Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DeSprinkhaan schreef:Het pluspunt is dat een dikke amtenaar die boven aan de zorg zit en geen vlikker uitvoert niet meer ontzettend veel gaat verdienen.
Er komt daardoor veel meer evenwicht in inkomsten.
DeSprinkhaan schreef:Er zijn heel veel mensen die inderdaat gestoort zijn, anderen zijn daar onrechtmatig ingestopt omdat ze andere ideeen hebben, wetenschappers zijn die nieuwe dingen hebben ondekt die niet openbaar mogen worden gemaakt... en zo voorts
DeSprinkhaan schreef:Het pluspunt is dat een dikke amtenaar die boven aan de zorg zit en geen vlikker uitvoert niet meer ontzettend veel gaat verdienen.
Citaat:Het basisinkomen is trouwens niet een mega bedrag, net genoeg om huis en eten te betalen, voor een beetje luxe moet je toch gaan werken.
Door de schoolplicht kunnen kinderen zich weinig verdiepen in wat ze echt interessant vinden, waardoor je eigelijk niet leert hetgeen te doen wat je echt leuk vind: bijvoorbeeld ik wil paarden gaan fokken en kan nu met moeite tijd vrijmaken om naar mijn paard te gaan. En echt waar geschiedenis helpt daar echt bij. Net als ik schijfster wil worden, en heb nu geen tijd om te schijven
En ander punt van school is dat het je de hele dag bezig houd, met meestal saaie dingen, je hoofd is de hele tijd aan het werk en 's avonds na huiswerk helemaal gaar. Nou, dan heb je echt nog veel zin om te leren zeg!
Je kan natuurlijk ook alleen het leren lezen, schrijven, en rekenen verplicht stellen (dus de basisschool), daarna ga je leren wat je wil worden, of wel naar school gaan. Je kan het dus ook op je eige ritme doen. Misschien is een kind van 6 jaar nog niet toe aan lezen, en verliest het daardoor heel de interesse in een boek. Twee jaar later is ze er wel aan toe en zou ze het met gretigheid hebben geleerd.
Citaat:Ook verzekeringen is dubbel: ja, aan de ene kant heb je daardoor niet heel veel kosten als je ineens heel ziek wordt. Aan de andere kant kunnen hen die eigelijk nooit in het ziekehuis zijn wel opdraaien met duizend euro per jaar of meer, voor de rokers die nu longkanker hebben omdat ze -ook al wisten ze dat het slecht was- elke dag 20 sigaretten rookten, of voor hen die ook lekker ongezond bezig waren en nu met weet ik veel wat in het ziekehuis liggen.
Citaat:En nog een ander punt, vroeger kon men ook af met veel minder geld, nu is het al moeilijk om met 1500 euro per maand rond te komen (wat vroegers soms maar minder dan 500 euro (waren geen euro's natuurlijk) koste.
Citaat:Als er geen grondbezit meer is, is het voor een jong persoon ook veel makkelijker om aan een huis te komen, want elk onbewoont huis is dus bruikbaar ook al is het van iemand anders. Dat punt over pyschiatrise instellingen heb ik geloof ik over heen gelezen, maar ben wel gedeeltelijk met hen eens. Er zijn heel veel mensen die inderdaat gestoort zijn, anderen zijn daar onrechtmatig ingestopt omdat ze andere ideeen hebben, wetenschappers zijn die nieuwe dingen hebben ondekt die niet openbaar mogen worden gemaakt... en zo voorts
DeSprinkhaan schreef:Het basisinkomen is trouwens niet een mega bedrag, net genoeg om huis en eten te betalen, voor een beetje luxe moet je toch gaan werken.
DeSprinkhaan schreef:Door de schoolplicht kunnen kinderen zich weinig verdiepen in wat ze echt interessant vinden, waardoor je eigelijk niet leert hetgeen te doen wat je echt leuk vind: bijvoorbeeld ik wil paarden gaan fokken en kan nu met moeite tijd vrijmaken om naar mijn paard te gaan. En echt waar geschiedenis helpt daar echt bij. Net als ik schijfster wil worden, en heb nu geen tijd om te schijven.
