Mishandeling Tennessee Walking horses...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Mishandeling Tennessee Walking horses...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:39

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:42

ik ben het ook eens dat dit soort praktijken moeten stoppen hoor.
als fan van oa gangenpaarden hoor ik helaas maar al te vaak, ow die TWH's, dat zijn toch die paarden die je eerst moet mishandelen voordat ze goed lopen.
Vandaar waarschijnlijk mijn reactie.
Zelf heb ik Braziliaanse gangenpaarden en als er mensen komen om het ras te bekijken, word er dus geregeld dit soort opmerkingen gemaakt.
Vandaar mijn reactie.

Fijn dat het onderzocht word in america en dat ze hun best doen om dit te doen stoppen, hoe eerder hoe beter.
Naast de mishandelingen die al afschuwelijk zijn, gebeurt dit ook nog eens met onwijs jonge dieren, de meeste paarden zijn nog geen 2 jaar oud.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:42

In 1 woord: Verschikkelijk.
Hoe die paarden ook in de stallen staan met een soort tuigage om, om er volgens mij maar voor te zorgen dat ze hun achterbenen onder hun lichaam hebben. De pijn die die paarden hebben is onbeschrijfelijk.
Had laatst ook al iets gezien over rassen die in america niet fijn behandeld worden. Het gaat hier over te TWH, maar er zijn meer rassen die op extreme wijze gefokt, behandeld en getraind worden.
Natuurlijk zijn er mensen die op een nette manier met deze verschillende rassen omgaan.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:45

Wat verschrikkelijk dit zeg,, heb met me bek vol tanden en tranen in me ogen gekeken. Kijk een fries heeft ook knieactie maar dat hoort bij die beesten dat zit er in,, dit is zo verschikkelijk met die gewrichten er aan en dan zo erg inpakken.

Keej als je je paard en keer een tikje geeft op zijn neus vooruit als die niet luisterd en zo vervelend is,,, maar dit gaat wel erg te ver met stokken en zoveel geweld

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:47

hoop dat ik me goed ga uitdrukken.
Maar wat ik niet snap is het nut van de stroom stoten, niet dat ik de chemicaliën goedkeur, maar die hebben dan als " nut" dat de benen zo achterlijk hoog komen, maar wat is hun motivatie van die stroomstoten??
Ik heb het filmpje af zitten kijken, echt te bizar voor woorden!! ik " snap" ook waarom een liggend paard moet staan, maar zie het nut van dat stroom niet.

ff voor de duidelijkheid, het echte nut van alle mishandelingen zie ik zowiezo niet hoor!! deze mensen verdienen meer dan een gewone straf wat mij betreft, deze mogen zelf levenslang mishandeld worden.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:48

Tuurlijk gebeurd dit overal, zo naïef zijn we niet meer denk ik....maar het mag de wereld rond gestuurd...hoe meer mensen we ermee kunnen betrekken kan misschien zorgen voor een snellere wending...of ben ik toch naïef op dat gebied?
Je ogen sluiten is ook geen oplossing :(

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:50

iana schreef:
Tuurlijk gebeurd dit overal, zo naïef zijn we niet meer denk ik....maar het mag de wereld rond gestuurd...hoe meer mensen we ermee kunnen betrekken kan misschien zorgen voor een snellere wending...of ben ik toch naïef op dat gebied?

ogen hiervoor sluiten is wel het laatste waar ik achter sta!

ik vind het alleen onwijs jammer dat sommige mensen in nederland, geen TWH in nederland durven te kopen omdat ze denken dat deze zo mishandeld horen te worden, van de andere kant zegt dat ook wel iets over het denknivo van sommige mensen ;)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:54

