Zakelijke kleding shorts? Typische secretaresse kleding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:31

Nicolletje, er staat ook DOORGAANS. Sommige merken hebben ook wel eens over de knie, geheel volgens de maatstaven van Coco Chanel die knieën ook maar lelijke dingen vond. Maar meestal blijven de rokken boven de knie en moet je voor langer naar Ms Etam of MS mode, waar ze naar mijn idee alleen maar lelijke dingen hebben.

Voor mensen die geen mooie bruine benen hebben blijft de panty noodzakelijk, maar je kan dan ook 8 denier nemen zodat je net een beetje dat melkflesbeeld kwijt bent.

Vjestagirl, er zijn geen arbovoorschriften over temperatuur. Er wordt alleen geadviseerd om extremen te vermijden, er zijn geen consequenties.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:47

Vjestagirl schreef:
Je werkplek mag ARBO technisch ook geen 30 graden zijn :+

30 graden buiten....

Lovely schreef:
Nicolletje, er staat ook DOORGAANS

Ja? Ik spreek dat toch niet tegen?
Ik zeg alleen maar dat ik blij ben met de mode en van Mango, Vero Moda en Asos nu knielange dingetjes heb gekocht nu het in is.
Laatst bijgewerkt door Nic op 05-06-12 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:50

Anoniem

Re: Zakelijke kleding shorts? Typische secretaresse kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:52

Dat vind ik meer een toiletjuffrouwenjurk :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:55

Ik denk dat ik er zelfs thuis niet perse in hoef te lopen als ik indruk wil maken op mijn vriend :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:59

Asos zeg me eigenlijk niks, Mango vind ik vaak troep en Vero Moda helaas ook. Er zijn zoveel winkels, ketens en webshops dat er voor iedereen wel wat leuks te vinden moet zijn zonder dat het meteen saai en degelijk is.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:20

Dan zal je Asos ook wel troep vinden denk ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:47

Geen idee. Van de winter heb ik wel wat bij Mango gekocht, maar wat er nu hangt valt al bijna uit elkaar als je er naar kijkt :D. Toevallig heb ik wel laatst, voor het eerst, iets bij WE gekocht.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:24

Ik vind dat ook niet kunnen, shorts op kantoor....Komt niet echt professioneel over...En als je als vrouw al een beetje gezet bent, dan lijkt een short al helemaal nergens naar.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:26

Afhankelijk vanwaar je het mee combineerd, rest van je uiterlijk heel strak en zakelijk, kan het wat mij betreft zeker wel. Staat erg hip en pittig vind ik.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:35

Niet echt beledigend bedoeld, maar op de een of andere manier zie ik ook meestal vrouwen met een dikke kont in zo'n broek lopen :o
En dan gecombineerd met ballerina's ofzo 8)7 net alsof je dan varkenspootjes hebt

Ik vind de scheidingslijn bij zulke kleding tussen de plank volledig misslaan en er hip en pittig uitzien nogal... lastig :=

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:29

Nicolletje schreef:
Niet echt beledigend bedoeld, maar op de een of andere manier zie ik ook meestal vrouwen met een dikke kont in zo'n broek lopen :o
En dan gecombineerd met ballerina's ofzo 8)7 net alsof je dan varkenspootjes hebt

Ik vind de scheidingslijn bij zulke kleding tussen de plank volledig misslaan en er hip en pittig uitzien nogal... lastig :=

Nou dat zou mij echt een worst zijn als ze in hun vrije tijd er zo bij lopen... Dus omdat ze varkenspootjes hebben moeten hun maar een lange broek aan?? :+ :Y)

Ik werk als receptioniste op de verkoop binnendienst in de auto branche...
Maar het zal mijn baas een worst zijn of ik op slippers loop, zolang je er maar netjes verzorgd bij loopt vind hij het allemaal prima.

Sowieso kleed ik me niet te bloot in een hok vol mannen. :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:00

Pascal schreef:
Nou dat zou mij echt een worst zijn als ze in hun vrije tijd er zo bij lopen...

Mij ook, ze lopen zelf voor paal, niet ik, maar we hebben het er hier toch over hoe je als secretaresse op je werk verschijnt :?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:27

Nicolletje schreef:
Pascal schreef:
Nou dat zou mij echt een worst zijn als ze in hun vrije tijd er zo bij lopen...

Mij ook, ze lopen zelf voor paal, niet ik, maar we hebben het er hier toch over hoe je als secretaresse op je werk verschijnt :?

Lees je eerder post eens door die vind ik nogal beledigend...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:52

Ik heb 'm doorgelezen en nee ik beledig niemand ermee vind ik hoor.
Er wordt ook gezegd hier dat je nette en bruine benen moet hebben in een korte broek/rok naar je werk. Ach ja, ik weet dat ik niet echt de allermooiste benen heb en bruin zijn ze nog nooit geweest.

Ik denk dat het ook vrij algemeen bekend is dat als je vetrollen hebt, dat het misschien netter staat om niet in een strakke (witte := ) legging met een strak kort topje te gaan lopen. Zo'n outfit staat eigenlijk ook bijna niemand, behalve die mevrouw die op tv fitessapparaten aanprijst en datzelfde geldt vind ik voor van die korte broeken gedragen als 'zakelijk hip'.
Die modellen en beroemdheden op de foto bij wie het op zich wel leuk staat hebben een leger dietisten, stylisten en fitnessinstructeurs om zich heen zwermen maar wij gewone mensen hebben dat nou eenmaal meestal niet.

