Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
schrikdraad schreef:maeve
jawel want ik liep bij wijze van net over het station en ben al veroordeelt door ts.
Aan de buitenkant zie je niets en mensen als ts vragen echt niet waarom iemand te dik is. Die hebben het oordeel al klaar.
Zeker als je hoort dat ze 80% dik schat weet je genoeg.
purny schreef:Ik vind jouw oordeel over de mensen wel een beetje discriminerend TS. Hoe kan jij zien dat iemand elke dag bij BK zit en bij de Mac? Ooit wel eens nagedacht dat mensen die overgewicht hebben een hele andere oorzaak kunnen hebben dan alleen het eten bij de fastfoodketens. Mensen kunnen schildklierproblemen hebben of andere oorzaken. Of ze slikken dagelijks prednisolon, daar kom je ook van aan.
Tuurlijk, ik ben ook niet superslank en ik heb geen maatje 38. Maar ik ben liever iets te zwaar dat ik mezelf goed in mijn vel vind zitten, dan dat ik al bij voorbaat niets meer eet omdat de maatschappij verwacht dat ik maarje 38 behoud.
Fiffill schreef:Maar laten we even realistisch blijven; het IS nu eenmaal zo dat ook in Nederland mensen steeds dikker worden. En nee nu heb ik het niet over hen die aankomen door medicijnen/bepaalde gezondheidsproblemen maar simpelweg door levensstijl. Kan iedereen hier zich wel aangesproken voelen omdat het in dit topic even recht voor z'n raap gezegd wordt, maar de TS heeft toch ook gewoon een punt? Ik vind het ook schrikbarend hoeveel kinderen er bijvoorbeeld al kampen met overgewicht (wat ze natuurlijk aan de ouders te danken hebben) maar ook veel volwassenen.
46% is bijna de helft (!!) van de bevolking!
En dan is ook nog veel "slecht" eten vaak veel goedkoper dan gezond voedsel. Dat kan toch eigenlijk niet...
schrikdraad schreef:En wordt er bij die berekeningen ook gekeken hoeveel van deze mensen het echt hebben van teveel eten en hoeveel niet?
Dan ga je pas ergens over praten.
En ik ben eerlijk als ik vroeger ook een troela was die veroordeelde van elk pondje gaat door het mondje.
Ik had energie voor tien. Geslen medicijnen en was dun.
Nu weet ik dat het anders kan en hoor nu ook verhalen van mensen met medische problemen. En ik ben dus geschrokken van dat aantal.
Dat zijn er veel meer dan je verwacht.
Dus mij zeggen cijfers pas wat als ze uitgesplitst zijn.
Fiffill schreef:Ojajoh schreef:zeker een gratenpakhuis? ondergewicht is ook zo gezond niet hoor
Dit vind ik altijd zo grappig (eerder een beetje triest) "gratenpakhuis" mag kennelijk wel, maar zodra je "vetklep" oid zegt.... berg je maar...