Canada gaat 400.000 zeehondjes doden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:51

Het wreedste wezen hier op aarde is de mens. En dan blijkt nu óók weer.
Waar gaat t heen met de wereld.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:52

Shenavallie schreef:
SteffiiY schreef:
Maar een hoop nederlanders die met een bontkraag lopen, is neppbond.

Not....

Want het is nog altijd bont met een t :+ :')

Vaak denken mensen dat goedkope jassen nepbont hebben, maar trosradar heeft daar een keer onderzoek naar gedaan. Zelfs van die goedkope jassen op de markt bleek dat er wasbeerhondbont in verwerkt was :n

Waarom word er overigens zo geschokt op gereageerd, vorig jaar werden er immers toch net zoveel doodgemaakt?

-ik vind overigens het doodknuppelen een echte no go, knal ze dan in 1 keer neer met een kogel... -

dietmdb

Re: Canada gaat 400.000 zeehondjes doden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:55

Iemand nog een paar Uggs kopen?
Ik heb ook wel eens gehoord dat daar ook zeehondjes voor doodgeknuppeld worden..
(Sorry als dit niet waar is, ik heb het eens gehoord)

Echt, dat filmpje, walgelijk gewoon

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:56

Als de Canadese regering de subsidie die ze nu in de zeehondenjacht stopt, in ecotoerisme, of inkomensondersteuning van de jagers zou stoppen, was dit alles niet nodig...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:56

UGG's worden gemaakt van schapenleer, ik zie niet zo goed wat zeehonden daarmee te maken hebben?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:57

louiisie schreef:
Het wreedste wezen hier op aarde is de mens. En dan blijkt nu óók weer.
Waar gaat t heen met de wereld.

Dit wilde ik ook opschrijven, maar kon het niet zo netjes verwoorden. ;)

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:23

Abiola schreef:
Als de Canadese regering de subsidie die ze nu in de zeehondenjacht stopt, in ecotoerisme, of inkomensondersteuning van de jagers zou stoppen, was dit alles niet nodig...

helemaal mee eens! Maar helaas wordt er te vaak voor de 'snellere' manier gekozen. Daarbij komt ook nog dat heel veel mensen dieren nog steeds niet accepteren. Verbod op die Nickelson jassen mag er ook wel komen hoor, vuilniszak met een wasbeer, wie verzint het. 8)7

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:28

CoronaLime schreef:
-ik vind overigens het doodknuppelen een echte no go, knal ze dan in 1 keer neer met een kogel... -

dat doen ze niet, omdat er dan een beschadiging in de vacht zit én er bloed op zit. Vandaar het doodknuppelen...

Toch triest, zo'n grote aantallen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:29

dietmdb schreef:
Iemand nog een paar Uggs kopen?
Ik heb ook wel eens gehoord dat daar ook zeehondjes voor doodgeknuppeld worden..
(Sorry als dit niet waar is, ik heb het eens gehoord)

Echt, dat filmpje, walgelijk gewoon

Dit is al zo oud als de weg naar Rome en zal nooit veranderen daar bedoel ik Canada versus zeehonden mee.
Ti's vreselijk maar je kunt er niks aan doen.... De mensbeschouwing wreed

Uggs is ander verhaal en nog afschuwelijker die beesten.... Schapen hebben helse pijnen

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:36

ik zal nu wel half bokt over me heen krijgen, maar ik vind het eerlijk gezegd nog wel meevallen..
in ieder geval minder erg dan de heisa die er om gemaakt wordt.
Ik zal wel bot en gevoelloos zijn, maar op het filmpje zie ik een stel wilde zeehonden die binnen een paar knuppelslagen dood zijn.. dit zie ik veel liever dan die nertsen, wasberen, etc. die hun leven in een ijzeren kooi van minimale afmetingen moeten slijten, om vervolgens levend gevild te worden.
en ja, 400.000 is een hele boel, maar die mensen moeten er ook van leven.
en nogmaals zie ik dit liever dan de dieren die voor het bont gefokt worden, want dit gaat er vaak een stuk minder diervriendelijk aan toe..

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:37

verschrikkelijk arme dieren,

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:40

Wat is nou het originele verhaal van de uggs? Want mensen blijven wel verschillende dingen roepen zo om mij heen maar of er iets van waar is,is een ander verhaal. Las op internet iets erover en daar beweerden ze dat het de nep ugg bont gebruikt, zoals bij nickelson jassen. Maar een mens met verstand ervan weet toch wel het verschil tussen schapenbont en bont wat aan een kraag hangt?

