Ongeschikte ouders verplichten tot anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:49

Broccoli schreef:
Relaxed schreef:
Moeilijk uit te voeren, maar ik ben 100% voor! Het komt toch geregeld voor dat je mensen kent waarvan je denk...... Had er niet aan begonnen.. Sneu voor de kids..

Broccoli, mijn moeder had een tante, zij was een mongool en zij kreeg verplicht de pil hoor :j Die mensen hebben immers gewoon die normale seksuele gevoelens en zijn gewoon vruchtbaar.. Maar ze zijn uiteraard niet in staat een kindje groot te brengen.

Maar zij wordt dan geholpen door de verpleging denk ik?

Dé pil zat gewoon bij dr andere medicijnen :j Idd wel door verpleging, maar wel verplicht ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:50

purny schreef:
Ik ben absoluut tegen. Wanneer een persoon met een beperking een kindje wilt moet zij eerst laten zien dat zij bekwaam zijn door middel van een pop die plast, poept en huilt. Verslaafden daarintegen zouden meer begeleiding moeten krijgen in het afkickproces en dat zou dan ook een voorwaarde moeten zijn om een kindje te nemen. Vraag is echter hoe ze het willen bewerkstelligen. Er zou dan meer toezicht moeten komen door Jeugdzorg(maar die maken ook fouten) en aangezien dit niet kan wegens bezuinigingen snap ik ook niet waar die ouwe l*l het lef vandaan haalt om zoiets te zeggen. Prinses Christina heeft ook een beperking. En bovendien wat nog het belangrijkste is is dat ieder mens het recht heeft om een kindje op de wereld te zetten.

En speelde zoiets nou ook niet in de tweede wereldoorlog?

De argumentatie van Pieter van Vollenhoven was netjes en niet kwetsend. Het heeft niets met bezuinigingen te maken, maar met het feit dat tientallen kinderen jaarlijks sterven door schuld van hun ouders. Het gaat om het voorkomen van kinderleed, niets mis mee, maar dit zal moeilijk te bewerkstelligen zijn.

Cassidy

De discussie is hier idd al veel vaker gevoerd, misschien wel handig om deze discussie nog eens door te lezen. Ik ben er iig een voorstander van.

Sleeper

Ondanks dat ik mensen in mijn omgeving ken die nooit kinderen hadden mogen krijgen (Wat mij betreft) ben ik tegen. Een onacceptabele en absurde inbreuk tegen de menselijkheid. Wie denkt het recht te hebben om te bepalen wie er of geen kinderen mag krijgen? Hoe bepaal je de grens, waar leg je de grens. Het is een ontzettend grijs gebied en de voor het oog best lijkende opvoeders kunnen ook de mensen zijn die kinderen de grootste wreedheden kunnen aandoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:52

Sleeper schreef:
Ondanks dat ik mensen in mijn omgeving ken die nooit kinderen hadden mogen krijgen (Wat mij betreft) ben ik tegen. Een onacceptabele en absurde inbreuk tegen de menselijkheid. Wie denkt het recht te hebben om te bepalen wie er of geen kinderen mag krijgen? Hoe bepaal je de grens, waar leg je de grens. Het is een ontzettend grijs gebied en de voor het oog best lijkende opvoeders kunnen ook de mensen zijn die kinderen de grootste wreedheden kunnen aandoen.

Ik denk dat je het grijze gebied ook niet kan verplichten, maar het overduidelijke zwarte gebied zou best uit te voeren moeten zijn :j

little_birdy

DaniBanani schreef:
Wat versta jij dan onder gehandicapt?
Er zijn ook genoeg gehandicapten met een fysieke niet-erfelijke aandoening (bijvoorbeeld een amputatie), lijkt me toch niet dat je van mening bent dat al die mensen per definitie slechte ouders zijn. En bij psychische niet-erfelijke aandoening hoeft het ook niet beperkend qua opvoeding te zijn, zeker als iets met medicatie onder controle te houden is.

zwaar geestelijk en lichamelijk
dus niet als iemand door een ongeluk alleen een hand bijv mist

Cassidy

Laatst bijgewerkt door Cassidy op 13-04-12 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:55

ik ben ook voor. Maar ja, tot hoever kan je het verplichten/doorvoeren.
De docu waar Esme_ het over heeft heb ik ook gezien. Deze vrouw zou absoluut geen kinderen moeten kunnen krijgen. Na 1 of 2 is dit toch al duidelijk? daar had ingegrepen moeten worden.
Dat het slikken van een pil lastig is en lastig te controleren etc snap ik, daardoor zou een prikpil beter zijn.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:58

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:58

Dus? Mijn mening is onveranderd. Er zijn er vast nog wel meer geweest. Geen zin om dat op te zoeken.

Caira

Re: Ongeschikte ouders verplichten tot anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:59

Maar Cassidy, ik denk niet dat dit topic gestart is om enkel jouw mening te horen, lijkt me....

het is nu weer heel actueel en dan mag iedereen zijn of haar mening geven.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:01

Cassidy schreef:
Dus? Mijn mening is onveranderd.

Prima, maar dat betekent niet dat we jouw mening te hoeven op zoeken omdat jij geen zin hebt om het nog een keer te vertellen. Van alle kanten oke zoals het nu is toch :)

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:07

Ik ben tegen want waar ligt de grens? Laten beoordelen door meerdere deskundigen heeft ook weinig zin. Ze praten elkaar vaak na want als de eerste heeft gezegd dat de ouder niet geschikt is als ouder wil de 2e deskundige niet later de schuld krijgen als het alsnog mis gaat.

