Treinongeluk A'dam --> 56 zwaargewonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:49

Citaat:
Rond 20.45 uur zaten er nog 11 gewonden in de trein, onder wie 10 zwaargewonden.

En het was tussen 18.00 en 18.30 gebeurd. Jeetje zeg. Zit je al die tijd (zwaar)gewond in die trein.

Anoli

Re: Treinongeluk A'dam --> 56 zwaargewonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 21:52

Ja dat lijkt mij ook heel heftig, dat je al die tijd nog vast zit in die trein...
Als ik de foto's zo zie kun je dus nog beter in de coupe's zitten dan in een middenstuk staan...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:03

daNiielle_ schreef:
Amaris schreef:
Ongelofelijk, hoe kan dat in hemelsnaam gebeuren??

Ik trein dagelijks, misschien toch maar weer in coupe's achteraan gaan zitten en achteruit rijden....

Waarom achteruit rijden als ik vragen mag? Dat hoor ik vaker.

Heftig zeg :oo

Omdat statistisch gezien de meeste aanrijdingen naar voren gebeuren, net als deze. Als je dan vooruit zit wordt je uit je stoel geslingerd. Net als dat je je gordel in de auto niet om zou hebben.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:21

Echt vreselijk voor de betrokkenen dit! Zoiets mag toch gewoon niet kunnen gebeuren in Nederland of eigenlijk ieder ander land..

Dit is dagelijks ook mijn trein..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 22:23

Het zou niet mogen of kunnen gebeuren, maar helaas is de kwaliteit van openbaar vervoer hard achteruit gegaan sinds dit is geprivatiseerd.

Elke morgen als ik het treinstation binnenloop denk ik als eerste, waar zou er nu weer een wissel-sein-bovenlijnstoring zijn....

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:25

Jeetje.. echt verschrikkelijk. Zit zelf ook regelmatig in de bewuste trein in het weekend. Het is zeker rond dat tijdstip gewoon al erg druk in de trein. Er is ook altijd wel weer wat rond A'dam maar vergeleken met zo'n groot ongeluk is een lange vertraging, defecte trein, wisselstoring etc. niets. Pff.. hopelijk knappen alle (zwaar)gewonden snel weer op en houden ze er niets blijvends aan over.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:52

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:53

dit is ook mijn route, hoop maar dat er geen bekenden in de trein zaten, wat een schrik
sterkte aan alle gewonden :(:)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:21

Heb de beelden gezien en echt ben me rot geschrokken zeg.. Verschrikkelijk voor alle gewonden.

Ik ben maar wat blij dat ik al vanaf 2010 niet meer met het O.V hoef te reizen maar lekker de auto pak, voel me in de auto toch meer veiliger dan toen ik altijd met het O.V reisde.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 17:29

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:31

Ben ik even blij dat ik toch heb besloten niet naar Amsterdam te gaan die dag.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:34

Anoli schreef:
http://nieuws.nl.msn.com/binnenlands-ni ... even-vrouw

Toch 1 iemand overleden. Had ik niet verwacht aangezien ze gister op het nieuws niet spraken over mensen in levensgevaar.

Jeetje. :\

Zou bijna in deze trein gezeten hebben maar besloot, gelukkig, toch om iets anders te gaan doen.
Bah, ben blij als ik niet meer met de trein hoef, vind het echt 3 keer niks. :n

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 17:37

Ik heb eigenlijk nooit angst voor reizen in de trein, moet ook elke dag met de trein naar school maar ik rij dan op een niet zo heel druk traject.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:37

Heftig ongeluk, het ging wel niet zo hard, maar hard genoeg dus. Helaas toch iemand overleden.
Ik begreep dat het de trein naar Uitgeest en de trein vanuit Den Helder was, of andersom. Niet dat ik tegenwoordig veel met de trein ga, maar dat heb ik wel jaren gedaan. Best gek.

Ik hoop niet dat er nog meer mensen overlijden of er heel veel nadelige gevolgen van gaan ondervinden.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:40

Anoli schreef:
Ik heb eigenlijk nooit angst voor reizen in de trein, moet ook elke dag met de trein naar school maar ik rij dan op een niet zo heel druk traject.

Soms bedenk ik wel eens, als ze tegen elkaar botsen dan is het ook goed mis. Zoals blijkt.
Je zit niet vast, niks. Staat soms, helemaal gevaarlijk.

Ik reis op een druk traject, en een nadeel van die treinen, ze rijden de halve tijd niet (moet over schiphol heen, feest de laatste tijd :+ )

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:42

Dit is bij mij voor de deur. Was gisteravond 1 grote chaos van ambulances en 1 of 2 heli's hier. (Heb niet echt staan kijken, heb AT5 aangezet, voel me anders zo'n ramptoerist).

