Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:16

Charlottje schreef:
Doma_clasica schreef:
Men moet ook niet gaan bezuinigen in de onderste of middelste zone maar aan de top valt volgens mij nog volop te bezuinigen.
De hooggeplaatste mensen bezuinigen zichzelf natuurlijk niet weg.

Dit vind ik onzin ... Een vastgesteld procent dat per salaris wordt betaald aan belasting is bij €20.000 per jaar al heel anders dan €100.000 per jaar ...

Banen worden weg bezuinigd en dat zijn meestal de banen aan de onderkant. De managers blijven zitten en het gewone werkvolk kan vertrekken. Zoals bij de overheid en bij de post. En zo zijn er plenty voorbeelden te noemen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:16

MaaikeMo schreef:
geerke schreef:
hij heeft de onderhandelingen afgebroken om juist zijn kiezers niet teleur te stellen....een politicus met een rechte rug.De rest zijn palingen in een emmer snot...maar dit topic was niet om te discussieren.

Daags na de verkiezingen gaf hij de AOW op, hoor je hem er anderhalf jaar niet over. En na 7 weken overleg, toen het zo goed als rond was, komt hij ineens aanzetten met; oh we moeten ook aan de ouderen denken.

Dit is volgens mij gewoon weer een strategisch spelletje dat hij aan het spelen is, om meer kiezers te trekken --> De ouderen.

Goed gezien! dit ís zijn spelletje.
Hij denkt nu dat hij de stemmers voor zichzelf kan winnen.
Als hij écht aan de ouderen denkt,dan weet hij ook dat juist de ouderen de meeste zorg nodig hebben.En de bezuinigingen in de zorg ging hij mee akkoord.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:17

Doma_clasica schreef:
Banen worden weg bezuinigd en dat zijn meestal de banen aan de onderkant. De managers blijven zitten en het gewone werkvolk kan vertrekken. Zoals bij de overheid en bij de post. En zo zijn er plenty voorbeelden te noemen.

Daar heb je inderdaad een punt, maar dat ligt toch vaak aan de bedrijven zelf en is naar mijn mening niet heel veel aan te doen door de overheid. Zowel, ben ik benieuwd hoe :)

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:18

Charlottje schreef:
Doma_clasica schreef:

Daar heb je inderdaad een punt, maar dat ligt toch vaak aan de bedrijven zelf en is naar mijn mening niet heel veel aan te doen door de overheid. Zowel, ben ik benieuwd hoe :)

De overheid is zelf bezig de banen aan de onderkant weg te saneren.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:21

Was PVV en blijft PVV.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:22

inderdaad doma-clasica@...om de topbanen aan de bovenlaag te behouden.....voor het salaris van 1 meestal onnodige topambtenaar,kun je meerdere 'normale' werknemers in dienst houden.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:23

Waar ik werk heeft met de zorg te maken, en daar worden inderdaad banen geschrapt aan de onderkant voornamelijk door subsidies die verdwijnen. Naar mijn mening kan dat ook aan de bovenkant. Door bij de onderkant banen te schrappen gaat de zorg er niet op vooruit...

Geen idee hoe je het allemaal op kunt lossen ...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:29

geerke schreef:
inderdaad doma-clasica@...om de topbanen aan de bovenlaag te behouden.....voor het salaris van 1 meestal onnodige topambtenaar,kun je meerdere 'normale' werknemers in dienst houden.

Maar daar is Geert helemaal niet tegen hoor, hij was altijd rechtser dan rechts in de VVD, alleen zijn islamfobie was afwijkend, hoor je hem trouwens bijna nooit meer over.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:35

geerke schreef:
Blue_Eyes schreef:

Alles beter dan rechts ;) Een rijkemensenkabinet... En dan heb ik het niet slecht, maar denk ook eens aan de mensen die het minder hebben.

ik zou zeggen....draag wat af,geef voedsel en vang asielzoekers op ;)

Vrees niet, dat gebeurt allang ;)

Donkerblauw

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:38

Vorige keer heb ik SP gestemd, en dat ga ik dit keer weer doen. :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:14

Ik weet het nog niet. Zeker links, hoewel ik vermoed dat het beste plan een 'paars' kabinet zou zijn; een combinatie van bezuinigingen, en controle op een eerlijke sterkste schouders, zwaarste lasten-wijze van bezuinigen.

Ben zeer benieuwd wat er uit nieuwe verkiezingen zou komen. En of het CDA opnieuw 't lef zou hebben om, na een gigantisch verlies, toch weer in de regering te gaan zitten. Vond dat niet chique van ze.

liesjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:19

was vvd.. nu weer vvd!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:22

Hier een blanco stem, het vertrouwen dat het kabinet eens stand houdt is op dit moment niet zo hoog.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:46

Mja, er is van alles te zeggen over hoe dingen zijn gegaan, maar zolang wij niet precies weten wat al die plannen waren, mogen we misschien blij zijn dat Wilders nee heeft gezegd.
Wilders is tenminste iemand die nee durft te zeggen, terwijl die andere partijen al die maatregelen gewoon door onze strotten hadden geduwd.

