Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:Ik zal persoonlijk kiezen voor een groot kinderopvang bedrijf met een goede reputatie en veel transparantie waar meerdere mensen op 1 groep werken en ook de locaties ruimtelijk en overzichtelijk zijn ingedeeld.
Daarnaast vind ik een man op de kinderopvang sowieso heel onnatuurlijk en breng ik mijn kind daar liever niet. vrouwen zijn van nature veel beter in het verzorgen van kinderen. op een bso is het iets anders, daar zie ik zelfs voordelen van een man, omdat de kinderen dan ouder en zelfstandiger zijn en ze het dan leuk vinden om eens met een man 'een potje te voetballen', maar luiers verschonen en flesjes geven vind ik niet passen bij een man, ik vind dat tegen natuurlijk en ik stel daar wel mijn vraagtekens bij. Ik werk zelf bij een heel groot kinderopvang bedrijf (meer dan 100 locaties) en na mijn weten is er ook geen enkele man in dienst bij de kinderopvang, wel bij de BSO's uiteraard. Niet dat een man op de kinderopvang garant staat aan misbruik, dat wil ik er niet mee zeggen, maar wel dat ik het een vreemd idee zal vinden als een man mijn meisje moest verschonen en haar billetjes moest afvegen.
Citaat:Bij kinderdagverblijf De Blokkendoos in Hoorn zijn de directrice en een leidinggevende op non-actief gesteld wegens ernstige 'emotionele mishandeling'.
XFiemoX schreef:![]()
![]()
Ik schrik hier nogal van !!! TS was dat incident in Hoorn (de Blokkendoos) een kdv of een psz?
Ik woon in Hoorn en mijn zoon zou per woensdag 16 mei naar de Blokken of was het nou Blokkerdoos gaan in Oosterblokker, een klein gehucht wat aan Hoorn vast zit. Maar waar mijn zoon heen gaat is een psz.. Heb je toevallig meer informatie voor mij want ik schrik hier toch echt van. Mijn zoon liet ik al niet naar een kdv gaan ivm daarin ook al van alles in gaande was maar ook meer omdat ik vind een kdv meer een dumpplek is..
Citaat:Bij kinderdagverblijf De Blokkendoos in Hoorn zijn de directrice en een leidinggevende op non-actief gesteld wegens ernstige 'emotionele mishandeling'.
ashley1 schreef:Ik maak inderdaad gebruik van het kinderdagverblijf, so shoot me! Laat maar horen wat voor waardeloze moeder ik ben. En ik heb er zelfs nog bewust voor gekozen, erg hè.
annebe schreef:Tja, "buitensporige mensen" houd je altijd.
Linge is 3mnd naar een hele fijne kleine opvang geweest. Dit team is echt gek op kinderen, op een gezonde manier wel te verstaan.
Mijn 2 oudste jongens heb ik altijd thuis gehouden, omdat ik een opvang onzin vond. Nu kijk ik er op een andere manier tegen aan, omdat Linge wel behoefte aan spelen met andere kinderen.
Maar mensen die baby's naar de creche brengen, snap ik zo wie zo niet...
Persoonlijk vind ik dat er een verplichting moet komen om het eerste jaar gewoon zelf of in directe familie sferen je kind op te voeden.
Zesiram schreef:Citaat:Bij kinderdagverblijf De Blokkendoos in Hoorn zijn de directrice en een leidinggevende op non-actief gesteld wegens ernstige 'emotionele mishandeling'.
Ik heb het inspectierapport even opgevraagd, maar daaruit blijkt dat het om een KDV gaat dat al langer niet aan de voorwaarden voldeed. Er zijn eerder overtredingen geconstateerd op leider-kind ratio , veiligheid en gezondheid....brrrr, dit komt niet zomaar uit de lucht vallen. Als ik dat had gelezen over een KDV had ik mijn kind er al niet naar toe gebracht.
Daks schreef:en inmiddels is misschien al wel bekend dat de GGD nu eens een keer gefaald heeft met het rapport over deze kinderopvang.