Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pinda_Dipje schreef:siskeh schreef:Wat is in jullie ogen het voordeel van dat de koeien buiten lopen?
Wat mist een koe daadwerkelijk als hij binnen is?
Je hoeft trouwens niet perse biologische melk te drinken, campina heeft ook melk van de "hollandse" weide.
Natuurlijk gedrag? Dierenwelzijn?
siskeh schreef:Wát specifiek?Welk natuurlijk gedrag kunnen ze buiten wel uiten maar binnen niet, en andersom...
Wat missen ze qua dier welzijn?
F_Orumster schreef:kleinvosje schreef:Ze willen ermee duidelijk maken dat er nog steeds een heleboel koeien nooit buiten komen omdat ze dan minder melk produceren. Door deze reclame willen ze de mensen aansporen op te letten waar de melk vandaan komt of zo.
Het gros komt niet buiten, zeker niet met die joekels van stallen waar het daglicht gesimuleerd wordt.
Ik zou graag zien dat stallen schoner waren, maar ik heb er niet zoveel moeite mee als ze niet buiten komen.
Een wereld waarin elk koetje buiten staat is niet haalbaar.
Een boer kan wel meer geld krijgen voor koeien die buiten staan, omdat het dan eiwitrijker is.
siskeh schreef:Dit kunnen ze in een moderne stal dus wel allemaal, alleen geen buitenlucht, al missen bij veel stallen ook de zijkanten al, en krijgen ze geen gras.
Op veel oudere stallen, zoals ook die van ons, is het pure noodzaak om ze naar buiten te doen, omdat ze dus binnen zéker in de zomer, niet zo veel comfort hebben.
F_Orumster schreef:kleinvosje schreef:Ze willen ermee duidelijk maken dat er nog steeds een heleboel koeien nooit buiten komen omdat ze dan minder melk produceren. Door deze reclame willen ze de mensen aansporen op te letten waar de melk vandaan komt of zo.
Het gros komt niet buiten, zeker niet met die joekels van stallen waar het daglicht gesimuleerd wordt.
Ik zou graag zien dat stallen schoner waren, maar ik heb er niet zoveel moeite mee als ze niet buiten komen.
Een wereld waarin elk koetje buiten staat is niet haalbaar.
Een boer kan wel meer geld krijgen voor koeien die buiten staan, omdat het dan eiwitrijker is.
emilieke schreef:Om even terug te komen op de 'binnenmelk', je hebt toch ook zomerboter (van koeien die in de weide grazen tijdens de zomer) en winterboter (koeien die op stal staan in de winter).
De zomerboter is toch anders in kleur en waarschijnlijk is er ook een klein smaakverschil omdat de koeien dan buiten lopen en gras eten.
Zou het dan niet mogelijk zijn dat het met melk net hetzelfde is en dat er verschil is in smaak/structuur?
Miracle_ schreef:Geen moeite mee als ze niet buiten komen?Sluit jij jouw paard ook 24/7 op?
ShauniBef schreef:F_Orumster, dus als jij een koe was, had je het ook niet erg gevonden dat je dag en nacht, je hele leven lang, opgehokt moet leven?
verography schreef:ShauniBef schreef:Deze boer is het niet eens met de gedachten bij het buiten lopen, niet vanwege kosten (robots maken van alles schoon, kost een hoop geld) maar vanwege de gezondheid van zijn dieren.