Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Batlow schreef:Ja!
Wat vinden jullie er nou van dat het buitenlanders (marrokanen) zijn? Ik wordt hier eerlijk gezegd niet blij van en begin steeds meer vooroordelen te hebben over ze. Ik wil ze eigenlijk niet eens meer hier hebben, maar ze zijn natuurlijk niet allemaal hetzelfde, maar ze maken me wel bang. Ik durf door hen 's avonds niet alleen over straat.
Manegepaard schreef:Ik vind dat je hier een klein beetje overdrijft. Natuurlijk zijn er veel 'marrokanen' in dit soort dingen, maar dit zijn alleen de extreme gevallen. Je ziet ze niet die de vwo afronden en medicijnen gaan studeren. Je kunt ze ook niet terug sturen, want die zijn hier geboren, dus ze zijn gewoon nederlands.
Maar: het hadden net zo goed gewoon Nederlandse jongens kunnen zijn.
Adamootje schreef:Ik denk dat die vooroordelen heel misplaatst zijn. Er zitten altijd rotte appels tussen. Ook sommige Nederlandse jongeren zijn geen lieverdjes hoor. Ik woon in een buurt waar veel Marrokaanse gezinnen wonen (ik woon notabene naast kanaleneiland). Hoewel ze redelijk luidruchtig zijn, heb ik niet zoveel last van ze. Ik heb méér last van de Nederlandse jongeren hier in de buurt.
Batlow schreef:Manegepaard schreef:Ik vind dat je hier een klein beetje overdrijft. Natuurlijk zijn er veel 'marrokanen' in dit soort dingen, maar dit zijn alleen de extreme gevallen. Je ziet ze niet die de vwo afronden en medicijnen gaan studeren. Je kunt ze ook niet terug sturen, want die zijn hier geboren, dus ze zijn gewoon nederlands.
Maar: het hadden net zo goed gewoon Nederlandse jongens kunnen zijn.
Daarom zeg ik ook, ze zijn niet allemaal hetzelfde maar ze verpesten het mooi. Zij zijn hier in principe te gast. Ik vind het ongehoorzaam hoe ze zich hier gedragen. Ze hebben me echt flink bang gemaakt en dat verwijt ik ze ook. Ik fiets al langs en ik ben bang dat ik wordt nageroepen. Ik ben zelf ook een keer geslagen op mijn achterhoofd door een marokkaan, overdag. Dus nee, ik overdrijf niet. Ik ben ontzettend bang voor ze.
Batlow schreef:Het enige wat ik wil zeggen, ik heb niks met die marokkanen en ik vind ze eng. Ze vallen me vaak lastig, ik ben geslagen zonder reden!!! Nou toen scheet ik hem hard, want er was niemand verder. Ze hebben me echt zo bang gemaakt dat ik ze verschrikkelijk ben gaan haten.
Manegepaard schreef:Batlow schreef:Nou en toch hoor ik ze roepen: stink nederland. Tja, ga dan terug zou ik zeggen, maar dat doen ze niet
Terug waarheen? Dit is hun geboorteland. Ik zie overigens maar 1 eventuele marrokaan, en de andere 2 zijn gewoon donker.
Batlow schreef:Buitenlanders waaronder marokkanen
Batlow schreef:Het enige wat ik wil zeggen, ik heb niks met die marokkanen en ik vind ze eng. Ze vallen me vaak lastig, ik ben geslagen zonder reden!!! Nou toen scheet ik hem hard, want er was niemand verder. Ze hebben me echt zo bang gemaakt dat ik ze verschrikkelijk ben gaan haten.
Jenkins schreef:Na de reacties hier had ik heel wat anders verwacht.
Vond het filmpje niet zo schokkend als ik had gedacht dat het zou zijn.
Weet niet of het meisje elke dat in dat soort kleding loopt, iig wel erg uitdagend.
En nee dat praat niet goed wat de jongens doen.
Vind het maar een vaag filmpje.
Manegepaard schreef:Batlow schreef:Het enige wat ik wil zeggen, ik heb niks met die marokkanen en ik vind ze eng. Ze vallen me vaak lastig, ik ben geslagen zonder reden!!! Nou toen scheet ik hem hard, want er was niemand verder. Ze hebben me echt zo bang gemaakt dat ik ze verschrikkelijk ben gaan haten.
Ik ben ook zo vaak lastig gevallen, en ik weet niet hoe oud je bent, maar ondanks dat ik ook zo vaak lastig gevallen word door de rotte appels heb ik geen vooroordelen over deze mensen. Er zitten ook goede tussen, en ondanks dat ik ze nog niet tegen ben gekomen ga ik ze daardoor niet allemaal over 1 kam scheren.
Batlow schreef:Manegepaard schreef:Terug waarheen? Dit is hun geboorteland. Ik zie overigens maar 1 eventuele marrokaan, en de andere 2 zijn gewoon donker.
Naar hun 'roots' natuurlijk. Racen door de straten met keiharde marokkaanse muziek op. Midden in drukke winkel of ergens marokkaans gaan praten. Ja ze zijn hier geboren ze mogen hier komen, maar ik vind dat er wel aangepast moet worden.
Marjo_x schreef:Batlow schreef:Het enige wat ik wil zeggen, ik heb niks met die marokkanen en ik vind ze eng. Ze vallen me vaak lastig, ik ben geslagen zonder reden!!! Nou toen scheet ik hem hard, want er was niemand verder. Ze hebben me echt zo bang gemaakt dat ik ze verschrikkelijk ben gaan haten.
Waarom spreek je over "hun" & "ze" ?
Hoeveel Marokkanen hebben je geslagen?