saskiakefie schreef:En toch kan het heel pijnlijk zijn hoor. Ik kon er vroeger echt niet tegen als er met kanker werd gescholden. Ik geloof wel dat als je het zelf mee maakt of de omgeving dat je er beter tegen kan... Maar dat is omdat het woord zovaak in de mond genomen wordt, dat went.. Heb een beetje respect voor een ander die er wel gevoelig voor is.
Ik scheld er zelf ook absoluut niet mee nee, vind het niet nodig, en begrijp maar al te goed dat het andere zeer kan doen.
Als ik scheld is het meer, poedersuiker oliebol klotezooi, godver of jezus (alhoewel die laatste twee er alleen uitkomen als ik mij écht pijn heb gedaan, soort van reflex ofzo)
Maar om nou iedereen aan te gaan spreken die dus wel "kanker leuk" zegt... nee ben geen moraalridder die de wereld wilt verbeteren.
@Marjolein:
Nee in mijn omgeving schelden we er ook niet mee, maar wat mij misschien nog wel meer irriteerd is het feit dat er zo'n taboe rust op het woord kanker. Mensen praten er omheen en doen moeilijk, alles om maar niet dat woord wat begint met een K en eindigt op anker te hoeven zeggen...