Hoe links zijn katten en hoe rechts is het milieu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:33

Ik vind niet stemmen erg zonde, als je dan graag een signaal wilt afgeven of niet in stemmen an sich gelooft of nog andere redenen hebt om te kiezen niet te stemmen, dan zou ik het persoonlijk verstandiger vinden blanco te stemmen. :)

Myca

Re: Hoe links zijn katten en hoe rechts is het milieu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 18:39

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in TurdusMerula.
Er zijn in ieder geval een paar partijen waarvan ik zeker niet wil dat mijn stem per ongeluk naar toe zou gaan.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 19:59

Ik zag dat ik een paar berichtjes op de vorige pagina heb gemist...
Maar ik heb ze nu wel met belangstelling gelezen, leuk dat jullie reageren.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:01

Je stem gaat nergens per ongeluk naar toe.
Dat een blanco stem naar de grootste partij gaat, is een fabeltje.
Een blanco stem is gewoon een stem 'op niks', maar wordt wel meegeteld bij de cijfers voor opkomst.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 20:05

Ik las dat net ook en daar ben ik wel blij mee.

In dat geval is niet opkomen ook een statement.
Lastig hoor, het is niet dat ik geen mening heb, maar ik kan me niet erg vinden in onze politici.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:20

Dan is wel opkomen maar niet stemmen toch juist een statement?
Niet stemmen is een beetje... gemakzuchtig, vind ik. :o
Maar misschien is dat een naïeve gedachte. :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:23

Erg goed geschreven!

Wat mij ook altijd stoort, zodra er een kunstenaar op t.v. of in het nieuws is, dan wordt er geroepen, linkse hobby's! Zal wel veel subsidie krijgen.
Terwijl ik de financieen doe voor veel kunstenaars en ontwerpers en daar zijn er bij die daar "gewoon" miljonair mee zijn geworden. Linkse hobby's noemen ze dat dan....

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 21:37

Wel opkomen en blanco stemmen is inderdaad een statement. Aan de andere kant geef je wel aan dat ze de moeite zijn om in de benen te springen.
Niet opkomen kan gemakzuchtig zijn, maar het kan ook een statement zijn. Dat zal dan alleen niet duidelijk worden.

Kunstenaars horen inderdaad bij links Bloodymary, behalve dan als ze succesvol en al lang dood zijn. Want zelf investeren in kunst is natuurlijk weer rechts.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:46

_O- briljant

Kunnen we ook op jou stemmen :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 22:06

@Splinter, ik voel me gevleid ;)

Misschien moeten we de SMART partij oprichten.

Komt uit de verkoop;
Specifiek, Meetbaar, Ambitieus, Realiseerbaar en Tijdsgebonden.

Daar kunnen politici nog wat van leren :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:41

Myca schreef:
@Splinter, ik voel me gevleid ;)

Misschien moeten we de SMART partij oprichten.

Komt uit de verkoop;
Specifiek, Meetbaar, Ambitieus, Realiseerbaar en Tijdsgebonden.

Daar kunnen politici nog wat van leren :P

Ik denk dat jij eerst van politici zou kunnen leren.
Natuurlijk er zijn zwakke broeders bij, maar veel van hen doen dat werk uit een drive om de dingen voor de mensen, waar zij in geloven, voor elkaar te krijgen.
Ze zetten zich in en gaan de boer op, stad in om er achter te komen wat er echt leeft. Samsom werkt al een tijd als buurthelper in de achterbuurten van Rotterdam en zo zijn er meer.
Echter aan hun idealen kan bijna nooit helemaal voldaan worden, het moet betaalbaar zijn en andere partijen hebben andere ideeën en wensen, dus er moet altijd overlegd worden.

Niet stemmen of een blanco stem is het domste wat je kan doen en dan heb je ook geen enkele reden om te klagen.
Probeer je eens echt te verdiepen in de materie, het is zo makkelijk en goedkoop om grappen te maken over iets waar onze voorouders letterlijk voor gevochten hebben, het kiesrecht.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 22:50

@Sarabande, geen zorgen.
Ik heb echt niet de ambities om in de politiek te gaan hoor.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 23:00

Myca schreef:
@Sarabande, geen zorgen.
Ik heb echt niet de ambities om in de politiek te gaan hoor.

Dat zeg ik niet, ik zeg dat je of gebruik moet maken van je stemrecht en daarvoor de programma's en intenties van de diverse partijen moet bestuderen als je geen voorkeur hebt, of je moet je mond houden.
Want als je geen gebruik maakt van het recht om te stemmen heb je ook geen recht om te klagen

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 07:13

Als ik klagerig over kwam, dan was dat niet de bedoeling.
Ik deponeerde alleen de stelling dat in de Nederlandse politiek een zachtgekookt eitje is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:40

Myca schreef:
Als ik klagerig over kwam, dan was dat niet de bedoeling.
Ik deponeerde alleen de stelling dat in de Nederlandse politiek een zachtgekookt eitje is.

