Filmpje op twitter: jongens gebruiken cq. verkrachten meisje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Re: Filmpje op twitter: jongens gebruiken cq. verkrachten meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 23:42

Ja!

Wat vinden jullie er nou van dat het buitenlanders (marrokanen) zijn? Ik wordt hier eerlijk gezegd niet blij van en begin steeds meer vooroordelen te hebben over ze. Ik wil ze eigenlijk niet eens meer hier hebben, maar ze zijn natuurlijk niet allemaal hetzelfde, maar ze maken me wel bang. Ik durf door hen 's avonds niet alleen over straat.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:45

Batlow schreef:
Ja!

Wat vinden jullie er nou van dat het buitenlanders (marrokanen) zijn? Ik wordt hier eerlijk gezegd niet blij van en begin steeds meer vooroordelen te hebben over ze. Ik wil ze eigenlijk niet eens meer hier hebben, maar ze zijn natuurlijk niet allemaal hetzelfde, maar ze maken me wel bang. Ik durf door hen 's avonds niet alleen over straat.

Je kan zeggen wat je wil maar toen ik vroeger (nu ook wel als ik zonder mijn vriend loop) op straat liep waren het echt alleen maar buitenlanders die naar me pssst'en (of hoe je dat ook mag noemen). Geen een Nederlander die ik dat heb zien doen hoor, dus sluit me helemaal aan aan jouw post.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 23:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:46

Ik vind dat je hier een klein beetje overdrijft. Natuurlijk zijn er veel 'marrokanen' in dit soort dingen, maar dit zijn alleen de extreme gevallen. Je ziet ze niet die de vwo afronden en medicijnen gaan studeren. Je kunt ze ook niet terug sturen, want die zijn hier geboren, dus ze zijn gewoon nederlands.

Maar: het hadden net zo goed gewoon Nederlandse jongens kunnen zijn.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 23:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:47

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 23:48

Manegepaard schreef:
Ik vind dat je hier een klein beetje overdrijft. Natuurlijk zijn er veel 'marrokanen' in dit soort dingen, maar dit zijn alleen de extreme gevallen. Je ziet ze niet die de vwo afronden en medicijnen gaan studeren. Je kunt ze ook niet terug sturen, want die zijn hier geboren, dus ze zijn gewoon nederlands.

Daarom zeg ik ook, ze zijn niet allemaal hetzelfde maar ze verpesten het mooi. Zij zijn hier in principe te gast. Ik vind het ongehoorzaam hoe ze zich hier gedragen. Ze hebben me echt flink bang gemaakt en dat verwijt ik ze ook. Ik fiets al langs en ik ben bang dat ik wordt nageroepen. Ik ben zelf ook een keer geslagen op mijn achterhoofd door een marokkaan, overdag. Dus nee, ik overdrijf niet. Ik ben ontzettend bang voor ze.
Laatst bijgewerkt door Batlow op 14-05-12 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:49

Ik denk dat die vooroordelen heel misplaatst zijn. Er zitten altijd rotte appels tussen. Ook sommige Nederlandse jongeren zijn geen lieverdjes hoor. Ik woon in een buurt waar veel Marrokaanse gezinnen wonen (ik woon notabene naast kanaleneiland). Hoewel ze redelijk luidruchtig zijn, heb ik niet zoveel last van ze. Ik heb méér last van de Nederlandse jongeren hier in de buurt.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 23:50

Adamootje schreef:
Ik denk dat die vooroordelen heel misplaatst zijn. Er zitten altijd rotte appels tussen. Ook sommige Nederlandse jongeren zijn geen lieverdjes hoor. Ik woon in een buurt waar veel Marrokaanse gezinnen wonen (ik woon notabene naast kanaleneiland). Hoewel ze redelijk luidruchtig zijn, heb ik niet zoveel last van ze. Ik heb méér last van de Nederlandse jongeren hier in de buurt.

Hier zijn ze in overvloed en alle problemen die hier zijn geweest zijn buitenlandse jongens geweest. Potje straatracen. Gevolg? Een vrouw van 2 kinderen die overlijd. Verschrikkelijk

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:50

Batlow schreef:
Manegepaard schreef:

Daarom zeg ik ook, ze zijn niet allemaal hetzelfde maar ze verpesten het mooi. Zij zijn hier in principe te gast. Ik vind het ongehoorzaam hoe ze zich hier gedragen. Ze hebben me echt flink bang gemaakt en dat verwijt ik ze ook. Ik fiets al langs en ik ben bang dat ik wordt nageroepen. Ik ben zelf ook een keer geslagen op mijn achterhoofd door een marokkaan, overdag. Dus nee, ik overdrijf niet. Ik ben ontzettend bang voor ze.

Sorry, wat zei je? Deze Marrokanen zijn in Nederland geboren en zijn in feite Nederlands. Dus wat nou "te gast"??? Het is de jaren '70 niet meer hoor...

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:51

te gast? Serieus? :') ?
Ze zijn hier in principe te gast +:)+

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:52

Na de reacties hier had ik heel wat anders verwacht.
Vond het filmpje niet zo schokkend als ik had gedacht dat het zou zijn.

