Alcohol vanaf 18

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Re: Alcohol vanaf 18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:45

Als men het wil, gebeurd het toch wel.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:46

Ik vind een drankje op zijn tijd wel lekker en schrik wel eens hoe ver sommigen gaan met alcohol.
Op zich vind ik op stap gaan zowieso slecht omdat mensen aan de lopende band drinken en geen remming meer hebben.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:47

Ben ik net 16, moet ik ook nog eens 4 maanden aan de antibiotica dus zonder drank, mag het net weer en dan krijg ik dit. :') Nou ik drink lekker door, m'n ouders vinden het prima want ik ga er altijd goed mee om dus waarom niet

Geryon

Ik vind het ook een prima regeling, van mij mag alcohol helemaal verboden worden, nergens goed voor. Ben bijna 17 en ik drink nooit. Zie er het nut niet van in. Vind dat dronken worden nergens bij horen. Heb ook teveel meegemaakt om drank helemaal normaal te kunnen vinden. Nee, echt, ik weet wel beter. Vrienden hoeven ook echt niet met een dronken kop bij me aan te komen dan delete ik ze meteen uit mijn leven :) En dat weten ze.

Ik vind het triest dat mensen/kinderen drank nodig hebben om een leuke avond te hebben. Ik vind het triest dat mensen drinken om de alcohol, ookal is het maar één glaasje. Feestjes waarbij iedereen drank mee neemt, met uit gaan veel drinken, veel vergeten, ik WALG ervan. Ik heb serieus medelijden met mensen die alcohol nodig hebben om het leuk te hebben.

Heb er geen problemen mee als je eens in de zoveel tijd een glaasje drinkt omdat het lekker is hoor! Dat er dan toevallig alcohol in zit, oke, moet dan maar, heb ook wel eens wat slokjes genomen omdat ik dat lekker vond. Maar mijn vriend weet dat ie op een avond echt niet meer dan 2 glazen bier moet drinken want dan kan 'ie oprotten. Als ik met vrienden ben drinken ze ook niet veel, die weten dat ze dan ook een probleem hebben :)

Ashleytjuhh

iemand die het er mee eens is ooit bedacht hoe ze dit in de kroegen moeten gaan doen? kroegen vanaf 18? 2 apparte ruimtes 16+ en 18+ zodat ze geen drank over kunnen geven?

eenitraM

galley schreef:
Ik vind een drankje op zijn tijd wel lekker en schrik wel eens hoe ver sommigen gaan met alcohol.
Op zich vind ik op stap gaan zowieso slecht omdat mensen aan de lopende band drinken en geen remming meer hebben.

Godgod, dit vind ik zo kortzichtig :') Het gebeurd vaker dat men te hard rijdt vergeleken, en in verhouding, met het té veel drinken.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:49

ik zelf ben tegen,
ik ben 18 en ik hou wel van een drankje, en ik drink omdat ik het lekker vind
ik vind dat ze eerst eens strenger moeten zijn aan de verkooppunten van alcohol, ik ben onder de 21 maar heb nog NOOIT mijn id kaart bij de kassa moeten laten zien. Verder vind ik dat de verantwoording bij de jeugd en niet bij de overheid ligt. Als de leeftijd omhoog gaat is het nog spannender om te drinken. Juist de mensen die niet mogen drinken slaan erin door (kijk maar op welke leeftijd de comazuipers zijn, ronde de 15, degene die het dus niet mogen)
Als ze de leeftijd omhoog willen krijgen moeten ze dus eerst maar eens zorgen dat mensen van 16 geen alcohol meekrijgen.
(en ik vraag me af hoe ze dit willen aanpakken met mensen die op dat moment 16 zijn, dus paar maanden alcohol mogen kopen en dan in eens weer 1.5 jaar niet..)

Smee__

Hè potver dan ben ik nog 17 :+ Nee, even zonder grappen. :')

Ik denk inderdaad dat als 'kinderen' willen drinken, ze er via via alsnog wel aan zullen komen. Hetzelfde met roken.
Mijn ouders zijn daar vrij relaxed in, ze hebben liever dat ik voor m'n 16e af en toe eens wat drink zodat ik dan niet als ik eenmaal 16 (of dan dus 18) ben helemaal los ga omdat het dan legaal is.

arizonagreen

Ik vind het niet erg! 13 januari word ik toch 18... }>

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:50

Ik ben tegen. Ik vind 16 gewoon een prima leeftijd om dat zelf in te kunnen schatten. Als anderen niet willen drinken is dat ook prima, zelf weten natuurlijk, daar niet van... ik persoonlijk zou de leeftijdsgrens liever op 14 zien dan 18. Ik vind feestjes waarop iedereen aangeschoten is en sommige mensen zo dronken dat ze de volgende dag niet meer weten waar ze gekotst hebben wel grappig af en toe. :=

*wacht op woedende reacties :+ *

monikje

Ben ik eindelijk 16! Wordt die verhoogt naar 18!
haha nee hoor, ik denk zelf dat het niet gaat helpen. Ze komen toch wel aan de drank of die grens nou 16 of 18 jaar is. Volgens mij zijn de indrinkers vooral degene die veel te veel drinken voordat ze uitgaan en daar nog ff door gaan.

