Illuminatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:28

SteffiiY schreef:
Manegepaard schreef:
Sorry, maar illuminatie vind ik enorm vergezochte bullshit. :=

omdat?

Bijvoorbeeld dat gedoe van 'Umbrella', gingen ze het beeld stopzetten en bleken de spieren niet goed te lopen, en zo nog verder. En het teken, dat is gewoon een driehoekje met een rondje erin, heel veel mensen gebruiken dat, zonder ooit van illuminatie oid gehoord te hebben. Als ik nu een tekening van een driehoekje met een rondje erin maak, ben ik dan 'onder invloed' van de illuminatie?

Nee sorry, leuk geprobeerd, ik geloof er niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:29

SteffiiY schreef:
Maartenn schreef:
Maar als ze de Illuminati zo geheim willen houden enzo..
Waarom doen die 'leden' dan allemaal tekens in hun clip? That doesn't make sense.
Ik denk dat ze het wel leuk vinden dat mensen geloven dat ze bij de Illuminati horen, maar dat ze daar eigenlijk helemaal niet bij horen.

Ze willen het niet geheim houden, ze willen mensen dingen laten geloven in dingen..

En die dingen zijn? Er lijkt mij niks spectaculairs aan om iemand iets wijs te maken, ze zijn niet zó naïef.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:29

Daar laat ik je vrij in :j
Alleen weet ik dat het meer is dan alleen een driehoekje met een rondje :j

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:31

Illuminatie laat genoeg zien, mensen moeten het zelf oppakken.
En dat het bullshit is, dat mag jij gerust vinden ik ben van mening dat dit alles behalve bullshit is. Ieder zo zijn ding he! ;)
Als je illuminatie intikt op youtube of google dan krijg je al zoveel dingen te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:31

SteffiiY schreef:

Dat zal best wel, maar wat maakt het voor verschil als je de betekenis er achter weet en je zet het ergens in, en je weet de betekenis niet en je zet het ergens in? Het maakt allebij geen verschil in de wereld, als ik nu dat teken teken, gaat er niet ineens een kind in afrika dood daardoor, en ook als ik de betekenis er achter weet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:32

Het is een geheime organisatie, ze gaan echt niet overal mee te koop lopen. Door de eeuwen is er van alles uitgelekt, maar ze bestaan nog steeds, en hebben echt niet zomaar leden in de hoogste regionen van de politiek en de wetenschap zitten, daar is naartoe gewerkt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:33

Ik snap niet echt waar je naartoe wilt? je geeft aan dat de tekens niets zullen betekenen of je er nu wel of niet in geloofd.
Ik heb het namelijk niet alleen over het teken, dit vind ik nog de minste zaak van alles.
Ik neig meer naar de manier van manipuleren.

Ooit wel is van het 9/11 illuminatie gehoord?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:33

Manegepaard schreef:
SteffiiY schreef:

Dat zal best wel, maar wat maakt het voor verschil als je de betekenis er achter weet en je zet het ergens in, en je weet de betekenis niet en je zet het ergens in? Het maakt allebij geen verschil in de wereld, als ik nu dat teken teken, gaat er niet ineens een kind in afrika dood daardoor, en ook als ik de betekenis er achter weet.

De betekenis erachter ga je nooit te weten komen. In de organisatie zitten meerdere lagen, ze kennen elkaar niet bij naam, je krijgt stukjes te weten maar nooit het hele verhaal.
Wat uitlekt zijn de symbolen, maar het fijne kom je er niet van te weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:36

SteffiiY schreef:
Ik snap niet echt waar je naartoe wilt? je geeft aan dat de tekens niets zullen betekenen of je er nu wel of niet in geloofd.
Ik heb het namelijk niet alleen over het teken, dit vind ik nog de minste zaak van alles.
Ik neig meer naar de manier van manipuleren.

Ooit wel is van het 9/11 illuminatie gehoord?

Ja. 9/11 moet je helemaal niet over beginnen, want daar zal nooit de reden duidelijk worden. Dat heeft hoogstwaarschijnlijk betrekking op de ruzie tussen 'de olie-landen', Al quaida en de amerikaanse overheid. Maar dat zal het gewone volk nooit te weten komen, want nooit dat hun iets loslaten. En als de illuminatie zo geheim is, laten die zeer zeker ook niks los. Behalve dat teken, maar daar heb je ook lekker veel aan.

SteffiiY

Re: Illuminatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:37

Nog nooit je verdiept in de voorbedachte rade jaren geleden die er misschien was voor deze aanslag?
Dat het al tijden lang staat afgbeeld op een $20,- briefje?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:37

Heel bijzonder.. :)
Ik ben er echt niet uit, en dat zal ik denk ik ook nooit zijn... Lastig onderwerp. Ik lees iig mee :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:38

SteffiiY schreef:
Nog nooit je verdiept in de voorbedachte rade jaren geleden die er misschien was voor deze aanslag?

