Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:00

Als er gewoon was vergaderd zonder dat het vast was gelopen dan had de uitzending van Indoor Brabant natuurlijk gewoon doorgegaan. Dat snap je neem ik aan zelf ook wel :P .

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:08

Mag toch niet hopen dat er nu nieuwe verkiezingen komen dat word het helemaal een rotzooi -O- Ik denk dat dit toch wel het beste (gedoog)kabinet is/was wat je kon samenstellen toen, ik moet er niet aan denken dat een pvda,groenlinks of sp aan het roer zou staan :n

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 16:16

Mariska85 schreef:
ik moet er niet aan denken dat een pvda,groenlinks of sp aan het roer zou staan :n

+ CDA en daar zal je toch van moeten uit gaan.. Frankrijk wordt ook links..
Het tijdperk van stelende renteniers is afgelopen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:17

Mariska85 schreef:
Mag toch niet hopen dat er nu nieuwe verkiezingen komen dat word het helemaal een rotzooi -O- Ik denk dat dit toch wel het beste (gedoog)kabinet is/was wat je kon samenstellen toen, ik moet er niet aan denken dat een pvda,groenlinks of sp aan het roer zou staan :n

een 'extreem-links' cabinet ....leuk toch :+
In tijd van bezuinigingen weer nieuwe verkiezingen?Zou weleens willen weten wat kost.

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:27

ceasario schreef:
Mariska85 schreef:
ik moet er niet aan denken dat een pvda,groenlinks of sp aan het roer zou staan :n

+ CDA en daar zal je toch van moeten uit gaan.. Frankrijk wordt ook links..
Het tijdperk van stelende renteniers is afgelopen.

Die past er de laatste tijd ook wel bij ja -O-

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:33

jammer dat Job er niet meer bij zit :x

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:36

Ik wens iedereen alvast heel erg veel sterkte... want door het belachelijke optreden van Wilders kunnen we nu nog langer wachten tot we zekerheid en duidelijkheid hebben en zullen de problemen de komende jaren alleen maar groter worden.

En dan ben ik met name boos over het feit dat Wilders OVERAL mee heeft ingestemd, dat het HELE plan al klaar was, dat op alle afzonderlijke overeenstemming was, en dat ie dan ineens zegt JA HOUDOE. Ik hoop dat ie geen enkele zetel meer overhoudt aan de komende verkiezingen.

Het kan me inmiddels niet meer schelen welke partijen de regering gaan vormen, als ze verdomme maar eens 4 jaar achter elkaar blijven zitten. Stabiliteit!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:36

Mariska85 schreef:

Die nieuwe lijkt me wel redelijk ok, die was tenminste laatst voorstander van om de rijken wat meer mee te laten betalen en dat lijkt me niet meer dan terecht :j

Gummie, amen! _/-\o_

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:38

gummie helemaal gelijk!
is het kabinet al gevallen of moet dat nog?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:38

Relaxed schreef:
Mariska85 schreef:

Die nieuwe lijkt me wel redelijk ok, die was tenminste laatst voorstander van om de rijken wat meer mee te laten betalen en dat lijkt me niet meer dan terecht :j

Gummie, amen! _/-\o_

rijken betalen al 70% belasting van hun bruto inkomen....moet dat nog meer worden?

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:41

Relaxed schreef:
Mariska85 schreef:

Gummie, amen! _/-\o_

Dus dan word je gestraft als je doorgeleerd hebt en veel verdient >;)
Dat klopt niet. In iedergeval niet MIJN mening
Laatst bijgewerkt door Mariska85 op 21-04-12 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:42

gummie schreef:
Ik wens iedereen alvast heel erg veel sterkte... want door het belachelijke optreden van Wilders kunnen we nu nog langer wachten tot we zekerheid en duidelijkheid hebben en zullen de problemen de komende jaren alleen maar groter worden.

En dan ben ik met name boos over het feit dat Wilders OVERAL mee heeft ingestemd, dat het HELE plan al klaar was, dat op alle afzonderlijke overeenstemming was, en dat ie dan ineens zegt JA HOUDOE. Ik hoop dat ie geen enkele zetel meer overhoudt aan de komende verkiezingen.