Maar waar en wanneer is het fout gegaan?
Wie heeft deze crisis in NL veroorzaakt?
Wie heeft er geld uitgegeven wat er niet was? Ik niet.
Goed voorbeeld is de regering dus niet, maar 'wij' hebben ze gekozen, er is geen mogelijkheid tot controle en nu zitten wij met de gebakken peren.

Aanhalen van de broekriem, okay.
Maar sommige maatregelen leggen de strop om de nek en dat kan nooit de bedoeling zijn toch?
Wilders doelde ook op Brussel of Straatsburg (ook zoiets belachelijks, maar dat terzijde), dus er waren meer dingen.

Ik zal niet op hem stemmen, omdat ik de PVV net iets te extreem vind qua opvattingen, uitspraken.
Is ook geen jarenlang verleden van bekend qua woorden en daden, zeg maar.
Dus daarom alweer SP, al jaren, omdat ik bij deze partij wel resultaten zie op lokaal en landelijk niveau en dat vindt ik een belangrijke graadmeter.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:53

ik weet het nog even niet, zal weer eens even in de programma's moeten duiken en terugkijken wat ze in het verleden hebben klaargespeeld

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:06

Ik ga eerst weer even de programma's lezen. Maar het wordt waarschijnlijk PVV of SP.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:10

Ik weet het niet zo zeker... VVD heb ik vorige keer gestemd..
Maar sommige bezuinigingen ben ik echt tegen, zoals die op passend onderwijs. Partijen die aangeven dit terug te willen draaien vind ik wel even het inkijken waard.. echter wie zegt dat ze dit ook zo zullen houden? En niet zodra ze gekozen zijn weer omgooien?

Even in verdiepen nog. :') In ieder geval niet links. :')
Laatst bijgewerkt door Nagini op 22-04-12 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:11

Ik weet wel heel zeker welke partij het niet wordt.
Ik weet nog niet niet welke partij het wel wordt.

Verkiezingsprogramma's uitpluizen is één ding. Dat vind ik een leuke bezigheid. Maar die vertalen naar wat in een crisisperiode noodzakelijk is of juist niet, hoe daar te komen of hoe absoluut niet en daar vervolgens je weloverwogen stem op baseren, vind ik als relatieve leek erg moeilijk. Je kunt je als leek dan op allerlei manieren laten informeren. Maar dat wordt, vind ik, wel heel moeilijk als de deskundigen elkaar op cruciale punten tegenspreken over wat noodzakelijk is en wat absoluut ongewenst.
Dus ik neem nog wat bedenktijd en roep nog niets :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:16

Ik heb VVD gekozen. Vorige keer heb ik PVV gestemd maar ik begin een beetje moe te worden van Wilders, hij draaft te ver door met z'n rare provocerende uitspraken. Ben het in grote lijnen eens met veel dingen die hij zegt, maar hij moet zelf een beetje inbinden vind ik.
Rutte vind ik een prima premier, met partijen als SP en PvdA heb ik echt he-le-maal niks. Verschil moet er gewoon wezen vind ik, de een werkt nou eenmaal hard voor z'n centen en heeft dan ook veel geld en om dat nou voor de helft af te dragen aan de belasting om de uitkeringen te verhogen.. Nee, niet mee eens :n

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:18

VVD SP PVV word dus het nieuwe kabinet volgens Bokt... Hmm... Interessant :j

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:23

Ik stem VVD, net als de vorige keer.
Ben het nog altijd eens met Mark Rutte en vind hem een sympatiek politicus met goede ideen.
Ik hoop alleen wel op een want meer gemengd kabinet, CDA & SP ofzo?
In ieder geval zou ik het niet zo erg vinden als de PVV eruit ging..

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:25

Ik denk niet dat de SP daarop zit te wachten.

Het zou mijn respect voor die partij ook erg verminderen moet ik zeggen. ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:26

Ik heb D66 gestemd maar zou nu voor VVD gaan; ik vind Rutte een Dijk van een premier en gun hem een meerderheidskabinet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:47

Blue_Eyes schreef:
CU staat er niet bij, dat is mijn keuze :)

Zou ik niet doen...die willen gaan samenwerken met de SGP. Nou dan zijn we echt de pineut.

Paars+ eindelijk graag....problemen aanpakken in plaats van er over vergaderen met behoud van normen en waarden(seculiere normen en waarden doel ik dan op.)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:02

Aranel schreef:
Verschil moet er gewoon wezen vind ik, de een werkt nou eenmaal hard voor z'n centen en heeft dan ook veel geld

Volgens mij heeft het ook te maken met een kwestie van het geluk hebben dat je je intelligentie mee hebt en daarmee meer kans op een hoog opleidingsniveau en goedbetaalde baan hebben. Ik ken genoeg mensen die keihard voor hun centen werken en toch heel weinig overhouden aan het eind van de maand.