deze domine snapt het niet helemaal,qua voortplanting en zo.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:07

Blue_Eyes schreef:
git schreef:
Ach, het geloof, het heeft al zo ontzettend veel kwaad aangericht.

Toch jammer dat een bericht over een dominee die niet weet waar-ie het over heeft gelijk weer moet leiden tot geloof-bashen -O-

Idd :\

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 22:39

@git..nou ben ik zelf niet gelovig....maar het geloof brengt ook goede dingen hoor....denk alleen maar aan het leger des heils.
@sjors....homo wordt je niet maar ben je.
@blue eyes...bashen was niet de opzet van dit topic.
Zo nu weer on topic....wat zou hier gebeuren met zo`n dominee?

Blue_Eyes

Re: deze domine snapt het niet helemaal,qua voortplanting en zo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:44

Nee, dat had ik van jou ook niet verwacht PPG ;)

Hier zou die dominee het aardig hard te verduren krijgen, vrees ik. Die zou niet meer over straat kunnen, misschien zelfs moeten onderduiken. Ik heb begrepen dat hij het overigens in de VS ook bepaald niet makkelijk heeft nu, daar zijn ze ook niet zo blij met zijn uitspraken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:54

papagroom schreef:
Zo nu weer on topic....wat zou hier gebeuren met zo`n dominee?

Hoe lachwekkend dit ook is....het is vreselijk dat er dergelijke mensen zijn die op zo'n manier denken.
In Nederland hoop ik toch dat hij uit zijn functie gezet wordt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:19

kanniet schreef:
Juist op het moment dat Iran vanwege het songfestival zijn ambassadeur uit Azerbeidzjan heeft teruggeroepen...

Volgens de autoriteiten in het islamitische land voldoet het liedjesevenement niet aan de islamitische regels. Men vindt het een 'onwaardig' homo-evenement.

Wat heeft Iran met dit topic te maken?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:36

Hier in NL worden door "geestelijken" anti-homo preken in gebedshuizen gehouden. Daarbij wordt onder meer gezegd dat zij het best met het hoofd naar beneden van torens gegooid kunnen worden. Bijna geen haan in NL die daarnaar kraait. In tegenstelling. Dit geloof mag dat, het is nl een geloof. Waarom zou die dominee dat hier dan niet mogen zeggen?

En ik haal Iran erbij omdat er veel ophef wordt gemaakt over één gekke dominee terwijl hele landen actief homo's achtervolgen, haat adviseren, stokslagen geven, vermoorden enz.

Ik ben blij dat binnen het geloof waarin die dominee opereert veel protesten tegen deze dominee te horen zijn. Dat is wel anders in Iran.

NatasjavE

Re: deze domine snapt het niet helemaal,qua voortplanting en zo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:49

Je hebt gelijk voor wat betreft Iran.

Maar de Imam die homo met het hoofd naar benede van een toren wil werpen heeft, terecht, zeer veel aandacht gehad.

En er zijn binnen de christelijke religies ook nog voldoende "curssusen" om je van je homo zijn af te helpen.
Gewoon in Nederland he.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:57

Hah, ja Nederland kan er ook wat van! Ik ben trouwens zeer tegen dit soort verkondigingen. In Engeland zijn veel scholen waar haarfijn, en mét illustraties aan kleine kinderen wordt uitgelegd waar het best een hand of voet afgehouwen kan worden. Daar kan niets tegen gedaan worden door een hiaat in de wetgeving. Hoe verwrongen wil je de geesten van deze toekomstige volwassenen hebben. En alles in naam van.

Ik wil de goeden niet te na komen, en ik waardeer het goede in geloven, maar mijn mening is dat geloof en geloven heel vaak, te vaak, oorzaak zijn van vreselijke misstanden.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:34

Blue_Eyes schreef:
git schreef:
Ach, het geloof, het heeft al zo ontzettend veel kwaad aangericht.

Toch jammer dat een bericht over een dominee die niet weet waar-ie het over heeft gelijk weer moet leiden tot geloof-bashen -O-

Oh ja, dat is een opmerking die gebaseerd is op de uitspraken van een dominee?
Nee natuurlijk niet.
Ik kijk dan naar kruistochten in de naam van god...israel/palestina, enz enz. Ik begin dan nog maar niet over de zaken in de kerk. Zo vaak dat er mensen vermoord worden uit naam van het geloof. Nog vaker dat er mensen onderdrukt worden in naam van het geloof.ik wil hiermee niet zeggen dat het geloof(welk dan ook) slecht is, maar de mens die meent te handelen vanuit het geloof pist wel erg vaak naast de pot.