Alleen in uitzonderlijke gevallen waarin de ouder duidelijk heeft aangetoond niet geschikt te zijn omdat het kind door mishandeling overleden is. Maar dan moet het ook echt duidelijk zijn en er niet een kleine kans zijn dat het kind gestorven is aan onverklaarbare wiegedood of iets dergelijks.

Ik heb ooit eens gelezen over een stel waarbij de baby 2 weken uit huis was geplaatst omdat de baby een gebroken sleutelbeen had en de verloskundige verklaarde dat dit niet bij de bevalling was gebeurd. Later bleek de sleutelbeenbreuk toch door de bevalling te zijn gekomen maar had de verloskundige dit gemist. Het is toch vreselijk voor ouders als je pasgeboren baby bij je weg wordt gehaald en jij verdacht wordt van mishandeling.
De kraamtijd die toch een mooie periode zou moeten zijn kun je nooit meer overdoen.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:09

Ik ben voor

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:12

Volgens die directeur van de psychiatrische instelling kunnen ze de risicogroepen tegenwoordig heel goed vaststellen/diagnosticeren. Het gaat wel echt om de erge gevallen, dus nog niet eens het stel om de hoek dat niet goed voor zichzelf kan zorgen, maar zware psychiatrische gevallen of zware verslavingsgevallen. Zodra deze zijn genezen of verbeterd kan hiermee ook weer worden gestopt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:15

aikon schreef:
Bij mensen (vrouwen/gezinnen) waar het met elk kind weer mis gaat, ja dan wel. Verder is het erg moeilijk om bepaalde "groepen" te verplichten om de pil te nemen. Het komt niet alleen in de lager bevolkings groepen voor.

Mee eens. Er is van een wet als deze te makkelijk misbruik te maken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:17

little_birdy schreef:
ik ben het er helemaal mee eens,
en ik ben er ook helemaal voor om ALLE gehandicapte mensen op anticonceptie te zetten

o jee en nu krijg ik bokt over me heen :=

nou dat ben ik niet met je eens :n

ik heb een kennis en die is door reuma in een rolstoel belandt
maar haar man en zij zouden prima voor een kindje kunnen zorgen :j

ik ben wel voorstander van bijv een test waaruit zou uitwijzen of diegene capabel genoeg zijn

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:19

En dan denk ik Lindsey, liever 5 baby's onterecht weg halen, dan 1 niet weghalen terwijl het wel zou hebben gemoeten. (En dat die dus later komt te overlijden door de mishandeling).

Het is toch een ontzettend eng cijfer, dat ELKE week in Nederland een baby/ kind komt te overlijden door mishandeling van de ouders?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:20

Gehandicapte moeten gewoon kinderen kunnen krijgen als ze dat willen/kunnen. Maar bijvoorbeeld een verslaafde die al meerdere kinderen op de wereld heeft gezet en allemaal uit huis zijn geplaatst. Die baby´s zijn zo zielig als ze geboren worden

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:22

Ik ben er ook voor.

Op de zorgboerderij waarvan ik zomers zomerkampen begeleid krijgen ook bijna alle meisjes de prikpil. Gedwongen? Ze weten niet anders, dus je kan het zien als gedwongen. Dit zijn wel redelijk zwaar gehandicapte meisjes, zowel fysiek als psygisch.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:23

Het gaat nu voornamelijk over gehandicapten. Maar hoe zit het dan met mensen die gigantische schulden hebben en alsnog 5 kinderen nemen?
En figuren zoals Barbie in Oh Oh Cherso?

Ik vind dat iedere Nederlander die kinderen wil door een vergelijkbare procedure moeten zoals die bij pleegouders wordt gevoerd.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:29

paardjes123 schreef:
Gehandicapte moeten gewoon kinderen kunnen krijgen als ze dat willen/kunnen.

Er zijn gemiddeld 10 hulpverleners nodig om te zorgen dat dat kindje een kans krijgt op normaal opgroeien, heb je dat meegenomen in je beoordeling?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:35

veerledec schreef:
Er zijn gemiddeld 10 hulpverleners nodig om te zorgen dat dat kindje een kans krijgt op normaal opgroeien, heb je dat meegenomen in je beoordeling?

Wat op zich al wonderlijk is, want je zou zeggen dat 4 toch wel ongeveer een maximum is, dan heeft het kind 24/7 1-op-1 begeleiding. Daar zou je toch best een end mee moeten kunnen komen. Dat is ook veel hoor, maar toch niet hetzelfde als 10 vaak hoogopgeleide hulpverleners.

(Dat is ook zo wonderlijk aan onze maatschappij: we hebben inmiddels meer mensen om zorg te beteugelen en te beoordelen en te coordineren dan het zou kosten om die zorg gewoon te bieden.)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:37

Marit schreef:
En figuren zoals Barbie in Oh Oh Cherso?

En dat is precies de reden waarom ik tegen ben. Wie ben jij om te bepalen dat zij niet goed voor een kind zou kunnen zorgen. Omdat ze misschien anders is dan jij bent is dat een graadmeter om mensen kinderen krijgen te ontzeggen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:39

Ook ik ben vóór, met hoofdletter het liefst. Ik ben gezegend om helemaal gezond te zijn maar helaas in mijn nauwe vriendenkring heeft iemand een kind gekregen wat totaal niet goed is gegaan. Moeders zit nu in een inrichting en het kind bij papa.. ;(

Ik ben zelf van mening dat sommige mensen zelfs verplicht gesteriliseerd moeten worden, ipv anticonceptie.