KFC: No good!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:02

PERSVERKLARING KFC NEDERLAND - GREENPEACE

KFC NEDERLAND
PERSVERKLARING
30 mei 2012

Amsterdam – KFC Nederland verklaart dat 100% van alle verpakkingen van KFC Nederland afkomstig is van duurzame bronnen. Asia Pulp and Paper is geen toeleverancier van KFC Nederland.

100% of our packaging is from sustainable sources and we do not source from Asia Pulp and Paper.

Voor vragen kunt u terecht bij:

Mark van ´t Loo
Market Director
KFC Nederland
Stekkenbergweg 12
NL-1105 AJ Amsterdam

Tel.: +31 (0) 20 311 6811
Mobile: +31 (0) 653752959
Email: Mark.Vant-Loo@Yum.com

Bij de KFC waar ik werk hebben we niks gemerkt van deze berichten qua omzet, dus in hoeverre actie's als deze zin hebben?

@Berdien... Mocht je in een gekke bui zijn, al onze burgers en wraps kunnen ook vegetarisch hoor. We doen er dan een aardappelschijfje tussen ipv een stukje kip :)

Berdien

Re: KFC: No good!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:12

Vraag me af waar Greenpeace haar informatie dan vandaan haalt? Dat wacht ik nog even af, wellicht dat ik anders na een bezoekje aan de Ikea bij je langs wip :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:21

Het fijne weet ik er verder om eerlijk te zijn ook niet van. Dan zou je de contactgegevens moeten gebruiken :P Wou het hier voor bokt even rechtzetten, behoorlijk grote groep mensen, en de info van greenpeace klopt in dit geval gewoon niet.

Voel je niet verplicht om langs te komen hoor. Het was meer om je een weet te geven dat je ook als vegetariër wel bij ons uit de voeten kan. Al zijn er een boel collega's die ik dat ook nog moet vertellen. Maar als je aan de kassa zegt dat je vegetariër bent en graag een aardappelschijfje wilt ipv een stukje kip moet het goedkomen, gebeurt wel vaker. Daarnaast hebben we ook salade, maiskolven uit de oven (met boter en/of zout, erg populair, ondanks dat ik het zelf echt niet weg krijg), de zgn coleslaw, dus je krijgt je buik heus wel vol.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:28

Toevoeging. Zoals hierboven in het stuk te lezen is APP geen levarancier aan KFC NL. Hoe het in de andere landen zit durf ik niet te zeggen. Misschien is dat wel waar de miscommunicatie zit...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:41

Tja, KFC NL is natuurlijk peanuts vergeleken bij KFC USA bijvoorbeeld. Dus als KFC NL 'goed' is en KFC USA 'fout'... dan is het nog fout :+ Zeg maar. Denk niet dat Greenpeace een dergelijk grote campagne lanceert als hun info niet correct is. Mensen hebben een lang en sterk geheugen, dit soort dingen kunnen dan verschrikkelijk nadelig voor GP uitpakken.

Oh waardeer de info zeker! :j Ik wist het nog niet, over het algemeen vermaak ik me maar met patatjes als ik een keer ergens naar een fastfoodgebeuren ga. Meestal niet op mijn initiatief :+ maar goed. McD. had eerst nog groenteburgers, maar die hebben ze lang niet overal. Meest fantastische veggieburger heb ik bij de BurgerKing in Dublin gehad. Maar ik dwaal af :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:39

Talisa schreef:
Maar het blijft een keuze die jij zelf maakt: wel of geen KFC eten. Net zoals je zelf de keus maakt om een rokje te kopen en door een rare buurt te gaan lopen ;)

Ik ben het niet met jouw zienswijze eens.
Ik kom nooit bij de KFC maar het was ook verder nooit in me opgekomen dat hun verpakkingsmateriaal niet oké was, zonder dit soort acties.