws is dat hun moeder aangifte heeft gedaan toen ze erachter kwam.
Misschien heb ik het verkeerd verstaan en was het een andere moeder maar op deze manier kwam het bij mij over.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:39

Ik had begrepen dat de moeder van een ander meisje aangifte gedaan, hij had haar voor de webcam gedwongen het één en ander te doen en vervolgens op internet gezet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:43

verschrikkelijk wat er hier gebeurd is zeg!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:49

Echt verschrikkelijk dit... Wat goor. Ook een raar verhaal ja! Gelukkig heeft de moeder van een ander meisje wel aangifte gedaan.
Al weet ik nooit echt wat ik moet denken van dat 'dwingen'.. Dat mensen dan gehoorzamen en zoiets doen.. Ligt ook aan hoe sterk/bang je zelf bent denk ik. Vriendin van mij is ook wel eens gedwongen en deed dat gewoon zomaar.. Ben ook wel eens serieus gedwongen (en werd gedreigt dat hij me zou verkrachten als hij me zou tegenkomen enz.) en heb gedreigt aangifte te gaan doen en gezegd dat ik een erg boze kamperfamilie zou hebben als ze dit zouden weten :D Wat kan ik daar slecht tegen, mensen die dwingen.. En dat hij zelf misbruikt is is écht geen excuus om dan dit te mogen doen. Ken zelf ook iemand die misbruikt is en je weet echt wel dat het fout is. Deze jongen heeft serieus hulp nodig en vind dat ze hem preventief moeten 'opsluiten' ofzo ook.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:51

Lekker, dat word wat later..
Op deze leeftijd al pff..

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:57

Echt walgelijk, dat zoiets kan gebeuren.
Wat moet er nu nog van dat kind terecht komen?
En dat meisje heeft ook een trauma voor haar leven.. :n

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:42

echt ziek! wat ik eigenlijk nog het vreemdst vindt, is dat die ouders voor de jongen kiezen, en dat meisje, of de jongen geen van beide uit het gezin worden gehaald, er komt alleen thuishulp, maar als die er niet zijn, kan dat joch toch gewoon doorgaan waar hij mee bezig is? en de ouders begrijp ik al helemáál niet, daar begint het probleem denk ik al...