Meisje(13) pleegt zelfmoord door bangalijst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:21

arian_wolf schreef:
maar ze was zwaargewond aangetroffen? Hoe kan dat dan?

Als je jezelf ophangt, kom je doorgaans niet ongeschonden uit de strijd. Zuurstoftekort, bijvoorbeeld, kan een heel nare uitwerking hebben op je hersenen en andere organen.

Beetje nadenken, voor je zoiets roept is niet zo lastig, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:22

marjolein_el schreef:
Nou ik met mijn 15 jaar zou het echt vrij weinig uitmaken. Het is niet leuk natuurlijk maar je weet zelf wel beter. Nou heb ik ook het geluk dat ik op een leuke school zit met mensen die zoiets niet zouden doen.

Ik ben vreselijk gepest op de middelbare school, kan je uit ervaring vertellen dat je dan vrij wat kwetsbaarder bent.
Vaak is zoiets niet het enige, ik kan me zo voorstellen dat er een hele voorgeschiedenis aan vooraf gaat, en dan is het niet zo makkelijk om het van je rug te laten afglijden, dan kan dat de druppel zijn die de emmer doet overlopen :(:)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:22

marjolein_el schreef:
Heel apart, het zou mij persoonlijk een worst wezen als ik op zo'n lijst stond. Je weet zelf toch wel beter?
Heel triest dat dit meisje zich er zó veel van aantrok.

De meeste meisjes van 13 jaar oud hebben niet zoveel zelfvertrouwen dat ze zich niets aantrekken van wat er over hun geschreven wordt helaas. Ik vind het in en in triest dat het leven van dit meisje nu beeindigd is door deze reden. Wat afschuwelijk voor haar ouders en familieleden, ik wens hun heel erg veel sterkte !

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:23

Kelly_Taco schreef:
Waar de kinderen van tegenwoordig zich allemaal druk om maken..
Valt me sowieso op dat de jeugd van nu veel kwetsbaarder is voor van alles.

Ik denk niet dat het dat is. Ik denk juist dat de gepeste jeugd van nu veel meer te verduren heeft, juist door het pesten via social media, iedereen kan het lezen en kan besluiten dat het wel leuk kan zijn mee te doen. Dat gebeurde in mijn tijd niet.

Mi_Amore

Ier schreef:
chipieke schreef:
Wat triestig weer zeg :\

Wat is een bangalijst...?

Een bangalijst is een nieuw fenomeen onder jongeren, waarbij scholieren elkaar lijstjes doorsturen met een top 10 van meisjes, die volgens hen de grootste sletten zijn.

Mijn excuses, daar heb ik overgelezen :-)

Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd,
diep en diep intriest dat zo'n dingen gebeuren en zelfs kunnen én blijven gebeuren!

Ik hou mijn zussen ook altijd in de gaten op facebook, wat ik daar allemaal al gelezen heb... :\

arian_wolf

_San87_ schreef:
arian_wolf schreef:
maar ze was zwaargewond aangetroffen? Hoe kan dat dan?

Als je jezelf ophangt, kom je doorgaans niet ongeschonden uit de strijd. Zuurstoftekort, bijvoorbeeld, kan een heel nare uitwerking hebben op je hersenen en andere organen.

Beetje nadenken, voor je zoiets roept is niet zo lastig, toch?

Oke, nooit geweten... en als ik iets niet weet, vraag ik het ;)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:24

Vreselijk dit...

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:25

Ik vind het echt verschrikkelijk dat dit soort dingen al spelen bij kinderen van 13 jaar oud! Ik kan me niet herinneren dat ik al met dit soort dingen bezig was toen ik zo oud was..
Het lijkt me echt verschrikkelijk voor zo'n jong meisje.. En ook echt verschrikkelijk voor de ouders van dit meisje..

Waar gaat het toch heen met deze wereld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:25

_San87_ schreef:
Kelly_Taco schreef:

Ik denk niet dat het dat is. Ik denk juist dat de gepeste jeugd van nu veel meer te verduren heeft, juist door het pesten via social media, iedereen kan het lezen en kan besluiten dat het wel leuk kan zijn mee te doen. Dat gebeurde in mijn tijd niet.

