Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
galley schreef:Ik vind een drankje op zijn tijd wel lekker en schrik wel eens hoe ver sommigen gaan met alcohol.
Op zich vind ik op stap gaan zowieso slecht omdat mensen aan de lopende band drinken en geen remming meer hebben.
Ashleytjuhh schreef:Nog een slechte reden het verkeer, met de auto na de kroeg ( je bent 18) en je mag drinken omdat je 18 bent. de meeste denken dat kan ik wel maar beginnend bestuurder + beginnend drinker= slechte combinatie.
als je vanaf de 16e mag drinken ken je je eigen grens voor je je rijbewijs hebt.
UMayDream schreef:Ashleytjuhh schreef:Nog een slechte reden het verkeer, met de auto na de kroeg ( je bent 18) en je mag drinken omdat je 18 bent. de meeste denken dat kan ik wel maar beginnend bestuurder + beginnend drinker= slechte combinatie.
als je vanaf de 16e mag drinken ken je je eigen grens voor je je rijbewijs hebt.
Mee eens.
Ik weet van mezelf dat ik er van hou dingen uit te proberen, en dan al helemaal dingen die niet mogen![]()
Roken en drinken al gehad en heel eerlijk? Ik zou best wel eens willen blowen. Gewoon om het 'gedaan te hebben'. Dat klinkt alsof ik het doe om stoer te doen, maar het is gewoon nieuwsgierigheid. Maar ik weet wel dat ik niet verder dan dat zou gaan dus geen 'echte drugs' (eigenlijk is wiet, nicotine en alcohol ook drugs maar ik bedoel hiermee XTC, cocaïne ed.)
Ook weet ik dat ik niet bijzonder goed tegen alcohol kan en ik ben blij dat ik dat weet, want dan drink ik dus ook niet veel. (sws drink ik eigenlijk nooit, behalve als ik uit ga, en dat is niet vaak)
Komt er dus op neer dat ik, en ik denk wel meer jongeren, juist ga drinken als het niet mag.
Geryon schreef:Ik vind het ook een prima regeling, van mij mag alcohol helemaal verboden worden, nergens goed voor. Ben bijna 17 en ik drink nooit. Zie er het nut niet van in. Vind dat dronken worden nergens bij horen. Heb ook teveel meegemaakt om drank helemaal normaal te kunnen vinden. Nee, echt, ik weet wel beter. Vrienden hoeven ook echt niet met een dronken kop bij me aan te komen dan delete ik ze meteen uit mijn levenEn dat weten ze.Ik vind het triest dat mensen/kinderen drank nodig hebben om een leuke avond te hebben. Ik vind het triest dat mensen drinken om de alcohol, ookal is het maar één glaasje. Feestjes waarbij iedereen drank mee neemt, met uit gaan veel drinken, veel vergeten, ik WALG ervan. Ik heb serieus medelijden met mensen die alcohol nodig hebben om het leuk te hebben.Heb er geen problemen mee als je eens in de zoveel tijd een glaasje drinkt omdat het lekker is hoor! Dat er dan toevallig alcohol in zit, oke, moet dan maar, heb ook wel eens wat slokjes genomen omdat ik dat lekker vond. Maar mijn vriend weet dat ie op een avond echt niet meer dan 2 glazen bier moet drinken want dan kan 'ie oprotten. Als ik met vrienden ben drinken ze ook niet veel, die weten dat ze dan ook een probleem hebben
Wilawander schreef:UMayDream schreef:Mee eens.
Ik weet van mezelf dat ik er van hou dingen uit te proberen, en dan al helemaal dingen die niet mogen![]()
Roken en drinken al gehad en heel eerlijk? Ik zou best wel eens willen blowen. Gewoon om het 'gedaan te hebben'. Dat klinkt alsof ik het doe om stoer te doen, maar het is gewoon nieuwsgierigheid. Maar ik weet wel dat ik niet verder dan dat zou gaan dus geen 'echte drugs' (eigenlijk is wiet, nicotine en alcohol ook drugs maar ik bedoel hiermee XTC, cocaïne ed.)
Ook weet ik dat ik niet bijzonder goed tegen alcohol kan en ik ben blij dat ik dat weet, want dan drink ik dus ook niet veel. (sws drink ik eigenlijk nooit, behalve als ik uit ga, en dat is niet vaak)
Komt er dus op neer dat ik, en ik denk wel meer jongeren, juist ga drinken als het niet mag.
En daarom word het dus verhoogd omdat menig 16 jarige dus niet hier volwassen mee kan omgaan. (zijn er ook genoeg die het wel kunnen maar helaas maken andere dat weer kapot)
monikje schreef:Ben ik eindelijk 16! Wordt die verhoogt naar 18!
haha nee hoor, ik denk zelf dat het niet gaat helpen. Ze komen toch wel aan de drank of die grens nou 16 of 18 jaar is. Volgens mij zijn de indrinkers vooral degene die veel te veel drinken voordat ze uitgaan en daar nog ff door gaan.
@Ashleytjuhh
Je kan ook met je 17e al rijbewijs halen en ik denk niet dat als 18 wordt ineens heel veel gaat zuipen. Van jippiee nu mag het.
eenitraM schreef:Wilawander schreef:En daarom word het dus verhoogd omdat menig 16 jarige dus niet hier volwassen mee kan omgaan. (zijn er ook genoeg die het wel kunnen maar helaas maken andere dat weer kapot)
Leeftijd is maar een getal, je bent zo jong/oud als jij je voelt