Weet niet of het meisje elke dat in dat soort kleding loopt, iig wel erg uitdagend.
En nee dat praat niet goed wat de jongens doen.
Vind het maar een vaag filmpje.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 23:52

Nou en toch hoor ik ze roepen: stink nederland. Tja, ga dan terug zou ik zeggen, maar dat doen ze niet

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 23:53

Het enige wat ik wil zeggen, ik heb niks met die marokkanen en ik vind ze eng. Ze vallen me vaak lastig, ik ben geslagen zonder reden!!! Nou toen scheet ik hem hard, want er was niemand verder. Ze hebben me echt zo bang gemaakt dat ik ze verschrikkelijk ben gaan haten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:53

Batlow schreef:
Nou en toch hoor ik ze roepen: stink nederland. Tja, ga dan terug zou ik zeggen, maar dat doen ze niet

Terug waarheen? Dit is hun geboorteland. Ik zie overigens maar 1 eventuele marrokaan, en de andere 2 zijn gewoon donker.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 23:55

Buitenlanders waaronder marokkanen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:56

Batlow schreef:
Het enige wat ik wil zeggen, ik heb niks met die marokkanen en ik vind ze eng. Ze vallen me vaak lastig, ik ben geslagen zonder reden!!! Nou toen scheet ik hem hard, want er was niemand verder. Ze hebben me echt zo bang gemaakt dat ik ze verschrikkelijk ben gaan haten.

Ik ben ook zo vaak lastig gevallen, en ik weet niet hoe oud je bent, maar ondanks dat ik ook zo vaak lastig gevallen word door de rotte appels heb ik geen vooroordelen over deze mensen. Er zitten ook goede tussen, en ondanks dat ik ze nog niet tegen ben gekomen ga ik ze daardoor niet allemaal over 1 kam scheren.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 23:56

Manegepaard schreef:
Batlow schreef:

Terug waarheen? Dit is hun geboorteland. Ik zie overigens maar 1 eventuele marrokaan, en de andere 2 zijn gewoon donker.

Naar hun 'roots' natuurlijk. Racen door de straten met keiharde marokkaanse muziek op. Midden in drukke winkel of ergens marokkaans gaan praten. Ja ze zijn hier geboren ze mogen hier komen, maar ik vind dat er wel aangepast moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:57

Batlow schreef:
Buitenlanders waaronder marokkanen

Nouja zeg. Dus nu wil je zeggen dat buitenlanders allemaal slecht zijn? Die jongens zijn HIER geboren, dus die zijn Nederlands! Als er nu een (blank) iemand uit Engeland oid komt, heb je daar dan ook een hekel aan? Want tsja, die is een ergere buitenlander als 'die marrokanen'.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:57

Batlow schreef:

Ik ben wel eens zomaar bedreigd op straat met een mes door een Nederlander, zonder reden. Ondanks dat, ben ik niet alle Nederlanders gaan haten hoor. ;)

Ik kan het alleen maar met de Marrokaanse gemeenschap eens zijn: Wat een stinkland kan Nederland soms zijn. En dat vooral door dit soort racistische opmerkingen.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:58

Jenkins schreef:
Na de reacties hier had ik heel wat anders verwacht.
Vond het filmpje niet zo schokkend als ik had gedacht dat het zou zijn.

Weet niet of het meisje elke dat in dat soort kleding loopt, iig wel erg uitdagend.
En nee dat praat niet goed wat de jongens doen.
Vind het maar een vaag filmpje.

Uitdagend? Het meisje haar broek was naar beneden getrokken!!!! Niet geheel vreemd dat ze dat soort kleding aan had dus, ze stond in haar blote kont!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:58

Batlow schreef:

Waarom spreek je over "hun" & "ze" ?
Hoeveel Marokkanen hebben je geslagen?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 23:59

Manegepaard schreef:
Batlow schreef:

Ik ben ook zo vaak lastig gevallen, en ik weet niet hoe oud je bent, maar ondanks dat ik ook zo vaak lastig gevallen word door de rotte appels heb ik geen vooroordelen over deze mensen. Er zitten ook goede tussen, en ondanks dat ik ze nog niet tegen ben gekomen ga ik ze daardoor niet allemaal over 1 kam scheren.

Als je even wat terug leest, zie je dat ik heb gezegd dat ze natuurlijk niet allemaal hetzelfde zijn, maar de andere verpesten het gewoon mooi. Ze hebben het voor mij gewoon verpest.

Wij hebben marokkanen als buren, maar daar kan ik mee opschieten, maar het schept gewoon al een bepaald beeld. Het was ook niet altijd feest hiernaast met het gezin. Politie en al. Als je een tijdje hier in de buurt komt wonen, dan snap je precies wat ik bedoel... Ik ken wel aardige marokkanen, maar verschrikkelijk beperkt hier. Diegene die ik aardig vind, natuurlijk praat ik daar gewoon mee, want ik weet dat die geen kwaad hebben. Maar de meeste die zijn gewoon het soort qua jongens die de problemen veroorzaken hier in de buurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:59

Batlow schreef:
Manegepaard schreef:

Naar hun 'roots' natuurlijk. Racen door de straten met keiharde marokkaanse muziek op. Midden in drukke winkel of ergens marokkaans gaan praten. Ja ze zijn hier geboren ze mogen hier komen, maar ik vind dat er wel aangepast moet worden.

En stel dat er een (blank) Noors of Engels persoon hierheen komt, met noorse/engelse muziek door de straat rijdt en in zijn moedertaal tegen zijn vrienden/ouders praat? Moeten die dan ook opdonderen?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 00:00

Marjo_x schreef:
Batlow schreef:

Waarom spreek je over "hun" & "ze" ?
Hoeveel Marokkanen hebben je geslagen?

Ben 2 x zonder pardon op mijn hoofd getikt, terwijl ik gewoon langs liep. Verder is een keer mijn fiets totaal gesloopt (banden lek geprikt, lampen kapot gemaakt) en dat terwijl ze mij dan niet kennen