Klopt. vroeger werd je gepest in de klas, maar dat was het dan ook. Tegenwoordig gaat het veel verder, via allerlei social media ben je ook thuis niet meer veilig, denk sowieso dat het enorm onderschat wordt hoe kwetsend zoiets kan zijn, en hoe machteloos je staat.
Vroeger kon de mentor of de leraar op school ingrijpen, maar tegenwoordig staan ook zij machteloos.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:27

Kan me niet voorstellen dat iemand slechts door zo'n bangalijst zelfmoord zal plegen. Het lijkt me denkbaar dat een meisje van 13 het om tal van redenen moeilijk heeft met zichzelf of met iets in haar omgeving en dat deze lijst een aanleiding tot zelfmoord kan zijn. Maar énkel en alleen zelfmoord plegen na het zien van zo'n lijst, als je verder prima in je vel zit? Lijkt me onwaarschijnlijk. Ik kan het me in ieder geval niet indenken.

lovefi

Re: Meisje(13) pleegt zelfmoord door bangalijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:28

Er was meer aan de hand met dit meisje, en de bangalijst was zogezegd de laatste druppel. In en in triest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:30

lovefi schreef:
Er was meer aan de hand met dit meisje, en de bangalijst was zogezegd de laatste druppel. In en in triest..

Dat leek mij idd ook het geval.

Ik vind het heel, heel triest, en wat moet er wel niet door de ouders heengaan?! Wat moet je dan ontzettend kwaad, verdrietig en machteloos zijn....... het lijkt me als ouder haast niet te verwerken......

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:31

lovefi schreef:

Idd...

Triest verhaal dit..

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:31

Op de foto van twitter en de naam lijkt het een meisje van buitenlandse afkomst, misschien dat ze zich door die lijst erg schaamde o.i.d. voor familie. Dit kan toch erg gevoelig liggen bij sommige geloven.

Vind het idee van zo'n lijst erg triest, vroeger was dit ook wel maar dan gewoon wie de leukste meisjes waren. Soms vraag ik me af in wat voor wereld mijn dochter op moet groeien en ze is pas 2,5 jaar.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:33

Wat ik mij toch vaak af vraag, want doet iemand van 13 met die social media? Ik bedoel, wat heb je op die leeftijd te melden dat de moeite waard is? Mijn twitter heb ik alleen maar om interessante mensen te volgen en op facebook alleen mensen die vrienden of collega's zijn.
Is men doorgeslagen in de social media? Waarom hebben kinderen op die leeftijd een telefoon met internet? En hoe komt het dat meiden op die leeftijd al zo beinvloedbaar en gevoelig zijn voor dit soort roddels. Was het vroeger niet, 'jij bent op' en hoe kan dat veranderd zijn in 'jij bent nr .. slet'?

Heel triest dat het zo ver kan gaan dat zo'n jong meisje maar één uitweg ziet.. Sterkte voor de ouders en vrienden..

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:34

Kelly_Taco schreef:

Kelly, ik ga wel met jouw mee.

Tegenwoordig lijkt het wel of kinderen zich wel heel druk maken om futiliteiten..
Vind het heel triest voor dit meisje en haar ouders maar je zelf om het leven helpen om zo'n lijst vind ik toch wel heel apart..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:34

RianneH schreef:
Wat ik mij toch vaak af vraag, want doet iemand van 13 met die social media? Ik bedoel, wat heb je op die leeftijd te melden dat de moeite waard is? Mijn twitter heb ik alleen maar om interessante mensen te volgen en op facebook alleen mensen die vrienden of collega's zijn.
Is men doorgeslagen in de social media? Waarom hebben kinderen op die leeftijd een telefoon met internet? En hoe komt het dat meiden op die leeftijd al zo beinvloedbaar en gevoelig zijn voor dit soort roddels. Was het vroeger niet, 'jij bent op' en hoe kan dat veranderd zijn in 'jij bent nr .. slet'?
..