Maar waaróm zou het zo zijn? Wat zijn nu valide beweegredenen?

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:39

Er wordt in dat stuk, waar ik de link van heb geplaatst, zelfs beweerd dat de hoogsten in de Illuminatie van speciale bloedbanden zijn en die met elkaar worden 'uitgehuwelijkt' om zo puur mogelijk te blijven.
Manegepaard, als je er niet in geloofd is dat prima, je hoeft ons er niet van te over tuigen dat je niet geloofd in de illuminatie.
En het gaat veel dieper dan het teken... Maar jij wil er toch niet aan dus ga dan de discussie niet aan.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:39

Ik zeg niet dat het zo is, ik probeer alleen aan te geven dat er meer is dan alleen een pyramidevorm met bijv. een oog erin.

Voor mijn gevoel is er Téveel toeval, allerlei toevaligheden die in elkaar vallen.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:41

Heino schreef:
Maar waaróm zou het zo zijn? Wat zijn nu valide beweegredenen?

Overal in de wereld een vinger in de pap hebben, zowel in de olie, als in de regeringen, alles wat geld op leverd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:41

__YSB__ schreef:
Er wordt in dat stuk, waar ik de link van heb geplaatst, zelfs beweerd dat de hoogsten in de Illuminatie van speciale bloedbanden zijn en die met elkaar worden 'uitgehuwelijkt' om zo puur mogelijk te blijven.
Manegepaard, als je er niet in geloofd is dat prima, je hoeft ons er niet van te over tuigen dat je niet geloofd in de illuminatie.
En het gaat veel dieper dan het teken... Maar jij wil er toch niet aan dus ga dan de discussie niet aan.

Quote mij maar eens eventjes waar ik zeg dat ik geen discussie wil.

SteffiiY schreef:

Nee, want ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd. :') Sorry, no offense, maar ik kan echt niet snappen hoe je hier zo veel tijd aan schenkt, je zult toch nooit alles te weten komen, als die organisatie écht zo 'geheim' is.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:42

Wie zegt dat ik alles erover wilt weten? zoveel kennis wil ik niet eens hebben.
Ik vind het gewoon interessant om me hierin te verdiepen, de ene persoon zal zich hierin verdiepen de andere persoon verdiept zich in flora en fauna.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:43

Manegepaard, ik wil die discussie niet aan gaan....
Ik voel niet de behoefte om zieltjes te winnen op dit gebied.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:44

Sorry, you lost me there. Als je je erin wilt verdiepen betekend dat dat je meer informatie hebben wilt, en dat deze informatie correct is. En zelfs op het laagste niveau ga je niet alles te weten komen, en ga je moeite hebben om de informatie die je krijgt op waarheid te testen....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:44

__YSB__ schreef:
Overal in de wereld een vinger in de pap hebben, zowel in de olie, als in de regeringen, alles wat geld op leverd...

Nogmaals, maar waarom dan? Waarom zou je je eigen poppenkast met mensen willen hebben?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:45

@Heino: ik denk dat het een machtspositie is die uitgeoefend word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:46

__YSB__ schreef:
Manegepaard, ik wil die discussie niet aan gaan....
Ik voel niet de behoefte om zieltjes te winnen op dit gebied.

Door er zelf aan mee te doen heb je eigenlijk al 'zieltje' gewonnen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:46

Heino schreef:
__YSB__ schreef:

Nogmaals, maar waarom dan? Waarom zou je je eigen poppenkast met mensen willen hebben?

Doe mij er maar zo een hoor, Heino ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:47

Cassidy schreef:
Sorry, you lost me there. Als je je erin wilt verdiepen betekend dat dat je meer informatie hebben wilt, en dat deze informatie correct is. En zelfs op het laagste niveau ga je niet alles te weten komen, en ga je moeite hebben om de informatie die je krijgt op waarheid te testen....

Klopt :j als je jezelf erin wilt verdiepen wil je meer kennis.
En ik zal indedaad nooit weten wat waarheid en wat niet..
En ondanks dat ik weet dat ik het niet zeker weet vind ik het interessant, welke theorien ergens voor zijn gebruikt en hoe anderen hierover denken.

Hele andere dingen waar ik me wel is verdiept heb is bijvoorbeeld het gezonken atlantis eiland en de Bermude driehoek :j
Dit is natuurlijk heel wat anders als illuminatie, maar het zijn beide dingen waarvan je niet weet of het waar is en tot hoever de informatie fictief is.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:48

Waarom??? Ik wil de vraag waarom niet stellen, ik probeer zoveel mogelijk info te winnen.
En is alles wat deze wereld laat draaien niet puur belust op macht en geld?