Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lovemyhorse1 schreef:Waarom maken ze niet de zorgverzekering hoger met meteen daarin het eigen risico erin?
Als je het eigen risico aan het eind van het jaar niet op hebt gemaakt gewoon terug storten aan de client.
lovemyhorse1 schreef:Chronische ziektes heb je altijd.Kunnen de mensen heel vaak niets aan doen.
Citaat:Voor een sneetje in dr vinger,een griepje enz.
Daar hoef je toch helemaal niet voor naar de huisarts?
Citaat:Mensen willen hun geld eruit halen wat ze voor de zorgverzekering hebben betaald.
swatch schreef:De chronisch zieke mensen kunnen worden gecompenseerd door toeslagen en subsidies.
swatch schreef:Voel me zelf niet geroepen om voor deze laatste groep mensen die zorg nodig heeft een aanzienlijke extra premie te betalen. Jij wel dan?
tita schreef:Nouks schreef:Ik heb zelf ook al met het idee gespeeld om vanaf volgend jaar gewoon maandelijks 150 euro op een aparte rekening te storten ofzo. De basisverzekering is verplicht, maar wat voor risico's loop ik als ik dit plan doorzet?
Dat als je een dagje opgenomen moet worden 600 euro moet dokken of ff naar KNO-arts voor voorhoofdholte-ontsteking kost 170 euro per consult van 10 min en je mag vaker terug komen
Je kunt niet tegen de kosten op sparen, beste wat je kunt doen is bv 300 van je vakantiegeld opzij zetten en gebruiken voor eigen risico..dit jaar niet geweest volgend jaar weer 300 erbij dan heb je 600 euro voor eigen risico
doet het nooit pijn
Shadow0 schreef:swatch schreef:Dat is eerlijker, dan iedereen zomaar meer laten betalen.
Precies, veel eerlijker. Mensen die ziek zijn geworden hebben dat immers aan zichzelf te danken dus die verdienen, naast de pijn die ziekzijn uberhaupt met zich mee brengt, ook best de financiele nadelen.
verootjoo schreef:Wees blij dat er al zoveel vergoed wordt, in veel landen op de wereld krijg je echt geen zorg als je geen geld hebt en laten ze je gewoon liggen op de stoep van t ziekenhuis.
verootjoo schreef:Sterker, in de meeste landen is het slechter dan hier. Wij hebben een van de beste zorgstelsels en sociale stelsels van de wereld.
Citaat:Nu het even minder gaat met de economie moeten we bezuinigen, je kan niet overal je handje voor op houden. Bezuinigen is nodig om nederland van de ondergang te redden. niet heel populair, maar enorm nodig.
lovemyhorse1 schreef:Ik ben dus compleet uit mn dak gegaan dat je eerst eigen risico moet betalen voordat CZ je behandeling gaat betalen uit de basisverzekering.
tita schreef:Volgend jaar wordt het 400 euro waar het heen gaat alles wordt duurder en als je gewoon elke maand 15 euro extra opzij zet zijn de gevolgen te overzien.
aslo schreef:De eigen bijdrage van 220,00 euro is echter pas verrekend toen ik onlangs de declaratie voor de reiskosten heb ingediend. Verder werd het nergens mee verrekend, al het andere werd vergoedt vanuit het basispakket.