Ik denk dat als je de hele politiek onder een noemer plaatst dat je er dan al weinig inzicht in hebt dus hoe kan je er dan een mening over hebben.
Die mensen zijn er voor jou als je het er niet mee eens bent verdiep je erin kies voor een van hen en laat bij hen je stem horen als ze hun beloftes niet nakomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:49

@sarabande, ik begrijp je reactie en ben het (normaal gesproken) ook helemaal met je eens. Maar kun jij mij misschien vertellen voor wie en wat het op dit moment goed is om over 4/5 maanden verkiezingen te houden??

We zitten al 9 maanden in crisis!
Ik begrijp er helemaal niets meer van.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:56

Je kan je beter afvragen door wie het komt dat er verkiezingen gehouden moeten worden, De meeste partijen wilden dat ook al in juni zodat er zo snel mogelijk maatregelen genomen kunnen worden
Maar dat scheen niet te kunnen
Vandaag zijn alle partijen bij elkaar om wellicht voor elkaar te krijgen wat in de achterkamertjes van het Catshuis in 7 weken niet gelukt is
Als dat zo is is dat niet te danken aan de partijen die in het Catshuis zaten maar aan de ruimhartigheid van de andere politici die waarschijnlijk in stemmen met maatregelen die tegen hun eigen programma ingaan
Als de media dat nu eens niet tegen ze gaan uitspelen in verkiezingstijd kan iedereen weer een beetje geloof in de politiek krijgen

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:02

Mooi stukje ts! :-)

Weet je wat het lastige is in de politiek... als je een keuze maakt maak je jezelf uitermate impopulair. Er zijn altijd groepen mensen die er niet achter staan ook binnen je partij, en dan word je niet herverkozen (of nog erger, zie je je funding teruglopen!). Dat is misschien nog wel de belangrijkste reden dat er al jaren geen oplossingen zijn aangeleverd voor problemen die zichtbaar dichterbij kwamen, geen draagvlak. We zouden dus wel kunnen stellen dat politieke wanorde ontstaat bij de gratie van de domheid van het volk.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:04

sarabande schreef:
Je kan je beter afvragen door wie het komt dat er verkiezingen gehouden moeten worden, De meeste partijen wilden dat ook al in juni zodat er zo snel mogelijk maatregelen genomen kunnen worden
Vandaag zijn alle partijen bij elkaar om wellicht voor elkaar te krijgen wat in de achterkamertjes van het Catshuis in 7 weken niet gelukt is
Als dat zo is is dat niet te danken aan de partijen die in het Catshuis zaten maar aan de ruimhartigheid van de andere politici die waarschijnlijk in stemmen met maatregelen die tegen hun eigen programma ingaan
Als de media dat nu eens niet tegen ze gaan uitspelen in verkiezingstijd kan iedereen weer een beetje geloof in de politiek krijgen

Ik vraag mij ook af waarom Beatrix niet gewoon heeft gezegd tegen Rutte...."niks ontslag,dit land moet geregeerd worden...ga nog maar zes weken in dat Catshuis zitten"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:09

@sarabande. Dat klopt, wie is nu de uiteindelijke schuldige is de juiste vraag. Maar dan ontkom je er volgens mij niet aan, te zeggen dat de politici dit zelf zijn.

De media zijn inderdaad een zeer slechte raadgever in dit soort gevallen en soms te walgelijk voor woorden. Maar die zijn niet verantwoordelijk voor wat er in Den Haag gebeurt. En ik vind het wat makkelijk om te zeggen dat het de schuld van de media is.

Ik hoop dan ook van harte dat het vandaag wel lukt om iets constructiefs te bedenken. En als er dan politici zijn die omwille van het land tegen hun eigen programma ingaan, dan neem ik daar mijn petje voor af! En ja, samen met wat meer vertrouwen in de politiek zal dan ook het vertrouwen in de economie weer wat versterken. Met alle goede gevolgen van dien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:14

geerke schreef:
sarabande schreef:

Ik vraag mij ook af waarom Beatrix niet gewoon heeft gezegd tegen Rutte...."niks ontslag,dit land moet geregeerd worden...ga nog maar zes weken in dat Catshuis zitten"

Wat mij het meeste stoort is dat de politici dit zelf niet kunnen bedenken!!

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:58

Wat een vermakelijk stukje om te lezen ts, :D al denk ik dat katten hun neus ophalen voor links of rechts en "boven" verkiezen :+ Toevallig was ik gister ook even in de war over links en rechts na het doen van de stemwijzer (van vorig jaar) waarin mijn standpunten overeenkwamen met de SP (linkser kan niet toch) maar een gedeelde plek met de PVV (dacht altijd dat die heel rechts waren).. gelukkig maakt het niet zo heel veel uit, wat ze zeggen en wat ze doen komt zelden overeen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:06

geerke schreef:
sarabande schreef:

Omdat dat blijkbaar nergens toe leidt!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:14

We hebben helemaal geen kabinet nodig zie ik.

Er is een principeakkoord over de bezuinigingen.
VVD, CDA, D66, Groenlinks en ChristenUnie zijn het met minister De Jager eens geworden over een pakket aan maatregelen.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:59

De reden dat de verkiezingen in September pas worden gehouden is toch simpelweg omdat er anders geen mogelijkheid is voor nieuwe partijen om deel te nemen, en voor kleinere partijen om hun programma klaar te krijgen. Anders zou het min of meer tussen de grote partijen gaan. Zo heb ik het in ieder geval begrepen. :)