Moeder schiet vier kinderen en zichzelf neer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HolyPope

Re: Moeder schiet vier kinderen en zichzelf neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:42

Een wapen, ik bedoel dan een pistool, revolver of geweer maakt het net iets makkelijker om die éne verschrikkelijke stap te nemen.

Natuurlijk kan je je kinderen ook verdrinken of zoiets, maar ik blijf tóch bij mijn stelling.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:50

Angela schreef:
Dat een mens zo diep in de put kan raken dat je zo'n vreselijke beslissing neemt....

Dat krijg je hier in Nederland straks ook....
De eigen bijdrage voor ziekenfonds word verhoogd dus dan stappen mensen minder snel naar een hulpverlener omdat ze dan zelf moeten betalen...
Dus kunnen ze niet meer over hun problemen praten en raken ze nog verder in de sh*t....
Met alle gevolgen van dien....

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:57

HolyPope schreef:
Eigenlijk hoef ik maar één ding te zeggen, WAPENS.

Gewoon verbieden die paasei en er STRAK de hand aan houden!

Deze vrouw (gezin) had op een heel andere manier hulp moeten krijgen, die problemen gaan niet over als je wapens verbied.
Er zijn genoeg andere middelen om iemand van het leven te beroven, en die zijn vaak nog veel gruwelijker dan een kogel ontvangen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:00

Zolang je de voorgeschiedenis van een gezinssituatie niet kent kun je er NOOIT over oordelen. Ik heb onlangs ook een familiedrama van dichtbij meegemaakt en zal er nooit meer zomaar mijn mening over rondspuien.
Je kunt nooit alles weten, niet als zorginstanties, maar zelfs niet als vrienden, familie of andere naasten. Zoals mn opa zei: je ken ze nie in de kop kieke.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:01

Je kan natuurlijk ook speculeren naar psychische stoornissen.
Ooit eens een aflevering op TLC waarbij een vrouw haar huis en kinderen in brand stak, vrouw die haar kinderen verdronk in bad en een vrouw die haar kinderen met auto en al in het water liet zakken....

Misschien speelt geld een rol, stress.... Ben het dan ook eens met Amaryllis het blijft speculeren maar de waarheid zullen wij niet weten.

Ook in mijn ogen lopen de instanties hun taak mis als er al meerdere malen huishoudelijke geweld is geweest en de moeder de avond ervoor zo'n sms stuurt... Maar ik weet ook de andere kant en dat instanties soms gewoon niet meer kunnen dan ze al doen.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 10:41

Vreselijk, hoe kan zij haar kinderen (en zichzelf) dit aandoen... :n vreselijk!

Het is niet zo dat dit alleen in Amerika voorkomt... Voor de meivakantie is er bij ons iemand op stal die ook zelfmoord heeft gepleegd. Ze zat zó diep in de put dat ze geen uitweg meer zag. Het zit in het hoofd, je kunt ze niet tegenhouden. Probeer je dit toch, wordt het misschien een week later. Ik snap nog steeds niet hoe je dit kunt aandoen door je kinderen te vermoorden zoals de TS zegt, of om ze achter te laten zoals in de situatie hier... 1,5 en 8 jaar...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:27

Vaak komt zo'n daad voort uit liefde, hoe gek dat ook klinkt. Het echte antwoord zal nooit niemand weten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:30

Je zal die persoon zijn die 's morgens het smsje ziet, en dan het gevoel hebben dat je het had kunnen voorkomen als je telefoon naast je bed had gelegen. Die is ook voor de rest van zijn/haar leven beschadigd.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:31

Depende schreef:
Wat een treurig nieuws

Komt het meer voor of hoor je het nu en eerder niet? Een moeder die haar eigen kinderen vermoord is, hoe tragisch ook, niet iets dat alleen in deze tijd gebeurd. Deed Medea niet hetzelfde?

Verder ben ik het eens met Cassidy zorgen dat het in de toekomst niet weer zover komt is beter dan discussiëren over de voorbeeld functie.

Klopt, het enige verschil is dat Medea een mythe is...