@Ashleytjuhh
Je kan ook met je 17e al rijbewijs halen en ik denk niet dat als 18 wordt ineens heel veel gaat zuipen. Van jippiee nu mag het.

Primavera

100% voor. Ik ben niet voor alcohol en al helemaal niet op jonge leeftijd. Waarom kan men niet gewoon een fijne avond hebben met een glas cola?

RusselNuwell

Ik vind het goed dat ze strenger worden op drank. Ik mag zelf graag een drankje doen, en doe dat ook sinds mijn 14e al, en heb ook wel op zijn tijd een drankje teveel op. Wat mij echter onwijs veel stoort is die stoerdoenerij met drank, en alleen feest kunnen vieren als er drank is.

Een vroeger vriendinnetje van me, zal een jaar of 16 zijn inmiddels, postte laatst trots op facebook een foto waarop een fles smirnoff stond, ik kreeg de neiging om de foto van een fles bitter-lemon als reactie te sturen. Een pot nat, van het een word ik net zo dronken als van het ander.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:51

Ashleytjuhh schreef:
Nog een slechte reden het verkeer, met de auto na de kroeg ( je bent 18) en je mag drinken omdat je 18 bent. de meeste denken dat kan ik wel maar beginnend bestuurder + beginnend drinker= slechte combinatie.
als je vanaf de 16e mag drinken ken je je eigen grens voor je je rijbewijs hebt.

Mee eens.
Ik weet van mezelf dat ik er van hou dingen uit te proberen, en dan al helemaal dingen die niet mogen :+
Roken en drinken al gehad en heel eerlijk? Ik zou best wel eens willen blowen. Gewoon om het 'gedaan te hebben'. Dat klinkt alsof ik het doe om stoer te doen, maar het is gewoon nieuwsgierigheid. Maar ik weet wel dat ik niet verder dan dat zou gaan dus geen 'echte drugs' (eigenlijk is wiet, nicotine en alcohol ook drugs maar ik bedoel hiermee XTC, cocaïne ed.)
Ook weet ik dat ik niet bijzonder goed tegen alcohol kan en ik ben blij dat ik dat weet, want dan drink ik dus ook niet veel. (sws drink ik eigenlijk nooit, behalve als ik uit ga, en dat is niet vaak)

Komt er dus op neer dat ik, en ik denk wel meer jongeren, juist ga drinken als het niet mag.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:54

UMayDream schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Nog een slechte reden het verkeer, met de auto na de kroeg ( je bent 18) en je mag drinken omdat je 18 bent. de meeste denken dat kan ik wel maar beginnend bestuurder + beginnend drinker= slechte combinatie.
als je vanaf de 16e mag drinken ken je je eigen grens voor je je rijbewijs hebt.

Mee eens.
Ik weet van mezelf dat ik er van hou dingen uit te proberen, en dan al helemaal dingen die niet mogen :+
Roken en drinken al gehad en heel eerlijk? Ik zou best wel eens willen blowen. Gewoon om het 'gedaan te hebben'. Dat klinkt alsof ik het doe om stoer te doen, maar het is gewoon nieuwsgierigheid. Maar ik weet wel dat ik niet verder dan dat zou gaan dus geen 'echte drugs' (eigenlijk is wiet, nicotine en alcohol ook drugs maar ik bedoel hiermee XTC, cocaïne ed.)
Ook weet ik dat ik niet bijzonder goed tegen alcohol kan en ik ben blij dat ik dat weet, want dan drink ik dus ook niet veel. (sws drink ik eigenlijk nooit, behalve als ik uit ga, en dat is niet vaak)

Komt er dus op neer dat ik, en ik denk wel meer jongeren, juist ga drinken als het niet mag.

En daarom word het dus verhoogd omdat menig 16 jarige dus niet hier volwassen mee kan omgaan. (zijn er ook genoeg die het wel kunnen maar helaas maken andere dat weer kapot)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:54

Ik vind, dat gewoon iedereen het lekker voor zichzelf moet weten :D

Maar, over het algemeen ben ik toch wel voor een verbod onder de 18. Of wat mij betreft zelfs net als in Amerika, onder de 21. Denk dat het helemaal geen kwaad kan. Ik merk het aan sommige leeftijdsgenoten ook wel echt hoor, als ze veel drinken.