Bizar. Echt te bizar voor woorden.
Het feit dat die gasten dit soort methodes allemaal toepassen om die beesten zo idioot aan het lopen te krijgen, is alleen maar omdat ze het belonen in de wedstrijdsport! Daar zouden ze dit soort praktijken moeten doorzien en het moeten afstraffen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:10

joyfordogs schreef:
iana schreef:

ik vind het alleen onwijs jammer dat sommige mensen in nederland, geen TWH in nederland durven te kopen omdat ze denken dat deze zo mishandeld horen te worden, van de andere kant zegt dat ook wel iets over het denknivo van sommige mensen ;)

Als ze niet durven, verdienen ze ze ook niet.
Is dat soms dezelfde categorie mensen die ook vinden dat je meteen aan het rodeo rijden bent als je een westernzadel op je paard hebt liggen?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:12

Walgelijk..en daar heb ik het filmpje niet eens voor hoeven kijken..
Ik snap je wel Joyfordogs..als je een paard gaat importeren, dan kijk je sowiezo al goed bij welke stal je je eventuele paard aanschaft..maar met filmpjes als deze, krab je jezelf nog weleens extra op je hoofd.
Mensen die niet beter weten, zullen daar idd niet naar kijken en dat is het enge..
Maar wat hier gebeurd op deze stal, mag ik van aannemen dat dit niet een hype is daar?
Hier in Nl gebeuren er ook vreemde dingen om maar zoveel mogelijk heffing te krijgen..maar dit spant de kroon!
en idd, zolang de wedstrijdsport dit nog de hoogste punten zal geven, zal dut steeds vaker gebeuren..stel zieke vruchten!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:25

smeetjoew schreef:
Het feit dat die gasten dit soort methodes allemaal toepassen om die beesten zo idioot aan het lopen te krijgen, is alleen maar omdat ze het belonen in de wedstrijdsport! Daar zouden ze dit soort praktijken moeten doorzien en het moeten afstraffen.

Valt daar op die wedstrijden dan niets aan te doen? Iets als controle op verwondingen en littekens of het ontmoedigen van op die specifieke manier showen van paarden? En anders kun je er alleen maar beter zoveel mogelijk onder de aandacht brengen, denk ik, en dan voor de leuk ernaast hoe het óók kan. Hoe je TWHs (en andere rassen) mooi kunt laten lopen op een diervriendelijke wijze. Misschien dat er bij een enkeling dan eens een lampje gaat branden?
*voelt zich hopeloos naïef*

Doodzonde van die prachtige paarden...Ik vind gangenpaarden, en zeker ook de Amerikaanse, machtig om te zien, maar dan wel het liefst gewoon op natuurlijke wijze. Dit doet zeer aan mijn ogen...

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:36

Verschrikkelijke manier van "trainen" is dit zeg! Ben alleen bang dat dit pas stopt als op wedstrijden de beoordeling op een andere manier gedaan wordt.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:37

Echt verschrikkelijk!!!!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:50

ik vind het alleen onwijs jammer dat sommige mensen in nederland, geen TWH in nederland durven te kopen omdat ze denken dat deze zo mishandeld horen te worden, van de andere kant zegt dat ook wel iets over het denknivo van sommige mensen ;)[/quote]

Als ze niet durven, verdienen ze ze ook niet.
Is dat soms dezelfde categorie mensen die ook vinden dat je meteen aan het rodeo rijden bent als je een westernzadel op je paard hebt liggen?[/quote]

ow is dat niet dan ;)
ik zet altijd een dressuurhoedje op, want dan rijd je Z dressuur.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:00

als je gaat googlen op Jackie Mc Connel, vind je nog veel meer schokkend nieuws!!
Gelukkig word er wel steeds meer op gelet en er werk van gemaakt.
Maar je schaamt je diep dat je mens bent als je dit soort praktijken ziet!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 11:12

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:59

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:58

gummie schreef:
liesjecryos schreef:
Sorry maar het is geen kleine groep,er zijn een aantal staten waar dit juist heel normaal is en iedreen het zo doet.
Zelf hebben wij een bevriende veearts in de states wonen en die vecht deze gruwelijkheden maar die mensen zijn diehards en niet bang voor dreigementen.
Het juist goed dat er nu eindelijk aandacht is voor deze gruwelijkheden!

