Juut schreef:Fout is fout, maakt leeftijd of beroep niet uit.
Dat maakt dus wel uit, heel veel. Misschien zou je willen dat het niet uit zou maken, dat kan. Maar de werkelijkheid is dat zowel leeftijd als beroep heel veel uitmaken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gummie schreef:@ Shadow0: Ondanks dat het gevoelsmatig wel verschil kan maken, kan bij wetgeving/ beleid geen rekening hiermee worden gehouden, omdat dat de rechtszekerheid en de transparantie van beleid en wetgeving aantast.
Als de een wel en de ander niet mag blijven, terwijl ze beiden liegen, weet niemand meer waar die aan toe is. Het gaat dan op willekeur lijken. Op deze manier is uitvoeren van beleid onmogelijk en verliest het aan geloofwaardigheid en draagvlak.
Asyaa schreef:Wetten zijn er met een reden en wetten zijn voor iedereen gelijk.
Shadow0 schreef:Tsja, het doet mij altijd vooral denken aan de Stalinistische en Maoistische methoden: geen zicht op individuen, mensen zijn alleen maar nummertjes, statistieken en vee. Het is maar wat voor maatschappij je wilt hebben.
Wel zou ik iets meer gelijkheid de andere kant op doorgevoerd willen zien: de fraudeurs van de vastgoedfraude behoorlijk aanpakken (maar ook zij rekken de procedures op tot het uiterste, het jammere is alleen dat zij meer geld hebben en daardoor langer kunnen rekken en daardoor veel vaker een eerlijke rechtspraak ontlopen), ministers en topambtenaren en raad-van-toezicht-leden gewoon uit hun functie kieperen als ze liegen. Zij zijn in een positie om ernstig schade te doen - dus daar moet je veel scherper op zijn. Maar gek genoeg kom je er dan vaak met een halfhartig net-niet-sorry vanaf ("Ik heb eigenlijk niets fout gedaan maar als jij nou vindt dat het onjuist was dan zou ik misschien wel bereid zijn om eventueel de concessie te doen dat het nu in het licht van de huidige ontwikkeling mogelijk zo zou kunnen zijn dat de informatie die ik verstrekt heb mogelijk niet de meest optimale voor die situatie was." "Ok, prima, praten we niet meer over.")
Gelijkheid? Welnee. Die is er helemaal niet. Die willen we ook helemaal niet, want we willen uitsluitend de buurman, de bijstandstrekker, de buitenlander en de moslim om de oren slaan met die regels. Zodra ze ook voor ons gaan gelden is het lang zo leuk niet.
gummie schreef:Ik vind dit een vreemde redenering: ben je nu voor of tegen gelijkheid voor de wet?
Citaat:En als je de wet zelf ter discussie stelt, zoals je dat in feite doet door te verwijzen naar Stalinistische en Maoistische methoden, dan vraag ik me af wat volgens jou het alternatief is.
Boras schreef:Het stond al vast dat Mauro na afloop van zijn studievisum terug moet. Ik snapte al steeds niet waarom de voorstanders van het standpunt "Mauro moet blijven" hun protesten staakten na het afgeven van het tijdelijke studievisum.
Hij heeft een tijdelijk visum gekregen en gaat op zijn leeftijd en met zijn opleiding niet het loon verdienen wat vereist is voor een kennisemigrant. Conclusie: Mauro moet weg na zijn studie. Of hij nou gelogen heeft of niet. Ik snap daarom niet goed wat Leers nu aan het doen is.
gummie schreef:sarabande schreef:Dat is dus helemaal niet waar, na zijn studie werd de mogelijkheid open gelaten om een verblijfsvergunning aan te vragen
En dus ook de mogelijkheid om het af te wijzen.
sarabande schreef:Boras schreef:Het stond al vast dat Mauro na afloop van zijn studievisum terug moet. Ik snapte al steeds niet waarom de voorstanders van het standpunt "Mauro moet blijven" hun protesten staakten na het afgeven van het tijdelijke studievisum.
Hij heeft een tijdelijk visum gekregen en gaat op zijn leeftijd en met zijn opleiding niet het loon verdienen wat vereist is voor een kennisemigrant. Conclusie: Mauro moet weg na zijn studie. Of hij nou gelogen heeft of niet. Ik snap daarom niet goed wat Leers nu aan het doen is.
Dat is dus helemaal niet waar, na zijn studie werd de mogelijkheid open gelaten om een verblijfsvergunning aan te vragen
En over dat liegen van een 10 jarig jongetje, hij gaf de naam van zijn moeder, die hem had opgevoed, op.
purny schreef:Maar waarom zou je iemand een beloning geven als hij liegt en bedriegd? Je beloont in feite een strafbaar feit met een verblijfsvergunning. Ik geef Leers groot gelijk en Mauro mag van mij opzouten.
zo zouden iedereen die dit doet het land moeten verlaten, is ook gelijk een statement voor de rest van de wereld.
purny schreef:Mauro is geen kind meer, hij is een volwassen jongen. Hij mag blij zijn dat ie zijn studie hier nog af mag maken. Maar NL is veel te laks hierin geworden. En of je het nu accepteerd dat is mijn mening en zo blijft hij.
En nu doet Leers eindelijk iets volgens de wet, is het weer niet goed!
purny schreef:Of ik werk bedoel je? Nee ik werk niet want ik kan geen werk krijgen door deze regering die alles maar loopt te verklooien in dit land. Maar ik ga dadelijk wel een bijdrage leveren doordat ik tot mijn 67ste billen ga wassen.
Leers doet alleen maar wat in de regels staat, meer niet. Overigens denk ik wel dat hij op zondag in de kerk zal zitten... maar dat is nou typisch het geval van werk en privé gescheiden houden