Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DaniBanani schreef:De rechter zal deze beslissing niet zomaar hebben genomen. Dat het niet te lezen is betekent niet dat het niet is gebeurd is. Er valt ook niets te lezen over de ouders, en die zijn er toch echt. Wie weet wat voor rol zij hierin hebben gespeeld. Ik denk dat er véél te weinig details over deze zaak bekend zijn voor niet-betrokkenen om te beoordelen of de straf terecht is of niet.
Amaris schreef:Ik heb het niet over specifiek deze jongen, ik heb het over 14-jarigen over het algemeen. Die weten heel goed wat wel en niet kan.
DaniBanani schreef:Net of een jongen van 14 volledig is ontwikkeld. Tuurlijk niet. Hij mag niet stemmen, niet autorijden, niet achter de kassa staan, geen alcohol drinken en niet roken - dat is allemaal niet voor niets. Het is een kind. Hij weet heus wel wat hij deed, en misschien ook dat het niet goed was, maar voor hetzelfde geldt is die jongen vanaf z'n 2e zelf ook zwaar misbruikt en is dat hoe hij denkt dat het hoort. Dan is er duidelijk iets in zijn ontwikkeling niet goed gegaan, waar hij zelf niks aan heeft kunnen doen.
En in zo'n geval zou TBS dus ook best kunnen helpen, als zo'n jongen zou leren dat het níet normaal is en niet hoort. Ik heb een documentaire gezien van een meisje (4 jaar!) die zwaar was mishandeld en nu haar ouders wilde vermoorden, haar broertje regelmatig pijn deed (slaan, maar ook met een schaar prikken en zo) en echt heel agressief kon zijn. Heeft veel behandeling gehad, en is weer helemaal goed gekomen.
Manegepaard schreef:Ik vraag me echt af hoe het nu is met dat meisje...
Abortus op je twaalfde is niet niks voor zo'n jong kind natuurlijk. Mentaal en lichamelijk.
Authentic schreef:Ik hoorde gisteren op het nieuws dat de instanties het beter vinden dat het hele gezin in het zelfde huis blijft wonen.
Met alle respect, ze zullen er vast verstand van hebben, maar ik vind het niet echt verstandig klinken om het meisje en haar broer nog in 1 huis te laten wonen. Als ik haar was, zou ik niet dagelijks met hem geconfronteerd willen worden.
Maar de instanties zullen er wel een reden voor hebben.