Nogmaals, ik vind dat iedereen het zelf moet weten verder en doen wat hun fijn vinden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:55

Wilawander schreef:
En daarom word het dus verhoogd omdat menig 16 jarige dus niet hier volwassen mee kan omgaan. (zijn er ook genoeg die het wel kunnen maar helaas maken andere dat weer kapot)

Leeftijd is maar een getal, je bent zo jong/oud als jij je voelt :Y)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:55

Geryon schreef:
Ik vind het ook een prima regeling, van mij mag alcohol helemaal verboden worden, nergens goed voor. Ben bijna 17 en ik drink nooit. Zie er het nut niet van in. Vind dat dronken worden nergens bij horen. Heb ook teveel meegemaakt om drank helemaal normaal te kunnen vinden. Nee, echt, ik weet wel beter. Vrienden hoeven ook echt niet met een dronken kop bij me aan te komen dan delete ik ze meteen uit mijn leven :) En dat weten ze.Ik vind het triest dat mensen/kinderen drank nodig hebben om een leuke avond te hebben. Ik vind het triest dat mensen drinken om de alcohol, ookal is het maar één glaasje. Feestjes waarbij iedereen drank mee neemt, met uit gaan veel drinken, veel vergeten, ik WALG ervan. Ik heb serieus medelijden met mensen die alcohol nodig hebben om het leuk te hebben.Heb er geen problemen mee als je eens in de zoveel tijd een glaasje drinkt omdat het lekker is hoor! Dat er dan toevallig alcohol in zit, oke, moet dan maar, heb ook wel eens wat slokjes genomen omdat ik dat lekker vond. Maar mijn vriend weet dat ie op een avond echt niet meer dan 2 glazen bier moet drinken want dan kan 'ie oprotten. Als ik met vrienden ben drinken ze ook niet veel, die weten dat ze dan ook een probleem hebben :)

dit vind ik ook wel erg overdreven jij gaat mensen uit je leven zetten omdat ze drinken? en soms een beetje te veel? zelfs je vriend neem aan dat die oud en wijs genoeg is om zelf te bepalen hoeveel die kan drinken toch?
ik trek me veel aan wat mensen van mij vinden en met een drank je op heb ik dat niet meer dus heb ik nodig voor lol in de zin van met uitgaan en niet heel de tijd met me telefoon bezig te zijn en stil te staan Ja.
bij ons zou je ook een erge slechte zijn in de vrienden groep daar drinken ze allemaal meer als 2 drankjes op een avond :')
en walg er meer van dat jij je vrienden niet vertrouwd dat ze hun grens kennen. dat jij niet drinkt oke maar je vrienden mogen het toch zelf weten

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:56

Wilawander schreef:
UMayDream schreef:
Mee eens.

Klopt, veel jongeren kunnen er niet mee omgaan.
Maarja, als iets niet mag doe ik het soms juist := (zelfde verhaal met musea 'niet aanraken bordjes', dan wordt de verleiding voor mij heel groot er even aan te zitten :') )
Overigens kan ik met drank wel omgaan hoor, genoeg is genoeg.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:56

Ik denk dat er alleen nog maar meer "stiekem" wordt gedronken. :j

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:57

monikje schreef:
Ben ik eindelijk 16! Wordt die verhoogt naar 18!
haha nee hoor, ik denk zelf dat het niet gaat helpen. Ze komen toch wel aan de drank of die grens nou 16 of 18 jaar is. Volgens mij zijn de indrinkers vooral degene die veel te veel drinken voordat ze uitgaan en daar nog ff door gaan.

@Ashleytjuhh
Je kan ook met je 17e al rijbewijs halen en ik denk niet dat als 18 wordt ineens heel veel gaat zuipen. Van jippiee nu mag het.

Ja dan heb je maar een paar mensen die je mag aanstellen om met jou als begeleiding mee te rijden en die mag ook niet gedronken hebben

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:58

Ik ben nu 17 jaar en wordt in maart 18. Dus ik zal straks een maand of 2/3 niet mogen drinken, ja toettoet. Ik drink al vanaf me 15de, ga er verstandig mee om en weet heover ik kan gaan. Ben wel eens te zat thuisgekomen, maar alles gaat een keertje fout. Vind het zo overdreven van mensen die zeggen dat ze er het nut niet van inzien, die voelen zich beter ofzo?

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:59

Ik begrijp de intentie wel, denk alleen niet dat het werkelijk helpt tegen het drank/comazuipprobleem. Als iemand alcohol wilt,hoe jong dan ook,lukt het toch wel, daar zit geen leeftijdsgrens aan vast.

Ik zou het trouwens niet erg vinden als de leeftijd omhoog gaat naar 18.

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:00

Ik ben voor. Goede regels handhaven in slijterijen en supermarkten en ook in de kroegen moet dat te doen zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:01

eenitraM schreef:
Wilawander schreef:

Leeftijd is maar een getal, je bent zo jong/oud als jij je voelt :Y)

Klinkt leuk, maar op je 18e zijn je hersenen toch alweer een stukje verder ontwikkeld dan op je 16e. ;)