Paarden manegepaardenpensioenfonds de dupe van de crisis....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:24

Altijd zo typisch als het woord 'inslapen' voorbij komt er altijd iemand is die over mensen begint.
Zo vreselijk onzinnig en onnodig, een gezond dier mag ik naar de slacht brengen maar ik mag een gezond mens niet afslachten omdat dat nou weer strafbaar is.
De wet bepaald dat mens en dier niet gelijk zijn dus discussie is hier niet eens op zijn plaats. Regels voor mens en dier zijn gewoon anders.
Die discussie heeft het topic niets aan immers.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:28

carool schreef:
Tot het jezelf overkomt, dat je maandenlang een gehandicapt kindje bij je het gedragen, wat niet ontdekt is tijdens de zwangerschap.
Of dat je gezonde kindje iets overkomt waardoor het levenslang gehandicapt is.........

Tot je zelf een handicap hebt, en daar een ontzettend lange lijdensweg voor moet ondergaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:29

Wat heeft dat te maken met een pensioenfonds voor paarden? Discussie heeft immers geen zin, gaat om paarden niet om mensen. En gelukkig dat het bij dieren makkelijker kan :)

Ts, heb je al de maneges benaderd?

carool

Re: Paarden manegepaardenpensioenfonds de dupe van de crisis....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 12:31

vuurneon, ik heb de manege's die paarden bij ons hebben ondergebracht gister ook allemaal een persoonlijke brief geschreven. In de hoop dat zij ons ook een handje willen helpen.
Ik ben echt alles uit de hoek aan het zoeken inderdaad...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:35

Kun je nog beter persoonlijk langsgaan met wat foto's van hun trouwe vriend. op gevoel spelen kan goed werken bij een aantal.

En als meer maneges gebruik willen maken van jouw pensioen zou ik daar ook gelijk voorwaarden aan stellen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:04

Een leven wat niet beseft dat het leeft kan ook niet beseffen dat het gaat stoppen met leven; noch dat het gelukkig danwel ongelukkig is, dat in het verleden is geweest, of dat in de toekomst zal zijn. Het kan ook geen verdriet om dit alles ervaren.

Of het nu over paarden gaat, over zwaar gehandicapte baby's of over zwaar demente ouderen - zodra bovenstaande van toepassing is gaat het uitsluitend nog over de gevoelens van omstanders - eigenaars, ouders, kinderen, familie, vrienden.

Als jij er gelukkig van wordt deze paarden te redden, vooral doen - paard heeft er geen besef van maar lijdt er ook niet onder. Maar verwacht niet dat iedereen het ook zo ziet en het net zo belangrijk vindt, en kom zéker niet aan met "Oh, dan zijn jullie allemaal geen dierenliefhebbers!"

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 13:10

Ik verwacht ook niet dat iedereennet zo denkt als ik, ik doe alleen maar alles wat in mijn macht ligt om de stichting draaiend te kunnen houden, en dat is onder andere een bericht zetten op Bokt.
Ik laat iedereen in zijn of haar waarde die het leven van een ex manegepaarden niet genoeg waard vindt om zich voor in te zetten, maar laat mij en de stichting dan aub ook in waarde, iedereen is zelf vrij om te steunen of niet. En elk leven is er voor mij 1.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:12

DaniBanani daar ben ik t dus compleet mee eens en een paard is geen mens...dus waarom zou je mensen met paarden gaan vergelijken...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:16

carool schreef:
Ik verwacht ook niet dat iedereennet zo denkt als ik, ik doe alleen maar alles wat in mijn macht ligt om de stichting draaiend te kunnen houden, en dat is onder andere een bericht zetten op Bokt.
Ik laat iedereen in zijn of haar waarde die het leven van een ex manegepaarden niet genoeg waard vindt om zich voor in te zetten, maar laat mij en de stichting dan aub ook in waarde, iedereen is zelf vrij om te steunen of niet. En elk leven is er voor mij 1.

Welkom op de wereld.

Jij wil in je waarde gelaten worden? Niet klagen. Iedereen heeft het zwaar in deze tijd, en niet alleen de paardjes.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:24

Reclame hoort trouwens thuis op de BoktMarkt, niet op Nieuws en Maatschappij :)

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 00:40

Vooropgesteld dat je nog nieuwe paarden aan zou willen nemen:
Heb je de manege's die jou hun pony's komen brengen al eens aangemoedigd om een afscheidsfeestje voor de pony voor het goede doel te geven? Dat ze wat geld inzamelen door collecte en activiteiten, zodat elk paard binnenkomt met een eigen spaarpotje? Manegepaarden zijn immers vaak geliefde dieren geweest en leermeesters voor iedereen. Als de eigenaar zelf niet zo'n collectie/activiteiten wil organiseren, wil een vrijwilliger van de manege dat misschien wel doen.

En heb je al eens aan wekelijkse korte (gewoon 1x per week 1 klein uurtje, zodat het niet te druk is voor de oudjes) rondleidingen gedacht, waarna de bezoekers een kleine gift kunnen geven? Ik denk dat actief dingen verkopen op het terrein (versnaperingen, souvernirs) misschien niet kan, dan moet je wellicht belasting afdragen, maar een vrijwillige gift kan denk ik wel.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:48

Slotje.