DeSprinkhaan schreef:En ander punt van school is dat het je de hele dag bezig houd, met meestal saaie dingen, je hoofd is de hele tijd aan het werk en 's avonds na huiswerk helemaal gaar. Nou, dan heb je echt nog veel zin om te leren zeg!
DeSprinkhaan schreef:Je kan natuurlijk ook alleen het leren lezen, schrijven, en rekenen verplicht stellen (dus de basisschool), daarna ga je leren wat je wil worden, of wel naar school gaan. Je kan het dus ook op je eige ritme doen. Misschien is een kind van 6 jaar nog niet toe aan lezen, en verliest het daardoor heel de interesse in een boek. Twee jaar later is ze er wel aan toe en zou ze het met gretigheid hebben geleerd.
DeSprinkhaan schreef:Ik vind ricycling wel en niet goed: wel omdat daardoor giftige materialen weer worden gebruikt (zoals plastick, rubber, en zo voort. Niet goed omdat daardoor ook heel die plastic en co industrie in stand wordt gehouden. Je trouwens ricycling en ricycling: het opnieuw gebruiken van giftige stoffen -die ook heel veel moet worden vervoerd en dus een mega CO2 uitstoot- en rycicling van natuurlijke stoffen (compost, hout, etc.
DeSprinkhaan schreef:Ook verzekeringen is dubbel: ja, aan de ene kant heb je daardoor niet heel veel kosten als je ineens heel ziek wordt. Aan de andere kant kunnen hen die eigelijk nooit in het ziekehuis zijn wel opdraaien met duizend euro per jaar of meer, voor de rokers die nu longkanker hebben omdat ze -ook al wisten ze dat het slecht was- elke dag 20 sigaretten rookten, of voor hen die ook lekker ongezond bezig waren en nu met weet ik veel wat in het ziekehuis liggen.
DeSprinkhaan schreef:Veel onderzoeken worden niet openbaar gemaakt, of krijgen zo weinig aandacht dat niemand ervan af weet, terwijl ze vaak heel belangrijke informatie bevatten.
DeSprinkhaan schreef:Dus alles kun je van twee kanten bekijken.
DeSprinkhaan schreef:En nog een ander punt, vroeger kon men ook af met veel minder geld, nu is het al moeilijk om met 1500 euro per maand rond te komen (wat vroegers soms maar minder dan 500 euro (waren geen euro's natuurlijk) koste.
DeSprinkhaan schreef:Als er geen grondbezit meer is, is het voor een jong persoon ook veel makkelijker om aan een huis te komen, want elk onbewoont huis is dus bruikbaar ook al is het van iemand anders.
DeSprinkhaan schreef:Dat punt over pyschiatrise instellingen heb ik geloof ik over heen gelezen, maar ben wel gedeeltelijk met hen eens. Er zijn heel veel mensen die inderdaat gestoort zijn, anderen zijn daar onrechtmatig ingestopt omdat ze andere ideeen hebben, wetenschappers zijn die nieuwe dingen hebben ondekt die niet openbaar mogen worden gemaakt... en zo voorts
DeSprinkhaan schreef:Je hebt beheerrecht, ze kunnen de grond niet zomaar afpakken! Als jij je grond slecht beheerd kan je eruit worden gezet, maar zolang je goed voor huis en tuin zorgt is het jou eigendom! Maar je kunt je huis niet verhuren als je in een anders huis woont, nog je huis jaren leeg laten staan.
DeSprinkhaan schreef:En hoe ik weet dat veel dingen niet openbaar worden gamaakt, kijk dan maar eens op internet en zoek onderzoeken over bijvoorbeeld straling, chemische stoffen, argeologische ontdenkingen enzovoorts
DeSprinkhaan schreef:Je hebt beheerrecht, ze kunnen de grond niet zomaar afpakken! Als jij je grond slecht beheerd kan je eruit worden gezet, maar zolang je goed voor huis en tuin zorgt is het jou eigendom! Maar je kunt je huis niet verhuren als je in een anders huis woont, nog je huis jaren leeg laten staan.
En hoe ik weet dat veel dingen niet openbaar worden gamaakt, kijk dan maar eens op internet en zoek onderzoeken over bijvoorbeeld straling, chemische stoffen, argeologische ontdenkingen enzovoorts