Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NenaC schreef:groenten en fruit nog goedkoper lijkt me niet mogelijk. Dat wordt nu al tegen bodemprijzen weggezet bij de producent. Ja de supermarkten maken daar grote winst op, het probleem is alleen dat die de prijzen weer verhalen op de producent. Dus als groenten en fruit nog goedkoper moeten, kan krijgen de boeren nog minder, wordt er minder geproduceerd, schaarste treedt op en uiteindelijk wordt het allemaal weer duurder.
Mensen moeten ook hun eigen verantwoording nemen. Als je XXL verpakkingen verbiedt, wie zegt dat ze dan niet 2x meer kleinere verpakkingen kopen?
Sjolvir schreef:Als er geen XXL is zullen de "grotere" eters wel gewoon 2 porties bestellen.
Ik zou zeggen eigen verantwoording.
Nectarines 6 euro, is nu ook niet raar, nog niet het seizoen.
Seizoensfruit is stuk goedkoper.
En bosbessen is arbeids intensief etc. Dus niet zo raar die prijzen.
NenaC schreef:groenten en fruit nog goedkoper lijkt me niet mogelijk. Dat wordt nu al tegen bodemprijzen weggezet bij de producent. Ja de supermarkten maken daar grote winst op, het probleem is alleen dat die de prijzen weer verhalen op de producent. Dus als groenten en fruit nog goedkoper moeten, kan krijgen de boeren nog minder, wordt er minder geproduceerd, schaarste treedt op en uiteindelijk wordt het allemaal weer duurder.
Mensen moeten ook hun eigen verantwoording nemen. Als je XXL verpakkingen verbiedt, wie zegt dat ze dan niet 2x meer kleinere verpakkingen kopen?
geerke schreef:NenaC schreef:groenten en fruit nog goedkoper lijkt me niet mogelijk. Dat wordt nu al tegen bodemprijzen weggezet bij de producent. Ja de supermarkten maken daar grote winst op, het probleem is alleen dat die de prijzen weer verhalen op de producent. Dus als groenten en fruit nog goedkoper moeten, kan krijgen de boeren nog minder, wordt er minder geproduceerd, schaarste treedt op en uiteindelijk wordt het allemaal weer duurder.
misschien moet unilever gewoon wat minder winst pakken?
Babsiej schreef:NenaC schreef:groenten en fruit nog goedkoper lijkt me niet mogelijk. Dat wordt nu al tegen bodemprijzen weggezet bij de producent. Ja de supermarkten maken daar grote winst op, het probleem is alleen dat die de prijzen weer verhalen op de producent. Dus als groenten en fruit nog goedkoper moeten, kan krijgen de boeren nog minder, wordt er minder geproduceerd, schaarste treedt op en uiteindelijk wordt het allemaal weer duurder.
Wij zijn erg van het fruit eten, maar het is belachelijk duur...
een kilo nectarines 6 euro !! ( Ik heb 3 nectarines gekocht voor 1,93)
Een bakje bosbessen 4 euro...
Nou neem me niet kwalijk een zak chips kost een euro ofzo
verootjoo schreef:Waar haal jij ze dan? Hier zijn ze echt niet zo duur hoor, en het is nog niet eens het seizoen voor nectarines, worden als het goed is nog goedkoper...
Ik vind het overigens wel goed om de mens af en toe tegen zichzelf te beschermen. Obesitas is een groot probleem, dreigt in de toekomst nog erger te worden, en het kost de maatschappij handen vol geld.
Electra63 schreef:Het heeft geen nut. Volgens sommige topics op Bokt komt overgewicht niet door grote zakken chips en veel eten, maar door ziekten en medicijnen.
Behalve minder, maar vooral gezonder eten, zou meer bewogen moeten worden. Vooral bij kinderen moet buiten spelen en sporten gestimuleerd worden en niet als ze uit school komen voor de TV of PC hangen.