Goh, op je teentjes getrapt...
mirim schreef:Oh ja en van dat zwaarder wegen dat klopt. Er wordt niet alleen gekeken naar de opleiding van de ouders, maar naar nog meer dingen. Onze zoon viel in cluster 4, zwaar dus! Maar never nooit extra begeleiding gezien vanuit geen enkele basisschool. Dus ik ben er van overtuigd dat het sjoemelen helemaal niet zo moeilijk is voor de school.
Een cluster kind heeft niets met leerlinggewicht te maken!
Zie hieronder..
Citaat:
Rijksoverheid.nl:
Leerlingweging basisonderwijs
De regeling kent 2 gewichten: 0,3 en 1,2. De gewichten zijn gekoppeld aan opleidingscategorieën van de ouders. De opleidingscategorieën zijn:
Categorie 1: maximaal basisonderwijs of (v)so-zmlk;
Categorie 2: maximaal lbo/vbo, praktijkonderwijs of vmbo basis- of kaderberoepsgerichte leerweg;
Gewichten per leerling op basis van de opleiding van ouders:
Het gewicht 0,3 wordt toegekend aan leerlingen van wie de ouders een opleiding uit categorie 2 hebben gehad of van wie de ouder die belast is met de dagelijkse verzorging een opleiding uit categorie 2 heeft gehad.
Het gewicht 1,2 wordt toegekend aan leerlingen van wie minimaal 1 van de ouders een opleiding heeft gehad uit categorie 1.
Heeft een leerling gewicht 0,3 of 1,2 gekregen, dan krijgt de school extra geld voor het wegwerken van onderwijsachterstanden. Dit geld wordt niet rechtstreeks toegekend aan een kind, maar is onderdeel van het totaalbedrag dat de school ontvangt voor het verzorgen van onderwijs (de lumpsum).
[/quote]
Dat jij er niet tegen kunt, dat ik je op je "fouten" wijs in dit topic, kan ik niets aan doen..Open dan zelf een topic over ALLE misstanden in het BO. Dan kun je de rugzakjes er ook meteen bij benoemen...