Als dit zo is, dan is dat zeer zorgwekkend en dan vind ik al helemaal dat mensen er van af moeten weten.

Overigens: dat mensen vooroordelen vormen, veralgemeniseren, en dus deze praktijken koppelen aan een hele groep (paarden/ trainers), is een gegeven. Dat is de fout van die mensen. Wil niet zeggen dat je dan zo'n topic maar niet moet openen. Maar is wel goed om het dan gezegd te hebben dat het niet overal gebeurt.

Hier in Nederland is deze tak van de sport nog niet zo bekend,daarom hoor je er niet zoveel over.
In USA zijn hele groepen die er fel tegen deze tak zijn,want zeg nou zelf dit is toch geen sport :n
Wel jammer dat ze ook niet vertellen over hoe de hoefnagels inde hoef worden gedaan.
Die gaan door tot in het leven van de hoef.
Joyfordogs:Hoe vaak moet ik wel niet aanhoren hoe zielig het wel niet is om met een bit te ridjen of hoe erg de dressuur sports is enz enz,nu wordt het tijd dat deze tak wordt aangepakt.
Dit namelijk wle een ware marteling die gebeurt en je zult verrast staan hoeveel van de zogenaamde goed stallen stiekem hier aan mee doen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:05

OMG :oo
Waarom slaat die hem zo op zijn hoofd?
Dit is echt zo verschrikkelijk. ;( ;( ;(

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:58

VRESELIJK!!!!!! :r Word gewoon misselijk van dat filmpje, hoe kunnen mensen zo met dieren omgaan?!?!
Ik zou die mensen graag eens onder handen willen nemen! -:(-

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:19

Wat een regelrechte HEL voor deze paardjes... Kon het net drooghouden bij die arme paardjes in de stal... Hoeveel pijn moeten die arme dieren dagelijks wel niet hebben... Is er niets dat wij hiertegen kunnen doen?! ;(

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:21

Sjors schreef:
OMG :oo
Waarom slaat die hem zo op zijn hoofd?
Dit is echt zo verschrikkelijk. ;( ;( ;(

Erg genoeg is dat om de paarden ongevoelig te maken voor pijn... zodat ze tijdens de vetcheck op shows geen reactie geven wanneer de arts aan hun benen komt....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:21

Mijn god.... ik voel me echt beroerd momenteel.... En dat is natuurlijk niets vergeleken met wat deze paarden moeten doorstaan. Dat deze mensen niet opgepakt worden en naar rato gestraft worden. Ik dacht dat ze alleen maar die staartspier doorsneden (en dat vind ik al mishandeling, net als het afsnijden/afbinden van de staarten van trekpaarden, maar dat terzijde), maar dit is gewoon te gruwelijk. Dit soort gasten hebben mijns inziens een IQ dat vele malen lager is dan hun schoenzool, stelletje broodmongolen. _-:( Nogmaals: de daders (die overigens duidelijk met hun postzegel in beeld te zien zijn) moeten wat mij betreft zwaar ge(lijf)straft worden. Er zullen nu ongetwijfeld weer van die reacties op mijn bericht komen, dat ik met deze uitspraak geen haar beter ben, so be it. :evaw:

Deze reactie van mij is puur een eerste op wat ik zojuist gezien heb. Misschien dat ik het ietwat anders zou formuleren als ik weer voor rede vatbaar ben. :o

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 21:33

Ik zal maar heel eerlijk bekennen dat ik voor het eerst in mijn leven, na steeds politiek correct geantwoord te hebben in allerlei topics over pedofielen, etc, vandaag ervan overtuigd ben geraakt dat ik in staat ben iemand het levenslicht uit de ogen te slaan.

Maar inderdaad, dat is niet heel handig om zo op een openbaar forum te zetten.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:43

vreselijk. ben er gewoon stil van , zo erg vind ik het

waarom?