Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kwanyin schreef:Vjestagirl schreef:Met je stijf aan de regeltjes houden kom je ook nergens.
Precies. De regel is hier ook dat iemand op de rotonde voorrang heeft. Maar soms is het zo druk dat ik een eeuwigheid sta te wachten voordat ik er op kan. Dan ben ik zo blij als er iemand zo vriendelijk is om eventjes te stoppen op de rotonde en mij er tussen te laten. Dat doe ik ook wel eens. Nee dat is de regel helemaal niet, maar dat noemt men HOFFELIJKHEID.
slimmerik schreef:TS moet ook nog even laat weten in wat voor een auto zij wel niet rijdt en duidelijk kon zien waarom voorgangster afremde en er dan er toch voor kiezen er ff voor langs te scheuren.... tja ik kan hier ècht de term sociaal niet aan koppelen. Ongeacht hoe de regels zijn.
slimmerik schreef:TS moet ook nog even laat weten in wat voor een auto zij wel niet rijdt en duidelijk kon zien waarom voorgangster afremde en er dan er toch voor kiezen er ff voor langs te scheuren.... tja ik kan hier ècht de term sociaal niet aan koppelen. Ongeacht hoe de regels zijn.
PocoGaucha schreef:tja, ik weet niet hoe druk die weg is,
stel daar rijden bijna nooit auto's had die man best even kunnen wachten tot er niemand aan kwam. je mag namelijk niemand hinderen.
maargoed, hij was die vrouw al aan het hinderen, en dan snap ik dat die snel weg wilt, ga je toch gewoon even achteruit kan die er langs, ben je van het probleem af.
Vjestagirl schreef:Je ziet dat die auto bezig was zijn auto in de vooruit te zetten, toch ga je langs je voorganger? Waarom?
Faline schreef:Wisselen van rijstrook en dus inhalen is een bijzondere verrichting. Daarnaast mag je alleen inhalen als het veilig kan en je niemand hindert. En voorrang moet je krijgen, niet nemen.
Ik als rijinstructeur vind dit ook niet netjes opgelost door de ts. Verkeer in de praktijk is ook een groot deel anticiperen en je niet vastbijten op regels. Iedereen maakt wel eens een foutje.