Anonimisering zware misdadigers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mag in voorkomende gevallen anonimisering achterwege gelaten worden ?

ja
42 (48%)
nee
5 (5%)
alleen als aan de beelden onomstotelijk te zien is dat het de dader betreft
40 (45%)
weet niet
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 87

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:03

mymy schreef:
Kentaro schreef:
Absoluut voor!!!
(en ik ben ook van mening dat wanneer iemand onschuldig is en zijn/haar hoofd op het nieuws ziet, deze zich kan melden en dus niets te vrezen heeft!! Zie werkelijk het probleem niet.....)

Zelfde

Vaak genoeg worden mensen die van bepaalde misdaden beschuldigd worden (al dan niet terecht) anders bedreigt, worden er ruiten ingegooit en auto's beschadigd. In het ergste geval worden zulke mensen zelfs fysiek aangevallen. Ook als nadat de staat van beschuldiging is opgeheven. (Dus stel iemand word ergens van verdacht maar heeft een onomstotelijk alibie, alsnog worden deze mensen dan soms nog lastig gevallen). Dus je hebt genoeg te vrezen als je zomaar ergens van beschuldigd word.

Overgens ben ik niet tegen het opheffen van de anoniemisering als het om iemand zou gaan die echt vrijwel zeker de dader is en het ook gaat om een zwaar misdrijf. Als je voor iedere diefstal van een mona pudding of een blikje energie drink een poster op gaat hangen schiet je je doel denk ik een beetje voorbij, denk niet dat mensen het dan nog serieus nemen :Y)

Anoniem

Re: Anonimisering zware misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:50

Ja dat zie je met pedofielen..ja en....heb er geen moeite mee. Zo een ruit is te vervangen, de beschadigde ziel van je kind niet.....

JuliaMaria

Re: Anonimisering zware misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:27

Ik vind de algemene veiligheid van groter belang dan de privacy van één of enkele personen. Het is toch van de zotten dat er pedofielen in Nederland wonen waarvan de buren het niet weten, die in goede trouw de kinderen soms even bij de buurman laten....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:31

Wat nou anonimisering? ze verdienen het niet, ze hebben wel erge dingen gedaan zoals moord.

Dus hup maak het bekend zodat ze gepakt kunnen worden, dankzij de verspreiding van een foto en info. is de kans zeer groot en kunnen ze gestraft worden.

Het moet afgelopen zijn met de bescherming van dit soort uitschot.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:59

liedje89 schreef:
Vaak genoeg worden mensen die van bepaalde misdaden beschuldigd worden (al dan niet terecht) anders bedreigt, worden er ruiten ingegooit en auto's beschadigd. In het ergste geval worden zulke mensen zelfs fysiek aangevallen. Ook als nadat de staat van beschuldiging is opgeheven. (Dus stel iemand word ergens van verdacht maar heeft een onomstotelijk alibie, alsnog worden deze mensen dan soms nog lastig gevallen). Dus je hebt genoeg te vrezen als je zomaar ergens van beschuldigd word.

Overgens ben ik niet tegen het opheffen van de anoniemisering als het om iemand zou gaan die echt vrijwel zeker de dader is en het ook gaat om een zwaar misdrijf. Als je voor iedere diefstal van een mona pudding of een blikje energie drink een poster op gaat hangen schiet je je doel denk ik een beetje voorbij, denk niet dat mensen het dan nog serieus nemen :Y)

Kennelijk wordt over de essentie van deze post heen gelezen... Dus plaats em nog maar even.