Maar toch: ik ben vorig jaar naar de theatervoorstelling van Medea geweest, en daar werd uiteraard ook dieper ingegaan op dit onderwerp. Maar het komt niet vaker voor dan 10 jaar geleden, het komt alleen vaker in het nieuws op de een of andere manier. En idd zijn er vele manieren... Maar in de theatervoorstelling werd gezegd dat mannen meestal een gewelddadige manier gebruiken en vrouwen een zachte manier, dus in dat opzicht is dit artikel 'vreemd'.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:32

Het enige verschil is dat Medea een mythe is... Ja, maar geeft wel aan dat het in die tijd ook al speelde ;)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:33

Blue_Eyes schreef:
Je zal die persoon zijn die 's morgens het smsje ziet, en dan het gevoel hebben dat je het had kunnen voorkomen als je telefoon naast je bed had gelegen. Die is ook voor de rest van zijn/haar leven beschadigd.

Welnee, wie legt er nou wel zijn mobiel naast zijn bed??? De mijne zou de hele nacht doorgaan: berichtjes van hyves, reclames, facturen, automatische berichten... En dan nog: het is niet gezegd dat diegene ook echt de persoonlijke situatie van dat gezin kende. Misschien had hij dat smsje dan niet eens begrepen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:34

Blue_Eyes schreef:
Het enige verschil is dat Medea een mythe is... Ja, maar geeft wel aan dat het in die tijd ook al speelde ;)

Ja, dat klopt. Maar was de Griekse oudheid niet alleen maar haat en neid? :+

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:36

Amaryllis schreef:
Je kunt nooit alles weten, niet als zorginstanties, maar zelfs niet als vrienden, familie of andere naasten. Zoals mn opa zei: je ken ze nie in de kop kieke.

En daarom is het uiteindelijk toch je eigen verantwoordelijkheid dat je tot zo'n beslissing komt. De overheid en allerlei instanties hoeven niet bijvoorbaat gefaald te hebben.

En ik ben er helemaal voor om dit soort drama's niet uit te meten in de media. Is puur sensatie en niemand schiet er iets mee op. Sterker nog: hoe leg je dit aan je kinderen uit als ze er wat van mee krijgen?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:21

demo_love schreef:
Blue_Eyes schreef:

Welnee, wie legt er nou wel zijn mobiel naast zijn bed??? De mijne zou de hele nacht doorgaan: berichtjes van hyves, reclames, facturen, automatische berichten... En dan nog: het is niet gezegd dat diegene ook echt de persoonlijke situatie van dat gezin kende. Misschien had hij dat smsje dan niet eens begrepen.

Ik. Mijn telefoon is ook mijn wekker. Ik zou voor eeuwig een schuld gevoel hebben als ik die persoon was. Dat gevoel blijft dan toch knagen.. Wat als...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:35

@demo_love:
Precies wat Eskimo zegt. Ik zou me er toch ook knap l*llig bij voelen... Zo'n sms'je stuur je volgens mij niet naar 'zomaar iemand'; dat moet haast iemand geweest zijn die dichtbij stond.

Net zoals de verhalen van nu, waren die in de oudheid veel haat en nIJd, ja. Dat is iets van alle tijden. Het geeft aan wat er de meeste indruk maakt.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:10

Inderdaad wat Blue_Eyes zegt, het is van alle tijden. En ik weet heus dat het een mythe is ;) Waar ik op doelde is dat ik niet denk dat zulk nieuws in de krant plaatsen een voorbeeldfunctie heeft, het is van alle tijden.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 07:46

Je zou het alleen al niet moeten plaatsen uit respect voor de overledenen en/of nabestaanden.
Het dient geen enkel doel. Nogmaals het is pure sensatie om dit breed uit te meten in de kranten en op de TV. Alleen maar goed voor de kijkcijfers en verkoop. Nog even en de foto's van hoe de kinderen neergeschoten liggen worden ook getoond.(Of misschien zijn die al lang getoond maar ik heb er geen behoefte aan om ze te zien en/of te zoeken.) Op het journaal zie je tegenwoordig ook alleen maar lijken (Syrie e.a.) langs komen. En dat is wel een tendens die de verharding in de samenleving aangeeft. Alles went. Zowel de echte verhalen als het zien van beeldmateriaal daarbij. Geen goeie ontwikkeling! :n