mymy schreef:Kentaro schreef:Absoluut voor!!!
(en ik ben ook van mening dat wanneer iemand onschuldig is en zijn/haar hoofd op het nieuws ziet, deze zich kan melden en dus niets te vrezen heeft!! Zie werkelijk het probleem niet.....)
Zelfde
Vaak genoeg worden mensen die van bepaalde misdaden beschuldigd worden (al dan niet terecht) anders bedreigt, worden er ruiten ingegooit en auto's beschadigd. In het ergste geval worden zulke mensen zelfs fysiek aangevallen. Ook als nadat de staat van beschuldiging is opgeheven. (Dus stel iemand word ergens van verdacht maar heeft een onomstotelijk alibie, alsnog worden deze mensen dan soms nog lastig gevallen). Dus je hebt genoeg te vrezen als je zomaar ergens van beschuldigd word.
Overgens ben ik niet tegen het opheffen van de anoniemisering als het om iemand zou gaan die echt vrijwel zeker de dader is en het ook gaat om een zwaar misdrijf. Als je voor iedere diefstal van een mona pudding of een blikje energie drink een poster op gaat hangen schiet je je doel denk ik een beetje voorbij, denk niet dat mensen het dan nog serieus nemen