Het kan me inmiddels niet meer schelen welke partijen de regering gaan vormen, als ze verdomme maar eens 4 jaar achter elkaar blijven zitten. Stabiliteit!!!

Dan moet de VVD samen met CDA maar groot genoeg worden.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:43

O ja, en dan nog iets.... verkiezingen zullen er komen. Maar in de tussentijd hoop ik, net als Rutte en Verhagen (of je ze nu wel of niet okee vindt en instemt met hun plannen), dat alle andere partijen (uitgezonderd die prutspartij van wilders, want die is daartoe kennelijk niet in staat) hun verantwoordelijkheid nemen en gezamenlijk de onvermijdelijke maatregelen nemen die nodig zijn om niet verder de vernieling in de gaan.

En dat ze dus niet nu al gaan geilen op de verkiezingen en tot dan toe alles gaan tegenwerken om alvast kiezers te winnen. Het winnen van verkiezingen is op dit moment van ondergeschikt belang! Dus niet vervelend dwars gaan doen, maar kijken naar mogelijkheden om tot overeenstemming te komen!!!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 16:48

Wilders:
Wij willen niet de 3 % van Brussel tegemoet komen en vooral..
De anderen wilde de AOW korten..en dat kan niet..Zij hebben Nederland opgebouwd !!!
Niet meer over buitenlanders..
Dus hij neemt de wind uit de zeilen van de SP. en een beetje van de PvdA. :+

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:48

Citaat Wilders: als we ja hadden gezegd op deze maatregelen hadden we met het schaamrood op de kaken onze verkiezers in de steek gelaten. wij hebben onze rug recht gehouden.

Uhhhh... even een heel klein puntje dat wellicht van belang is: Wilders...je had al ja gezegd! Eikel.

(sorry, ben echt pissig.)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:48

Geerke, Die 70% is al een paar jaar geleden teruggeschroefd hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:50

Mariska85 schreef:

EVENREDIG aan de rest, nu is het gewoon zo dat de armen en arbeidsongeschikten onevenredig hard worden getroffen.. De verdeling zou eerlijker moeten zijn :j

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:50

Ze waren er zo dichtbij...

Op naar nieuwe verkiezingen dus en wat ik er nu van lees en hoor met dank aan Wilders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:51

Hmm de toelichting van Wilders is me wel duidelijk, hij wil zich gewoon afzetten tegen de regels van Brussel :j Zoals hij altijd loopt te mekkeren over de EU en de €.. :roll:
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-04-12 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:51

jeee adelinde staat tot nu toe eerste!!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:53

Mootje schreef:

52% dan...gewoon meer dan de helft,als dank dat je hard werkt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:53

Relaxed schreef:
Mariska85 schreef:

EVENREDIG aan de rest, nu is het gewoon zo dat de armen en arbeidsongeschikten onevenredig hard worden getroffen.. De verdeling zou eerlijker moeten zijn :j

Neem bijvoorbeeld de hypotheekrenteaftrek, beperkt dat aub tot hypotheken van max 350.000 ofzo. Iemand die een huis van 500.000 kan kopen, hoeft toch niet te steunen op hypotheekrenteaftrek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:54

geerke schreef:
Mootje schreef:

52% dan...gewoon meer dan de helft,als dank dat je hard werkt :j

En dus heb je ook meer hypotheekrenteaftrek :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:54

Uh, hij heeft pas nee gezegd nadat de berekeningen terugkwamen van het CPB. Tja, als die berekeningen harder uitvallen dan moet daar een stokje voor gestoken worden.
In België hebben ze trouwens jaren geen regering gehad en daar was het toen binnen een paar weken opgelost. Dus het hoeft niet negatief te zijn dat er nieuwe verkiezingen komen.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:55

Ik dacht Indoor Brabant op te zetten...

Ach ja, nu heeft Wilders in een volgend kabinet in elk geval niemand meer met wie hij samen kan werken...
De soap rondom nieuwe verkiezingen kan beginnen.