Heel simpel, omdat iedereen het bij haar school doet. de oude 16jarigen zijn de 13 jarigen van nu :)
en ik was ook heel kwetsbaar op die leeftijd hoor.. en dan praten we nog maar over 7/8 jaar terug..

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:36

Wat kunnen mensen toch verschrikkelijke wezen zijn..

Op sommige momenten schaam ik me ervoor een mens te zijn..

Ik hoop dat ze nu rust heeft gevonden en dat haar ouders dit over een poosje ook een plek kunnen geven..

Verschrikkelijk

Celiien

Lousje22 schreef:
Op de foto van twitter en de naam lijkt het een meisje van buitenlandse afkomst, misschien dat ze zich door die lijst erg schaamde o.i.d. voor familie. Dit kan toch erg gevoelig liggen bij sommige geloven.

Vind het idee van zo'n lijst erg triest, vroeger was dit ook wel maar dan gewoon wie de leukste meisjes waren. Soms vraag ik me af in wat voor wereld mijn dochter op moet groeien en ze is pas 2,5 jaar.

Meisje was niet van buitenlandse afkomst :n

In en in triest.. gisteravond op stal hoorden we allemaal sirenes die kant op gaan.. maar goed daar denk je dan niet aan.
EN dan sommige reacties op twitter, vooral van de 'maker' van die bangalijst, In en In triest!!

Kelly_Taco

_San87_ schreef:
Kelly_Taco schreef:

Dat is waar, helemaal nog niet aan gedacht.
Laatst bijgewerkt door Kelly_Taco op 29-03-12 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:37

nelis schreef:
Kelly_Taco schreef:

Kelly, ik ga wel met jouw mee.

Tegenwoordig lijkt het wel of kinderen zich wel heel druk maken om futiliteiten..
Vind het heel triest voor dit meisje en haar ouders maar je zelf om het leven helpen om zo'n lijst vind ik toch wel heel apart..

Denk je echt dat dit zo is? Ik namelijk niet.

Vroeger werd je gepest om je stomme bril of je stomme uiterlijk (imo ook een futiliteit). Er is echt geen reet veranderd, wat dat betreft, alleen de mate van pesten is vele malen omvangrijker mede dankzij social media, en beperkt zich niet alleen meer tot alleen op school.

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:38

Celiien schreef:
Lousje22 schreef:

Meisje was niet van buitenlandse afkomst :n

In en in triest.. gisteravond op stal hoorden we allemaal sirenes die kant op gaan.. maar goed daar denk je dan niet aan.
EN dan sommige reacties op twitter, vooral van de 'maker' van die bangalijst, In en In triest!!

Idd ... vind ik echt zeer triest wat die maker schreef en zowiezo dat er zo'n lijst is !

Lousje22

@Celiien. dan is dat geen meespelende factor geweest.
Daar denk je iid niet aan als je die sirenes hoort..

Astaloca

Precies zoals _san87_ zegt. Wat heeft die maker eigenlijk geschreven dan? :\

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:40

marjolein_el schreef:
Heel apart, het zou mij persoonlijk een worst wezen als ik op zo'n lijst stond. Je weet zelf toch wel beter?
Heel triest dat dit meisje zich er zó veel van aantrok.

het gaat waarschijnlijk niet alleen om op de lijst staan maar ook om wat dit veroorzaakt.
Kinderen/Tieners zijn makkelijk tegen elkaar op te stoken.
Zo`n lijst kan dus flinke gevolgen hebben voor het sociale leven van zo`n meisje.
Geen vriendin meer, iedereen die je pest, schooltas jatten en in de jongens wc gooien, lege blikjes en flesjes naar je hoofd krijgen en andere dagelijkse vernederingen.
En ja dat soort dingen gebeuren echt en veel meer dan de meeste denken.
En dat kan grote gevolgen hebben voor zo`n meisje.
(en ik kan het weten heb heb dergelijke dingen vanaf groep 3 tot het eerste jaar van het MBO meegemaakt, in de 3de van het VMBO was er voor het eerst in mijn leven iemand die aardig tegen me deed)