Vind het verschrikkelijk voor de slachtoffers en bizar hoe zoiets kan gebeuren, maar het spoorwegnet hier is echt enorm druk dus zoiets kan natuurlijk een keer gebeuren...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 17:50

Ja rondom Amsterdam, Utrecht en andere grote steden is het treinverkeer best druk natuurlijk.

Ik hoop ook idd dat er verder geen dodelijke slachtoffers bijkomen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:03

Heftig wat er is gebeurd.. maar ik denk (kun je nu wellicht nog niet zeggen) dat we er nog goed zijn afgekomen.
Kijk eens naar het treinongeluk in België zo'n 2 jaar geleden... daar waren volgens mij 17 of 20 doden bij..

Ik denk niet dat iedereen nu moet gaan zeggen 'de auto is veiliger dan de trein/ov'.. hoelang is het geleden dat er een trein ongeluk is gebeurd? En dan moet je je voorstellen dat er in NL zo'n 4000/4500 treinen rijden PER DAG.
En hoeveel auto ongelukken gebeuren er op een dag? (Ik kon het zo gauw niet vinden.. maar er gaat elke dag zo'n 1.75 persoon dood in het verkeer (ik weet, 0.75 persoon bestaat niet.. maar dat is even de statistiek)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:10

Nagini schreef:
Heftig wat er is gebeurd.. maar ik denk (kun je nu wellicht nog niet zeggen) dat we er nog goed zijn afgekomen.
Kijk eens naar het treinongeluk in België zo'n 2 jaar geleden... daar waren volgens mij 17 of 20 doden bij..

Ik denk niet dat iedereen nu moet gaan zeggen 'de auto is veiliger dan de trein/ov'.. hoelang is het geleden dat er een trein ongeluk is gebeurd? En dan moet je je voorstellen dat er in NL zo'n 4000/4500 treinen rijden PER DAG.
En hoeveel auto ongelukken gebeuren er op een dag? (Ik kon het zo gauw niet vinden.. maar er gaat elke dag zo'n 1.75 persoon dood in het verkeer (ik weet, 0.75 persoon bestaat niet.. maar dat is even de statistiek)

Klopt, het is alleen wel algemeen bekend dat de rails en treinen steeds slechter en slechter worden.
Evenals de hoeveelheid seinstoringen etc. het niet doen.
Het was wachten tot dit gebeurde en ik vrees dat er nog niets gaat veranderen.. :n

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:26

Het gaat rondom Amsterdam heel vaak NET goed, heb zelf flink vaak gehad dat ik in Zaandam aankwam uit de tunnel op het perron waar we normaal richting Amsterdam gaan en ook dat je duidelijk ziet dat er door rood word gereden, het is daar eigenlijk veels te druk, mazzel dat er niet heel vaak echt wat mis gaat.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:05

Miepie77 schreef:
Het gaat rondom Amsterdam heel vaak NET goed, heb zelf flink vaak gehad dat ik in Zaandam aankwam uit de tunnel op het perron waar we normaal richting Amsterdam gaan en ook dat je duidelijk ziet dat er door rood word gereden, het is daar eigenlijk veels te druk, mazzel dat er niet heel vaak echt wat mis gaat.

Dat kan helemaal niet, van dat rode stoplicht ;) Dan gaat er namelijk gelijk een alarmsysteem in werking. Vanuit de trein kun je vast niet zien of het rode licht wat brand voor de trein bedoeld is waar jij dan in zit.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:57

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:02

Nagini schreef:
Kijk eens naar het treinongeluk in België zo'n 2 jaar geleden... daar waren volgens mij 17 of 20 doden bij
..

Op dat stuk wordt er nooit hard gereden, gelukkig niet, anders was het inderdaad veel ernstiger geweest. Dit is al erg genoeg.

Er was vlak na het ongeval al direct gezegd dat de machinist van de sprinter door rood was gereden, maar dat werd later weer ontkend door de ns/prorail.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:07

Bleek nog een oud systeem te zijn toch? waarom moet er dan eerst iets gruwelijk mis gaan voordat zo'n gedateerd systeem ter sprake komt (en wellicht dan opeens wel vervangen kan worden?)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:08

Colway schreef:
Bleek nog een oud systeem te zijn toch? waarom moet er dan eerst iets gruwelijk mis gaan voordat zo'n gedateerd systeem ter sprake komt (en wellicht dan opeens wel vervangen kan worden?)

Nederland he..
Al verbaasd het me niks als er nu nog niks gebeurd.. :\