nieuw rekeningnummer voor iedereen iban?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: nieuw rekeningnummer voor iedereen iban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:05

Maar goed, wat wil je hier nou eigenlijk precies mee zeggen?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:07

Exact wara ik mee begonnen ben met te zeggen:

Citaat:
eigenlijk een zeer actueel onderwerp !

Enorm veel bedrijven in NL zien de impact niet en lopen straks tegen problemen aan!

Maar wat wilde jij eigenlijk zeggen met je WAT ALS post?

Wat als de wereld nu gewoon plat gemaakt was, dan was alles toch ook makkelijker?

Er is geen WAT ALS meer, het wordt zo ingevoerd !

Shadow0

Re: nieuw rekeningnummer voor iedereen iban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:18

Tsja, ik kan er niet zoveel mee. Ik heb mijn tekst even toegelicht, omdat je 'm verkeerd had geinterpreteerd.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:26

Shadow0 schreef:
essiedepessie schreef:
Je kan binnen SEPA landen, google even, ook gratis geld overschrijven, geen grote kosten meer dus voor grensoverschrijdende betalingen...

Dat kon al binnen de EEC.

Mijn voornaamste bezwaar is dat je dat iban blijkbaar ook moet gebruiken voor binnenlands betalingsverkeer, terwijl dat helemaal niet nodig is: je kunt heel prima de huidige rekeningnummers houden en ze omrekenen tot iban door de banksoftware zelf. Dan hoeven niet alle klantenbestanden en alle software aangepast te worden.

Klopt heb hem inderdaad verkeerd gelezen. Dacht dat je bedoelde de rekeningnummers te blijven gebruiken.

Maar je bedoeld dat de bank de rekeningnummers zelf omschrijft naar IBAN... Alleen ook hier is weer een weerwoord op.. (helaas)

Nu kun je je rekeningnummer eenvoudig omrekenen naar IBAN, aangezien NU een rekening nummer uniek is.

Zodra dit ingevoerd is, hoeft een rekening nummer niet meer uniek te zijn, het IBAN nummer echter wel (hier staat banknaam & controle nummer in)

Maar het is dus mogelijk dat bijvoorbeeld giro 555 straks 2x bestaat:

NL 00 RABO 0000 0005 55
NL 00 INGB 0000 0005 55

En wat ik al eerder zei, dit is niet alleen op impact van de banken, maar ook DNB en Equine bij bulk betalingen.