Leen het boek anders van de bibliotheek, je zal het boek in 1 zucht uitlezen.

Een citaat van de achterkant van het boek:
Leiderschap verandert en het aantal managers neemt af.
Wat zijn banen van de toekomst?
Welke branches verdwijnen en welke nieuwe ontstaan er?
Welke toekomst hebben organisaties in het MKB en Multinationals?
Hoe worden we straks beoordeeld en beloond voor werk?
Hoe worden we gemotiveerd?
Hoe vindt wervin van personeel plaats?
Waardoor wordt straks je promotie bepaald?
Er komt een andere toekomst voor sociale zekerheid; vakbonden en werkgeversorganisaties eroderen. Leren wordt anders. Welke toekomst hebben freelancers?
Komen gilden en ambachtswerken terug?
Technologie veranders werk ingrijpend, bijvoorbeeld de baan van de secretaresse, maar ook in fabrieken werken straks meer robots dan mensen. De snelheid van veranderen groeit. Hoe word je "employee of choice"in deze nieuwe tijd? Hoe verlopen twee carriéres in een huwelijk straks? Hoe functioneert de expat van de toekomst.
Een boek waar de antwoorden te vinden "kunnen" zijn over de vraag: Waar moet je morgen aan beginnen om klaar te zijn voor de toekomst?
Er worden 8 megatrends beschreven (voorspellingen op basis van onderzoek)
1. Naar drastische vernieuwing van het onderwijs
2. Naar nieuwe arbeidsrelaties en een leven lang gepassioneerd werken
3. Naar een arbeidsmarkt die divers talent herbergt, met andere markten voor hoger en lager geschoolden en een nieuwe positie voor vakbonden, ondernemingsraden en werkgeversorganisaties.
4. Naar technologisering van werk en de uitverkoop van Nederland
5. Naar nieuwe zingeving in werk en andere ethiek in een "open Source"tijd met meer internationaal en lokaal werk tegelijk
6. Naar een versmelting van werk en prive
7. Naar nieuw leiderschap
8. Naar een verschuiving van de economie van west naar oost
moonsparkle schreef:Hallo allemaal,
normaal gesproken gaf ik nooit zo om politiek, maar nu gaat het vind ik echt te ver. Wat ik zelf merk aan de crisis is:
- geen of minder studiefinanciering of hoge boetes bij lang studeren
- weinig banen
- verhoogde eigen risico
- vrije tarieven tandartsen
- vermindering of afschaffinge km vergoeding
- moeilijk om een vast contract te krijgen
- kan geen huis kopen op één salaris
- sta al jaren ingeschreven maar heb nog geen huurhuis
- verhoging energiekosten
- vermindering en aanscherpen regels huurtoeslag
- werken tot 67e
Daarnaast wat nog niet geldt voor mij als je dus binnen 5 jaar 67 word...krijg je ook minder nu de aow ook minder geworden.
ik ben zelf halverwege de 20 en woon dus nog bij mn ouders. Ik krijg op mn werk eerst 3 keer een 6 maanden contract en daarna mag ik hopen dat ik mag blijven. Dan ben ik dus ook al 1 en een half jaar verder voor ik weet of ik uberhaupt voor een huis zou kunnen kijken(zowel huur als koop want met een huurhuis moet je toch ook niet nu je baan kwijtraken).