Pesten: hoe denk jij erover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:55

Ik ben eigenlijk wel tegen pesten eigenlijk :j, maar ik denk ook dat die persoon er zelf bij is om dat aan te geven, als iemand zegt dat ik bijvoorbeeld te ver ben gegaan met bijv. mijn domme opmerkingen dan bied ik meestal wel mijn excuses aan en houd ik er wel over op om over een voorbeeld te spreken!
Ik denk dat het punt is dat sommige mensen daarin nogal ver door kunnen gaan, en daar houd ik niet van!
Iemand van zijn fiets duwen bijvoorbeeld vind ik heel zwak!

Dani

Re: Pesten: hoe denk jij erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:58

Iemand (wel iemand met flinke problemen thuis, hij dan weer wel) heeft mij ooit doodgewenst. Twee maanden nadat mijn beste vriendin was verongelukt, wel te verstaan. Of ik niet effe onder die auto had kunnen liggen in plaats van zij, dan was het hele dorp een feestje gaan vieren. Want zij was tenminste geliefd, en ik was toch een stuk ongewenst vuil.

Tien minuten lang heeft hij achter me aan gefietst en me nageroepen. En dat zijn tien minuten waar ik nooit meer overheen kom.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 00:00

DaniBanani schreef:
Iemand (wel iemand met flinke problemen thuis, hij dan weer wel) heeft mij ooit doodgewenst. Twee maanden nadat mijn beste vriendin was verongelukt, wel te verstaan. Of ik niet effe onder die auto had kunnen liggen in plaats van zij, dan was het hele dorp een feestje gaan vieren. Want zij was tenminste geliefd, en ik was toch een stuk ongewenst vuil.

Tien minuten lang heeft hij achter me aan gefietst en me nageroepen. En dat zijn tien minuten waar ik nooit meer overheen kom.

Dat is echt vreselijk.. maar dat vind ik eerder een bedreiging eerlijk gezegd...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:37

Kinderen moeten wel tegen een stootje kunnen, moeten ze eenmaal volwassen ook. Maar er zijn grenzen.

Ik ben niet alleen door de hele klas, maar door de hele basisschool gepest geweest. Als in 'heel dorp'. Leraar had ik niks aan; die keek toe hoe ik het klimrek afgetrokken werd (zo'n 1 1/2 meter boven de grond) en liep rustig door. Een klasgenootje dat normaal meedeed heeft de rest gestopt omdat ze het eng vond worden. Er was nergens een 'veilig', alleen op mn kamer. Wanneer ik in de tuin speelde werd ik door buurmeiden uitgescholden. Uiteindelijk ben ik door mijn ouders op een andere basisschool gezet, puur en alleen om het pesten. Het pesten is daar doorgegaan, maar nu bleef het beperkt tot een klas. Op de midelbare was het 'nog maar' een gedeelte van de klas.
Gevolg is dat ik erg op mezelf ben, mijn vertrouwen heb je niet zomaar gewonnen. Ik heb jaren echt geen enkele vrienden gehad, heb nooit een relatie gehad. Jongens die zeiden me leuk te vinden geloofde ik nooit, dacht altijd dat daar weer een flauwe grap achter zou zitten. Verschillende therapiën gehad, problemen met opleidingen en werk... Nee, de uitwerking van die 'kleine' pesterijtjes zijn veel, en veel verder gegaan dan dat de pestkoppen van toen ooit gedacht hebben. Ik ben nooit naar de dorpsfeesten hier gaan, puur omdat... Vollybal? Leuke sport, maar wat een verschrikking om in een team te zitten van... Het pesten heeft heel lang mn doen en laten beheerst. Pas de laatse jaren kan en durf ik me wat meer open te stellen. Pas de laatste jaren kan ik zien dan niet iedereen tégen me is.
Ik heb geen idee of die kinderen van toen problemen thuis hadden. Om eerlijk te zijn; het intresseerd me geen ruk. Ga ergens anders je frustratie botvieren in plek van het leven van een ander verzieken omdat jou leven k*t is. Dat is en mag geen reden zijn om een ander leven zo enorm negatief te beïnvloeden!

Wat dat betreft vond ik het programma 'over de lijn' zo goed; ineens werd naast ieders persoonlijke problemen ook duidelijk wat een invloed jou kleine pesterijtjes had. Eyeopener! Als nu ook ouders van hun roze wolkje af zouden komen, en bedenken dat hun kind wellicht niet altijd zo'n engeltje is, zou er volgens mij al een hoop pest-leed over zijn. Scheelt ook dat het soort leraar dat ik toen had gehad in 99 van de 100 x niet eens aangenomen zou worden

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:55

Adriana schreef:
Ik wordt straks 31 maar voel me nog totaal niet 31, ik heb in mijn kindheid/puberteit aantal jaren moeten overleven inplaats van leven en die jaren ben ik nu aan het inhalen...

Dit herken ik, ben nu ook aan het inhalen

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:15

Juut schreef:
Adriana schreef:
Ik wordt straks 31 maar voel me nog totaal niet 31, ik heb in mijn kindheid/puberteit aantal jaren moeten overleven inplaats van leven en die jaren ben ik nu aan het inhalen...

Dit herken ik, ben nu ook aan het inhalen

Al was pesten niet de enige reden, ook ik herken mezelf daarin.