@ carr_friesje , ieder zijn eigen mening. Er zijn heel veel mensen die er zo over denken, alleen ik vind dat dit niet een 'gewoonte' moet worden. Dat men over een paar jaar zegt van 'joh even de helft van de zeehonden afslachten want wij komen niet rond' , om het even kort door de bocht te zien.

settekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:42

carr_friesje schreef:
op het filmpje zie ik een stel wilde zeehonden die binnen een paar knuppelslagen dood zijn.. dit zie ik veel liever dan die nertsen, wasberen, etc.

Dit meen je toch niet, dat je dit liever ziet?
Alsof effe knuppelen op de kop zo leuk is.
Laatst bijgewerkt door setteke op 21-03-12 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:42

@Breezke.
Dat is inderdaad kort door de bocht :P
ik vind ook niet dat het een 'gewoonte' moet worden, ik vind wel dat er gewoon elk jaar kritisch gekeken moet worden naar de populatie, en wat voor dat jaar 'verantwoord' is. En naar eventuele andere mogelijkheden voor de jagers dmv bijvoorbeeld uitkeringen etc.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:45

setteke schreef:
carr_friesje schreef:
op het filmpje zie ik een stel wilde zeehonden die binnen een paar knuppelslagen dood zijn.. dit zie ik veel liever dan die nertsen, wasberen, etc.

Dit meen je toch niet, dat je dit liever ziet?
Alsof effe knuppelen op de kop zo leuk is.

Dit meen ik wel.. heb jij wel eens een filmpje gezien van die nertsen en wasberen?
zo niet, kijk het volgende filmpje eens..
PAS OP! bevat zeer schokkende beelden
verwijderd.
dan zie ik inderdaad liever die zeehonden ;)
Laatst bijgewerkt door delerium op 22-03-12 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Dit soort filmpjes horen niet op bokt.

settekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:50

Nee carr_friesje, dat wil ik ook! niet zien. Het zou gewoon niet mogen het bruut afslachten van dieren.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:51

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:52

Ik zeg ook nergens dat ik het goed keur wat er gebeurd, of dat ik het niet erg vind.
Ik geef alleen aan dat ik dit diervriendelijker vind dan wat er op de meeste bontproductiebedrijven gebeurt.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:53

Coberlina schreef:
CoronaLime schreef:

dat doen ze niet, omdat er dan een beschadiging in de vacht zit én er bloed op zit. Vandaar het doodknuppelen...

Toch triest, zo'n grote aantallen.

I know, maar alsnog vind ik dat een vriendelijkere manier, als het dan tóch moet.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:53

Mee eens maar ja hoe voeden wij onze kinderen dan of eet iedereen hier scharrelvlees? Wat hier in NL in de grote kippen en verkensschuren gebeurt is minstens zo vreselijk..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:54

Dus jij vind het vriendelijker dat 42 procent van de zeehondjes levend gevild wordt? En nogmaals, allewreedheden tegen dieren zou moeten stoppen.

settekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:54

Wow wat een goede link Abiola, ze worden dus ook vaak levend gevild, net als de nertsen en wasberen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:56

Poos geleden nog post gezien van iemand die bont droeg omdat ze het mooi vond en het dier was toch al dood.
Door zulke hypocrieten gaat dit door. Ook Uggs zijn niet vriendelijk.

Vreselijk vind ik dit. Dan inderdaad nog liever 1 kogel.. (of beter nog die mensen een kogel!)

Mensen zijn de vreselijkste ''dingen'' op aarde.. Als die er nooit waren gekomen was de wereld minder abnormaal en wreed.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:58

Ik baseer in dit topic mijn mening op de OP, en dus het filmpje daarin, en had dus geen verdere informatie.
Die link geeft er inderdaad weer een andere kijk op Abiola.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:00

Elin_ schreef:
Mensen zijn de vreselijkste ''dingen'' op aarde.. Als die er nooit waren gekomen was de wereld minder abnormaal en wreed.

En het is niet zielig hoe jachtluipaarden een antilope afslachten?
Dat zal wel ''natuur'' zijn...

Deze beesten zijn dan jong, maar hun leven hebben ze prachtig doorgebracht vergeleken bij de gemiddelde vleeskoe hier. Of een kistkalf, plofkip, bontnerts.

De manier waarop ze omgebracht worden vind ik niet kunnen, maar waarom is het dan persé zo erg? Krijg hier een beetje het idee dat het bij zeehondjes erger word gevonden dan het gemiddelde schaap, omdat een zeehondje er zo schattig uitziet.