Maarja als ik op straat soms om me heen kijk dan hebben sommige mensen een kapotte spiegel of vinden ze zoiets wel kunnen blijkbaar, of ze hebben helemaal niet in de spiegel gekeken.
Nouja prima, maar in een representatieve functie vind ik een korte broek niet echt gepast en helemaal omdat, zoals ik zei, de scheidingslijn tussen ordi en hip nogal moeilijk is.

Persoonlijk zou ik dan niet gaan voor iets gewaagds of superhip naar mijn werk als ik een representatieve functie heb, waarbij het de vraag is of het me eigenlijk wel staat, maar gewoon redelijk normale, neutrale kleding.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:20

Mijn man heeft jaren lang een eigen zaak gehad, waar de verkoop voor 99% over de telefoon ging en het dus uiteindelijk worst was wat voor kleding het personeel droeg.
Nu hadden ze daar een tijdje een man werken, die dus rustig in z'n oude afgeknipte spijkerbroek kwam, met zo'n soort witte rib onderhemd erboven en als puntje op de i een paar van die goedkope plastik filpflops.
Toen ik een keer op de zaak langs kwam, werd ik daar dus echt niet goed van. Getverderrie, zag er wel zó smerig uit :r !!
Mijn man en zijn kompagnon hadden ook wel korte broeken aan, maar gewoon nette, tot op de knie. Daarboven een poloshirt en een paar sneakers eronder.
Gelukkig hadden de dames op de zaak meer style; die kwamen ook wel zomers gekleed, maar altijd netjes en nooit met een té korte broek of rok.
Net als wat Roxx ook al schreef: je gaat naar je werk en niet naar de camping!
Een mooie flipflop onder een rok/jurkje of 3/4 broek vind ik wel kunnen, maar dus niet van die "strand dingen".

Deze wel --> Afbeelding ... Maar zulke niet --> Afbeelding

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:37

Maar hoe zit het dan met die Birckenstock dingen?
Persoonlijk vindt ik die ook niet kunnen, ja misschien in de (thuis)zorg, maar niet op kantoor...
Ik vind die scheidingslijn zo dun dat ik voor mezelf heb bedacht dat alles wat klappert niet ok is..

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:58

Birkenstock = big no-go :x !

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:28

Vorig jaar met het toevallige dagje lekker weer kwam er een secretaresse van een ander bedrijf iets ophalen bij ons en ze zag er lekker fris uit in een wit jurk-achtig dingetje, maar het enige waar ik naar kon kijken waren haar voeten :o
Ze had vrij elegante open sandalen met een hakje aan, maar haar tenen hingen een beetje half over de rand, zoals je ook vaak ziet met mensen met die enorme plateauzolen :=

Op veel kantoren staat de airco trouwens zo koud dat ik liever met een jas aan ga zitten.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:00

Ja ik vind birckenstocks altijd ontzettend seksloos, maar ik zie daar altijd veel mensen op lopen als nette schoenen...

Hehehe, dat is ook niet charmant nee, het zelfde als op hakken gaan lopen maar er niet op vooruit kunnen komen... Kunnen het nog zulke mooie schoenen zijn, het ziet er zo klunzig uit....

Open schoenen moeten goed passen en je voeten dienen netjes verzorgd te zijn...

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 14:28

_Hedwig_ schreef:
Ja ik vind birckenstocks altijd ontzettend seksloos, maar ik zie daar altijd veel mensen op lopen als nette schoenen...

Hehehe, dat is ook niet charmant nee, het zelfde als op hakken gaan lopen maar er niet op vooruit kunnen komen... Kunnen het nog zulke mooie schoenen zijn, het ziet er zo klunzig uit....

Open schoenen moeten goed passen en je voeten dienen netjes verzorgd te zijn...

Perfect omschreven! Helemaal mee eens!
Geweldig al die reacties.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:41

ik ben ook directiesecretaresse en hier zijn ze helemaal niet zo streng. Ik zie er wel altijd netjes verzorgd uit en ik kom zeker niet op slippers :n (andere collega's wel maar ik vind het een no-go :o ) Rokjes ook zeker niet te kort en vaak in de zomer ook met een leuke legging o.i.d. er onder.
Geen pantys in de zomer, daar krijg ik echt de kriebels van, ook als ik het bij anderen zie :+
op vrijdag kom ik ook gerust op mijn enkelhoge sneakers binnen huppelen. Nog nooit iemand die daar iets van gezegd heeft en staat netter dan de flipflops (al zeg ik het zelf)
Spijkerbroek is zeker mijn favo kledingstuk en heb ze dan ook in alle soorten en maten en ik heb er slecht 1, een beetje een baggy achtig iets) die ik niet naar het werk aan doe, die vind ik niet netjes genoeg.

Ik pas me aan aan het bedrijf waar ik werk, heb ook wel bij een bedrijf gewerkt waar ik wel in pak moet. Ook geen probleem eigenlijk. Maar ben blij dat ik hier alle dagen lekker casual gekleed mag gaan :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:29

Als het echt warm is vind ik zoiets nog wel kunnen.
Niet mijn smaak, maar ik vind dit wel onder een nette short vallen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:43

Dat kan zeker, maar dan met wat minder ordinaire schoenen :D.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:54

Zoiets als raponsje post vind ik echt wel kunnen, ik kan mezelf ook op zich wel shorts inbeelden die wat korter zijn, maar toch nog net kunnen overkomen, al valt het altijd wel in combinatie met wat je daarboven draagt. Maar het overgrote deel van shorts vind ik 'not done' als nette werkoutfit, kies dan voor een mooie kokerrok o.i.d.