Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iana schreef:Tuurlijk gebeurd dit overal, zo naïef zijn we niet meer denk ik....maar het mag de wereld rond gestuurd...hoe meer mensen we ermee kunnen betrekken kan misschien zorgen voor een snellere wending...of ben ik toch naïef op dat gebied?
Je ogen sluiten is ook geen oplossing
joyfordogs schreef:iana schreef:Tuurlijk gebeurd dit overal, zo naïef zijn we niet meer denk ik....maar het mag de wereld rond gestuurd...hoe meer mensen we ermee kunnen betrekken kan misschien zorgen voor een snellere wending...of ben ik toch naïef op dat gebied?
Je ogen sluiten is ook geen oplossing
ogen hiervoor sluiten is wel het laatste waar ik achter sta!
ik vind het alleen onwijs jammer dat sommige mensen in nederland, geen TWH in nederland durven te kopen omdat ze denken dat deze zo mishandeld horen te worden, van de andere kant zegt dat ook wel iets over het denknivo van sommige mensen
smeetjoew schreef:Het feit dat die gasten dit soort methodes allemaal toepassen om die beesten zo idioot aan het lopen te krijgen, is alleen maar omdat ze het belonen in de wedstrijdsport! Daar zouden ze dit soort praktijken moeten doorzien en het moeten afstraffen.
gummie schreef:liesjecryos schreef:Sorry maar het is geen kleine groep,er zijn een aantal staten waar dit juist heel normaal is en iedreen het zo doet.
Zelf hebben wij een bevriende veearts in de states wonen en die vecht deze gruwelijkheden maar die mensen zijn diehards en niet bang voor dreigementen.
Het juist goed dat er nu eindelijk aandacht is voor deze gruwelijkheden!
Als dit zo is, dan is dat zeer zorgwekkend en dan vind ik al helemaal dat mensen er van af moeten weten.
Overigens: dat mensen vooroordelen vormen, veralgemeniseren, en dus deze praktijken koppelen aan een hele groep (paarden/ trainers), is een gegeven. Dat is de fout van die mensen. Wil niet zeggen dat je dan zo'n topic maar niet moet openen. Maar is wel goed om het dan gezegd te hebben dat het niet overal gebeurt.